eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArt. 180 K.C. i jego interpretacja...Re: Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 180 K.C. i jego interpretacja...
    Date: Fri, 21 Aug 2009 23:25:53 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 21
    Message-ID: <h6n3d6$mbt$1@news.onet.pl>
    References: <7...@n...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: hotspot.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1250889958 22909 62.121.118.98 (21 Aug 2009 21:25:58 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Aug 2009 21:25:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    In-Reply-To: <7...@n...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:603662
    [ ukryj nagłówki ]

    Barrt wrote:

    > Planujemy przejść na system przyjmowania napraw poprzez "karty
    > napraw", która wyglądałaby tak - http://wstaw.org/p/42c8/ (klient
    > dostaje kopię, w serwisie zostaje oryginał).
    >
    >>> Klient oświadcza, że jest prawowitym właścicielem sprzętu. Odbiór nastąpi
    wyłącznie na podstawie
    >>> niniejszego pokwitowania, zwróconego do punktu przyjmującego. Jeżeli przedmiot
    naprawy nie zostanie
    >>> odebrany w ciągu 30 dni od przewidywanej daty odbioru, staje się własnością
    usługodawcy (porzucenie w
    >>> rozumieniu art. 180/181 k.c.), chyba, że klient poinformował przyjmującego o
    późniejszym terminie odbioru.
    >
    > Czy podpisana przez klienta regułka uprawnia nas do w/w czynów? Czy to
    > legalne?

    Rozumiem, że klient nie ma wyjścia? Tylko ta formułka i żadna inna? W
    takim razie, w moim przekonaniu, mieści się to w ramy niedozwolonej
    klauzuli umownej, gdyż niezależnie od interpretacji art. 180, wymuszasz
    na kliencie oświadczenie działające na jego niekorzyść.

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1