  • Data: 2002-08-04 07:10:37
    Temat: Re: Alimenty po raz n-ty :-)
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A owszem ale nie o to chodzi. Po prostu uważam, że za wszystkie krzywdy
    > które jej wyrządził (alkoholik) powinien płacić do końca swego nędznego
    > życia... Jestem realistą ale chciałem się dowiedzieć (co może źle
    > sformułowałem) jakie są warunki żeby on musiał płacić alimenty.

    Jeśli sie uczy (studia dzienne) i ma mniej niz 26 lat to tylko sąd może znieść
    obowiązek alimentacyjny.
    W przypadku posiadania męża sytuacja się nieco zmienia bo to mąż może już mieć tak
    dużą wypłatę
    że jest wstanie zapewnić jej środki utrzymania i WYCHOWANIA.

    Popieram, a przytyki swiadczą tylko o ich autorach (niezbyt dobrze świadczą :)

    Jeśli dzieci nigdy nie będą zdolne się same utrzymać (kalectwo, choroba) to owszem
    dożywotnio.

    > j.w.

    > wynika,że

    Kategoryczne podejście jest charekterystyczne dla osób w trudnej sytuacji,
    czyszby ciąża HaNi i jej kłopoty z mężem stawiały Ją w trudnej sytuacji ?

    > Możliwe ale mam na to jeszcze czas - do ślubu jeszcze roczek :-)
    Moja drobna refleksja: jaki procent ludzi po 30 jest _w pełni_ przygotowana
    do dorosłego życia ?

    > ...zakasać
    Bla bla bla.
    Na tym polega prawo, że człowiek ma prawo (i obowiązek moralny) najlepiej się
    wykształcić
    jak to możliwe (z jego zdolnościami).

    > jakos
    Oboje rodziców mają 'obowiązek alimentacyjny' to chyba jasne :)

    > Tego z tym zrobieniem komuś dziecka to nie zrozumiałem ;(
    > Cyz to do mnie (ja nikomu żadnego nie zrobiłem) czy do sytuacji mojej
    > dziewczyny? Co do sytuacji rodzinnej to matka jest emerytką i sama siebie
    > ledwo utrzymuje a ON to stary kobieciarz i alkoholik który po prostu
    > któregoś dnia zabrał swoje rzeczy i wyprowadził sie do innej (z którą to
    > zabawiał się już od dawna).

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe ale dopiero dzieci pełno letnie są wmiare
    samodzielnie
    zadbać o swoje prawa (wzgledem rodziców też)

    > To akurat rozumiem :-)
    > A tak z innej beczki to jak wygląda możliwość zażądania przez niego aby to
    > córka płaciła mu alimenty (np. gdy będzie już stary..)?
    Alimenty działają w obie strony, a więc możliwość taka oczywiście istnieje.

    Z pozdrowieniami, Tomek