  • Data: 2002-06-07 19:23:01
    Temat: Re[4]: dwie nazwy jednej firmy - juz nie wiem..
    Od: m...@p...onet.pl (meavox) szukaj wiadomości tego autora

    czesc,

    Friday, June 07, 2002, 7:37:12 PM, Gotfryd wrote:

    > Bo to są dwie osobne rzeczy :)
    > 1. Jedyny wspólnik nie może zawierać umów ze spółką,
    > bo byłaby ona "z samym sobą"; w szczególności
    > nie może to być żadna umowa podległości :>
    > 2. Jedyny wspólnik nie może podpisywać jednoosobowo
    > żadnych 'papierów' z datą oznaczoną (czy jak to się
    > nazywa - chodzi o to, żeby nie mógł w ścisłej jednoosobowej
    > tajemnicy dokonać antydatowania), dlatego *każdy* taki
    > 'papier' musi być poświadczony notarialnie...

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    aha, umowy 'wspolnik <-> spolka' wymagaja 'obecnosci' notariusza:
    http://www.arthurandersen.com.pl/aa/lexalert.nsf/byd
    atepolish/32C79DC412F5688FC1256A4D003286FE?opendocum
    ent
    uchwaly - inna bajka.
    a w opisanym przeze mnie przypadku (tj. ten sam prezes spolki i
    wspolnika) o art. 244 k.s.h. zapominamy?

    dziekujac,
    goska