  • Data: 2007-07-03 19:40:59
    Temat: Re: Allegro, poczta, zgubiona paczka
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03.07.2007 Michwelt <mi.c.hw.e.l.t> napisał/a:
    > Osoba A wylicytowała na Allegro przedmiot za 1000 zł od osoby B. Następnie
    > wpłaciła pieniądze na konto osobie B. Osoba B wysłała wylicytowany
    > przedmiot, ale poczta go zgubiła (przesyłka nie dotarła do adresata). Osoba
    > B ma dowód nadania paczki, poczta się przyznaje do swojego błędu.
    >
    > Od kogo wówczas osoba A ma dochodzić swoich roszczeń? Od osoby B czy od
    > poczty? Czy osoba B ma oddać pieniądze, które wpłynęły na jej konto osobie
    > B? Jak to wygląda w praktyce?

    Temat jest idiotyczny.

    1. zgodnie z regulaminem PP, to nadawca może żądać odszkodowania od PP za
    niedostarczenie

    2. zgodnie z KC, towar uważa się za wydany nabywcy w momencie dostarczenia
    do przewoźnika. Niestety regulamin PP milczy o ew. roszczeniu nabywcy do
    PP.

    Moim zdaniem roszczenie ma zarówno sprzedawca (odszkodowanie zgodnie z
    regulaminem), jak i nabywca - bo zgodnie z KC przewoźnik miał mu
    dostarczyć, a nie dostarczył. Problem tylko jest taki, że nabywca właściwie
    nie ma żadnych formalnych możliwości dowieść swojej racji, przynajmniej
    jeśli sprzedawca mu w tym nie pomoże. Bo jedyne, co może dowieść, to że
    zapłacił nabywcy. I tyle. Jedynie nabywca ma dowód, że dostarczył towar
    przewoźnikowi.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/