    From: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adres IP
    Date: Tue, 14 Sep 2010 21:27:39 +0200

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    >W wiadomości news:i6ktfd$3b0$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk

    > Jakieś źródło tych danych?

    Dane GIODO, nie mam linka, ale poszukam.

    > Nie, umożliwia jedynie zidentyfikowanie _abonenta_ łącza (i to wcale nie ze 100%
    > pewnością), a nie _użytkownika_ sieci.

    W UoODO chodzi o przypisanie numerów IP do konkretnych osób (czyli
    określenie konkretbej osoby na podstawie danych), a nie "identyfikację użytkownika
    sieci". Ta osoba w ogóle nie musi używać komputera.

    > Sorry, coś się pogubiłem, do jakiej mojej wypowiedzi się odnosisz?

    "Ponadto dostęp do danych osobowych klienta providera na podstawie IP oraz
    daty i czasu dostępu możliwe jest tylko dla niego (no i uprawnionych organów
    w przypadkach prawem określonych)."

    > No więc sam widzisz, że to co usiłowałeś wetknąć mi w usta w ogóle z nich nie
    > padło.

    "Mnie chodzi o niemożność uzyskania tych informacji poza określonymi
    przypadkami". Przecież to Ty napisałeś. Pytam, jakie to (zakres osób) ma
    znaczenie dla uznania danych za osobowe?

    > Kodeks cywilny.

    A konkretny przepis?

    > Zmienię zeznanie, bo źle się z rozpędu wyraziłem - ochrona dóbr osobistych.

    Więc po co w ogóle zaczynałeś pisać o prasie i UoODO?

    > Okłamałeś mnie.
    > http://www.sjp.pl/b%F3g

    Na miły Bóg jakżebym śmiał! :-)
    Po prostu w oburzeniu nie doczytałeś do końca swojego linku:
    "Bóg
    w religiach monoteistycznych: istota nadprzyrodzona, stworzyciel i pan
    wszechświata".

    Hint: w powiedzeniu o Bogu i Wielkanocy nie chodzi o któregoś z bogów greckich. ;-)

    A w ogóle polecam słowniki wydawane przez językoznawców, np. PWN
    http://so.pwn.pl/lista.php?co=b%F3g , bo w "prywatnych" bywają błędy
    (w tym przypadku akurat nie ma).

    > Pytałem dlaczego TY napisałeś z dużej.
    > Ale mniejsza o to - już wiem.