  • Data: 2002-06-07 17:37:12
    Temat: Re[3]: dwie nazwy jednej firmy - juz nie wiem..
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Jun 2002, meavox wrote:
    [...]
    >+ GSld> Są. Z mnóstwem problemów: bo nie dość że prawie
    >+ GSld> każdy 'papier' musi być podpisany w obecności notariusza
    >+ GSld> (mowa o zgromadzeniach wspólników itp, nie o bieżącej
    >+ GSld> działalności)
    >+ [cut]
    >+
    >+ no wlasnie, kazdy 'papier'?
    >+
    >+ GSld> szczegóły w rzeczpospolitej (na www).
    >+ http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_001027/prawo/prawo_a
    _9.html
    >+ - m.in. tutaj?
    ******
    m.in. -:) - tak.

    >+ "Omawiany przepis dotyczyć więc będzie wszelkich
    >+ _umów_ między spółką a jej jedynym wspólnikiem"
    >+
    >+ uchwala wspolnikow (wspolnika) jest taka 'umowa'?
    >+ art. 173 k.s.h. mowi o oswiadczeniach woli..eh.
    >+ urzejmie prosze o wyjasnienie..

    Bo to są dwie osobne rzeczy :)
    1. Jedyny wspólnik nie może zawierać umów ze spółką,
    bo byłaby ona "z samym sobą"; w szczególności
    nie może to być żadna umowa podległości :>
    2. Jedyny wspólnik nie może podpisywać jednoosobowo
    żadnych 'papierów' z datą oznaczoną (czy jak to się
    nazywa - chodzi o to, żeby nie mógł w ścisłej jednoosobowej
    tajemnicy dokonać antydatowania), dlatego *każdy* taki
    'papier' musi być poświadczony notarialnie...

    Pozdrowienia, Gotfryd