  • Data: 2023-10-19 23:55:20
    Temat: Re: 71latek zabił dzieciaka
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.10.2023 o 20:25, Shrek pisze:

    > To podziel przez cztery. Niestety jak nie leczona (a jak ktoś za nich
    > leczenia nieogarnie to leczyć się nie będą, albo tylko do ustąpienia
    > objawów i potem zabawa od początku).

    > Też znam jedną osobę ze schizofrenią - jest pilnowana przez rodzinę, bez
    > tego nie ma mowy o leczeniu.

    Jasne. Ale ja o agresji pisałem, o ludziach faktycznie niebezpiecznych
    dla otoczenia. Zwróciłem tylko uwagę, że nie wszyscy chorzy są
    agresywni. Nawet ci nieleczeni.

    > Robert twierdzi że tysiące...

    Nie uważam, że jest to wiarygodne źródło informacji.

    > jeśli mało to tym bardziej groźni jeśli ta
    > garstka odpowiada za 5-8 procent zabójstw.

    https://www.mp.pl/pacjent/psychiatria/aktualnosci/14
    4697,na-schizofrenie-choruje-prawie-400-tys-polakow

    Jeżeli 1/4 byłaby faktycznie niebezpieczna, to wydaje mi się, że
    styczność z agresywnymi chorymi byłaby powszechna. A tak nie jest.

    https://salusprodomo.pl/blog/aktualnosci/schizofreni
    a-paranoidalna-co-to-jest-jakie-sa-przyczyny-i-objaw
    y/

    "Schizofrenia paranoidalna bywa częstym bohaterem przestrzeni medialnej
    w kontekście zagrażających zachowań agresywnych i przestępczości, choć
    zachowania agresywne osób chorych na schizofrenię są marginalne i wcale
    nie są częstsze niż w populacji ogólnej. Bezwzględne wskaźniki
    przestępczości w grupie osób chorych psychicznie pozostają na bardzo
    niskim poziomie. Znacznie większe ryzyko takich zachowań występuje wśród
    osób nadużywających alkohol i substancje psychoaktywne."

    https://forumpsychiatryczne.pl/artykul/agresja-w-sch
    izofrenii/8247

    "Przez długi czas uważano, że agresja u osób chorych psychicznie
    występuje zdecydowanie częściej niż u osób zdrowych. Ostatnio
    przeprowadzone badania potwierdzają tą tezę, lecz jednocześnie donoszą,
    że różnica ta nie jest tak duża jak do tej pory sądzono."

    Podsumowując, nie wydaje mi się, że problemem jest to, czy agresor jest
    chory, czy nie jest, lecz lekceważące podejście.

    Jakoś tak zwykle przy takich przypadkach później się okazuje, że owszem,
    ludzie się skarżyli, że wyzywał, groził i to od lat (miesięcy...) i nic
    się z tym nie dało zrobić, a po trzecim zgłoszeniu, to funkcjonariuszowi
    nawet nie chce się już notatki zrobić - "tak, tak, znamy tego pana, pani
    się uspokoi, pani idzie do domu, on tylko wyzywa i grozi, ale jest
    niegroźny, bo jeszcze nikogo nie zabił". Później już nikt tego nie
    zgłaszał, bo i po co?

    A skoro są tylko trzy notatki, no to kto by się spodziewał, że kogoś zabije?
    Służby są usprawiedliwione.

    Wychodzi na to, że obywatele powinni nie dać się spławić i zmuszać
    funkcjonariuszy do robienia notatek i przyjmowania formalnych zgłoszeń,
    żeby faktycznie w papierach była podstawa do prewencyjnego działania z
    delikwentem w sądzie (czy to przez rodzinę, czy przez jakąś opiekę
    społeczną).

    Ale czy faktycznie o taką policję, którą obywatele muszą zmuszać do
    pracy, obywatelom chodzi?

    Pozdrawiam
    Piotr