    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Abonament RTV
    Date: Thu, 18 Feb 2010 11:27:56 -0600

    Z wrote:

    > 1. Chwila, to jest BARDZO ISTOTNA rzecz: zestaw "monitor+tuner" (niezależnie
    > od rozmiaru monitora) nie podlega temu opodatkowaniu?

    Bardzo formalnie to tego nikt nie wie, bo w ustawie uzywa sie zwrotu
    "odbiornik radiofoniczy oraz telewizyjny" ale nikt nie odwazyl sie
    zdefiniowac co to jest, tudziez 30 lat temu bylo to tak oczywiste, ze
    nie bylo potrzebne.

    Istnieje tylko i wylacznie pisemko KRRiTV stwierdzajace, ze jest to
    telewizor lub radio, ale juz komorka lub komputer pod definicje sie nie
    lapia. Chcialo to zmienic Wankowa pare lat temu dopisujac komorki i
    komputery do tej listym, ale szybko zostala wykopana.

    Problem w tym, ze KRRiTV nie ma zadnej ustawowej delegacji, zeby sie na
    ten temat wypowiadac.
    Narazie jestesmy w prozni i placimy z rozpedu za radio i telewizor i za
    nic wiecej.

    > 2. A czy fakt posiadania radia też jest podstawą do ściągania ze mnie tego
    > podatku? Jeśli tak: czy chodzi o radio "standalone" (np. amplituner) - czy
    > też może budzik z radiem również "podpada"?

    j.w. nikt nie wie formlanie

    radio w samochodzie podpada, radio w komorce nie bo ... tak powiedziala
    sobie KRRiTV.

    Radio w budziku? a cholera wie. A moze to radio z budzikiem, a nie
    budzik z radiem. Wowczas tak. :)