eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro, poczta, zgubiona paczka › Re: Allegro, poczta, zgubiona paczka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro, poczta, zgubiona paczka
    Date: Tue, 03 Jul 2007 16:44:23 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <f6dnl0$75a$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <khqh2nn34nmw$.13doon3t5wvz3.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: anb38.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1183474144 7338 83.17.83.38 (3 Jul 2007 14:49:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Jul 2007 14:49:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.12 (Windows/20070509)
    In-Reply-To: <khqh2nn34nmw$.13doon3t5wvz3.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:470923
    [ ukryj nagłówki ]

    Michwelt wrote:
    > Witam
    >
    > Jaki jest stan prawny i możliwość dochodzenia roszczeń w takim przypadku:
    >
    > Osoba A wylicytowała na Allegro przedmiot za 1000 zł od osoby B. Następnie
    > wpłaciła pieniądze na konto osobie B. Osoba B wysłała wylicytowany
    > przedmiot, ale poczta go zgubiła (przesyłka nie dotarła do adresata). Osoba
    > B ma dowód nadania paczki, poczta się przyznaje do swojego błędu.
    >
    > Od kogo wówczas osoba A ma dochodzić swoich roszczeń? Od osoby B czy od
    > poczty? Czy osoba B ma oddać pieniądze, które wpłynęły na jej konto osobie
    > B? Jak to wygląda w praktyce?
    >
    > Pozdrawiam

    Od poczty. Zapłacą Ci kilka/kilkanaście złotych za każdy kilogram
    paczki. Chyba, że przesyłka była ubezpieczona/wartościowa - wtedy do
    zadeklarowqanej wartości.

    Od osoby B tylko w przypadku, jeśli przesyłka - zgodnie z Waszą umową -
    miała być wysłana jako ubezpieczona/wartościowa a nie została tak
    wysłana z winy nadawcy.

    Sprawdź, czy nie nie obejmuje Cię program ochrony kupujących.

    Pozdrawiam

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1