  • Data: 2007-07-04 11:03:48
    Temat: Re: Allegro, poczta, zgubiona paczka
    Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 3 Jul 2007 16:09:54 +0200, Michwelt napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jaki jest stan prawny i możliwość dochodzenia roszczeń w takim przypadku:
    >
    > Osoba A wylicytowała na Allegro przedmiot za 1000 zł od osoby B. Następnie
    > wpłaciła pieniądze na konto osobie B. Osoba B wysłała wylicytowany
    > przedmiot, ale poczta go zgubiła (przesyłka nie dotarła do adresata). Osoba
    > B ma dowód nadania paczki, poczta się przyznaje do swojego błędu.
    >
    > Od kogo wówczas osoba A ma dochodzić swoich roszczeń? Od osoby B czy od
    > poczty? Czy osoba B ma oddać pieniądze, które wpłynęły na jej konto osobie
    > B? Jak to wygląda w praktyce?

> [...]

    Sytuacja opisana przeze mnie jest czysto teoretyczna. Chociaż na pewno
    takie sytuacje na allegro się zdarzały. Jak widać nikt nie dał
    jednoznacznej i ostatecznej odpowiedzi.

    Zwracacie uwagę na kwestię ubezpieczenia lub jego braku przesyłki. A ja
    pytam: a jak jest domyślnie? Domyślnie przesyłki się NIE ubezpiecza, bo
    jeśli byłoby inaczej, to byłaby o tym mowa w opisie danej aukcji. Być może
    kruczkiem ratującym ZAWSZE sprzedającego byłby następujący zapis "małymi
    literami" przy każdej aukcji:

    "Podany koszt wysyłki dotyczy przesłania towaru przez Pocztę Polską, paczką
    zwykłą, nieubezpieczoną. Na życzenie kupującego sprzedający może dokonać
    wysyłki w ramach, tak zwanej, "paczki wartościowej" dodatkowo
    ubezpieczonej. W takim jednak wypadku dodatkowy koszt wysyłki i
    ubezpieczenia pokrywa kupujący".

    Lub coś w tym stylu, tylko ładniej i precyzyjniej sformułowanego. Jak
    myślicie, czy to nie byłoby całkowicie uczciwe a jednocześnie
    uniemożliwiało by dodatkowe roszczenia od sprzedającego w razie zagubienia
    paczki przez pocztę?

    --
    m...@...ah.o-o.com
    (-bez kropek i kresek-)