  • Data: 2009-09-18 19:39:02
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a) w <h90l7i$vmt$1@news.dialog.net.pl> :

    > Może tak, może nie, proroku podwórkowy.
    > Ale na razie to wy w tym nocniku się trzepoczecie.
    Cały problem z tymi nibyprawicowcami jest w tym, że ich idee są mocno
    socjalistyczne, żeby nie rzec faszystowskie.
    Założenie systemu emerytalnego dla wszystkich jest z jednej
    strony "cywilizowane" w sensie społecznym (nikt nie będzie przymierał
    głodem, solidaryzm społeczny spowoduje, ze zmniejszymy jedne świadczenia po
    to, żeby zwiększyć inne), ale z drugiej strony zmuszają każdego do
    troszczenia się o siebie i "zapracowania" na własną emeryturę. Mało tego, w
    większości krajów są obowiązkowe podstawowe ubezpieczenia emerytalne, ale
    też dodatkowe gwarantujące wyższe świadczenia (czyli nie tylko na chleb,
    ale i na szynkę).
    Jednak Krzyżaczek chciałby zniknąć 50 lat peerelu i wystarować z opcją
    zerową, czyli ci co mają dziś powyżej pięćdziesiąt parę lat i więcej -
    niech zdechną pod płotem, żeby on mniejsze składki płacił. Tyle że za lat
    30 jakiś młody gniewny to samo o nim powie. Zdychaj dziadu, ja nie chcę na
    ciebie płacić.

    > To żaden przykład. To czcza gadanina.
    A przede wszystkim to jest świetna lekcja, jak oszukiwać. Inaczej mówiąc -
    podatki będę płacił wszelkie za granicą, ale korzystać ze wszystkiego będę
    w Polsce. Tyle, że peerel minął i oszukuje się już "onych", oszukuje się
    swoich krewnych, znajomych i sąsiadów...

    --
    Maciek