    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Archiwizacja serialu /emitowany w USA/
    Date: Tue, 19 Aug 2008 09:17:19 +0000 (UTC)
    <s...@m...pkpik.pl> <g88cad$6eh$1@news.onet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <3...@r...googlegroups.com>
    <s...@m...pkpik.pl> <g8djrp$fed$1@news.onet.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com> <g8ds6a$1q4$1@news.onet.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com> <g8dtp1$5l3$3@news.onet.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>

    Dnia Tue, 19 Aug 2008 11:04:52 +0200, januszek napisał(a):

    > Rozpowszechnianiem bedzie wyemitowanie Utworu droga radiowa a nie
    > przeslanie jakiegos tam blizej nieokreslonego sygnalu radiowego

    Wybacz, jestem słaby technicznie, ale wydaje mi się, że drogą radiową
    przesyła się jakiś sygnał (fale elektromagnetyczne?), które sensu stricto
    utworem NIE SĄ. Jednak owe fale 'zawierają' 'zakodowany' utwór.

    > Wracamy do mojego "fiu-fiu"

    Twoje fiu-fiu może być tylko jakąś trawestacją np. fonogramu. Chociaż
    niewątpliwie, jeśli chciałbyś robić performąs, na który będą się składały
    utwory podlegające ochronie, to nawet na takie fragmenty powinieneś
    uzyskać zgodę uprawnionego.

    > Wydaje mi sie, ze by mowic o *rozpowszechnianiu* to trzeba od *kogos*
    > kto *rozpowszechnia* odebrac *calosc* utworu.

    Ale dlaczego całość? Przy całości mamy rozpowszechnianie całości utworu,
    przy części -- części utworu, ale zawsze jest to utwór.

    > I dopiero wtedy mozemy
    > jednoznacznie stwierdzic co zostalo rozpowszechnione W realiach p2p to,
    > hmm, mozliwe ale... zycze powodzenia

    Faktycznie, przykład z tymi pojedynczymi bajtami, bitami czy czymś
    jeszcze może być konfundujący... Aczkolwiek sądzę, że w praktyce mniej --
    w ostateczności to sąd orzeka, a sędziowie wątpliwości mieć pewnie nie
    będą. (I zapewne stanęliby na stanowisku, że zasłanianie się 'bitem'
    prowadzi do poszkodowania twórcy.)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl