  • Data: 2009-09-18 12:42:47
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:3ukmmq6s4chf.1s5qhj3r868cm$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Masz jakiś pomysł na "likwidację ZUS" jakoś z najmniejszymi skutkami i
    > najlepiej bezboleśnie?
    Ja mam.
    Sekularyzacja.

    > Dlaczego inne rozwinięte bardziej od nas kraje tego nie wykonały, nie
    > zmieniły bismarckowskiego systemu na np. "nowozelandzki"?
    Bo wyjście z tego systemu jakimś jednym pociągnięciem jest praktycznie chyba
    niemożliwe.
    I niezależnie od tego co gadają różni kopnięci prorocy, co to im się wydaje,
    że się znają i wiedzą co bedzie za 5 czy 15 lat, to prawda jest taka, że jak
    dotąd żadne z państw (przynajmniej w Europie) stosujących ten system nie
    wyszło z niego i w żadnym on się jak dotąd nie załamał.
    Jestem przeciwnikiem tego systemu społecznej solidarności pokoleniowej ale
    trzeba patrzeć realnie.

    --
    Jotte