    From: "D.A." <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 0 m kw pow MDG?
    Date: Tue, 12 Nov 2002 21:52:46 +0100

    > a moge nie zglaszac i jednoczesnie miec faktury na inny adres?

    Mozesz, ale wtedy narazasz sie na sankcje z powodu naruszenia ustawy o
    ewidencji i identyfikacji podatnikow: termin na poinformowanie US o zmianach
    to teraz 2 tygodnie.
    Sprawa moze trafic do sadu - jesli trafisz na kogos upierdliwego. Nie widze
    zagrozenia np. wyjeciem z k.u.p. wydatkow na nie zgloszone miejsce
    prowadzenia dzialalnosci. Taki ruch jest nie do obronienia przez US.

    > akurat to ten sam US :-)

    No to wszystko po staremu. Tylko pisales, ze mieszkasz w X a firme masz w Y.
    Czyli dochodowy powinienes placic w X a VAT w Y (wg dzialalnosci) chyba, ze
    juz wczesniej zglosiles miejsce zamieszkania jako jedno z miejsc prowadzenia
    dzialalnosci. Wtedy rzeczywiscie oba podatki do US wedlug zamieszkania. Ale
    jesli tak to nie masz problemu. Albo obie miejscowosci leza na terenie tego
    samego US - to trzeba zglosic.

    > a chyba bede musial takze zglosci do urzedu gminy i placici od metrazu
    podatek
    > ? :-(

    Jeszcze nie spotkalem sie z przypadkiem by urzad gminy upomnial sie o
    wiekszy podatek (od nieruchomosci?) z tytulu zgloszenia miejsca dzialalnosci
    do USkarbowego. Ale ja mieszkam w duzej miejscowosci gdzie praktycznie w
    trakcie prowadzenia dzialalnosci gospodarczej urzedy gminne i skarbowe nie
    wymieniaja sie informacjami o podatnikach. Nie wiem jak to moze dzialac w
    mniejszych gminach, gdzie i tak wszyscy o wszystkich wszystko wiedza.

    Pozdrawiam

    D.A.