  • Data: 2004-09-27 11:52:29
    Temat: Re: Akcja plakatowa.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:
    >+ Karnie - również za wykroczenie odpowiada sprawca, a więc w tym wypadku
    >+ plakatujący. Cywilnie może w pewnych wypadkach odpowiadać również
    >+ organizacja.

    Sądzę że *w przypadku woluntariuszy* odpowiadać cywilnie będzie (znaczy:
    może, jak ktoś "pociągnie" :)) *zawsze* - przepisy KC już dziś
    zapodawałem, i chyba są właściwe....
    [...]
    >+ podrzeganei do wykroczenia. Organizacja nigdy nie będzie odpowiadać karnie,
    >+ bo nie jest osobą fizyczną.

    ...miło mi że ustawodawca w końcu (w zeszłym roku) wprowadził
    odpowiedzialność karną osób prawnych - przedsiębiorstw, dzięki
    czemu o ile postawiona wyżej teza wydaje się być prawdziwa to
    już argument ("bo nie jest OF") - nijak ;) !!

    pozdrowienia, Gotfryd