  • 1. Data: 2002-11-09 12:25:05
    Temat: 0 m kw pow MDG?
    Od: "Piotr " <m...@g...pl>

    witam

    mam zarejsterowana firme w miejscowosci X, mieszkamy w Y, gdzie wykupuje lacze
    stale i stawiam sobie server.
    Lacze i server wrzucam w koszty DG, no i wlasnie moje problem polega na tym,
    czy musze zglosic drugie Miejsce Prowadzenia DG? przeciez tam wpisze 0 m kw
    powierzchni (bo nad serverm umieszcze sobie stoli/szafke wiec mi nie bedzie
    zajmowal/blokowal).
    Mozna tak?

  • 2. Data: 2002-11-09 12:46:08
    Temat: Re: 0 m kw pow MDG?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Nov 2002, Piotr wrote:
    [...]
    >+ czy musze zglosic drugie Miejsce Prowadzenia DG? przeciez tam wpisze
    >+ 0 m kw powierzchni

    Ewidencji to ci ja mam od metra (zakupy, sprzedaż, ŚT, wyposażenie...)
    ale o tym że mam mieć EwidencjęPowierzchniZajmowanejPrzezDziałalność
    to jeszcze nie wiedziałem...
    Gdzie ty "to" chcesz wpisywać ??

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (zszokowany że znowu jakieś wykroczenie skarbowe mu wynaleźli)

  • 3. Data: 2002-11-09 13:17:15
    Od: "Piotr A." <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ewidencji to ci ja mam od metra (zakupy, sprzedaż, ŚT, wyposażenie...)
    > ale o tym że mam mieć EwidencjęPowierzchniZajmowanejPrzezDziałalność
    moze sie zle wyrazilem :-)
    chodzi mi o to, czy jesli drugie Miejsce Prow. DG ma 0 powierzchnie czy ma to
    gdzies zglaszac (np. do Urzedu Gminy, by mnie kasowali za to jak za
    powierzchnie uslugowa) ?
    albo inaczej - czy moge miec fakture na DG, za cos, co znajduje sie trwale w
    innym miejscu (owo lacze) ?

    Piotr

  • 4. Data: 2002-11-09 16:11:46
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Użytkownik Piotr <m...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqiur1$8dq$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    kw
    > powierzchni (bo nad serverm umieszcze sobie stoli/szafke wiec mi nie

    A jaka jest forma organizacyjno-prawna Twojej firmy? Sp. z o.o., dzialalnosc
    gospodarcza osoby fizycznej? Co oznacza "stawiam sobie server"? Stawiasz go
    na podlodze czy wykozystujesz miejsce na serwerze zaoferowane w ramach
    wykupionego sztywnego lacza?

    D.A.

  • 5. Data: 2002-11-09 22:38:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Nov 2002, Piotr A. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ gdzies zglaszac (np. do Urzedu Gminy, by mnie kasowali za to jak za

    Były wątki z opisami, że jeśli "miejsce DG" nie traci przeznaczenia
    mieszkalnego to nikt nikogo nie kasuje !

    >+ albo inaczej - czy moge miec fakture na DG, za cos, co znajduje
    >+ sie trwale w innym miejscu (owo lacze) ?

    IMHO "to miejsce" będzie miejscem prowadzenia DG i powinno być
    zgłoszone... Może anonimowo spytaj co US sądzi ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-10 08:42:16
    Od: "Piotr A." <m...@N...gazeta.pl>

    > Były wątki z opisami, że jeśli "miejsce DG" nie traci przeznaczenia
    > mieszkalnego to nikt nikogo nie kasuje !
    ok, poszukam,
    nie traci przeznaczenia mieszkalnego (nie bede tam przychodzic klienci)

    > IMHO "to miejsce" będzie miejscem prowadzenia DG i powinno być
    > zgłoszone... Może anonimowo spytaj co US sądzi ? ;)
    tak tez zrobie, ale co US to inna opinia :-))

    Piotr

  • 7. Data: 2002-11-10 08:44:21
    Od: "Piotr A." <m...@N...gazeta.pl>

    D.A. <d...@w...pl> napisał(a):
    > A jaka jest forma organizacyjno-prawna Twojej firmy? Sp. z o.o., dzialalnosc
    > gospodarcza osoby fizycznej?
    DG, KPiR
    > Co oznacza "stawiam sobie server"? Stawiasz go
    > na podlodze czy wykozystujesz miejsce na serwerze zaoferowane w ramach
    > wykupionego sztywnego lacza?
    podpisuje umowe z provider o dostarczenie lacza do miejsca (i chce faktury na
    firme) oraz stawiam (na podlodze, pod stolem) server, na ktorym bede oferowal
    uslugi (ale dostep zdalny, nikt nie bedzie tam przychodzil)
    wiec mi sie wydaje, ze jest 0 pow :-)

    Piotr

  • 8. Data: 2002-11-11 21:22:57
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

> [...]
    oferowal
    > uslugi (ale dostep zdalny, nikt nie bedzie tam przychodzil)

    Z tego winika, ze musisz dokonac aktualizacji danych na NIP-1. Podac ten
    adres jako kolejne miejsce prowadzenia dzialalnosci.
    Efekt jest taki, ze mozesz czesc kosztow mieszkania (z wczesniejszych postow
    zrozumialem, ze serwer stawiasz w swoim mieszkaniu) wpisujesz do k.u.p. i z
    tego powodu jestes szczesliwszy o zaoszczedzony podatek. Problem moze byc
    tylko taki, ze przy 2 miejscach prowadzenia dzialalnosci, w 2 roznych
    miejscowosciach bedziesz musial zmienic US do rozliczania VATu na ten na
    terenie ktorego mieszkasz-o ile wczesniej tak nie bylo. Jest to
    wygodniejsze: oba podatki do tego samego US.

    D.A.

  • 9. Data: 2002-11-12 17:46:07
    Od: "Piotr A." <m...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "D.A." <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    dzieki za dotychczasowe informacje :-)

    > Z tego winika, ze musisz dokonac aktualizacji danych na NIP-1. Podac ten
    > adres jako kolejne miejsce prowadzenia dzialalnosci.
    a moge nie zglaszac i jednoczesnie miec faktury na inny adres?

> [...]
    > terenie ktorego mieszkasz-o ile wczesniej tak nie bylo. Jest to
    > wygodniejsze: oba podatki do tego samego US.
    akurat to ten sam US :-)
    a chyba bede musial takze zglosci do urzedu gminy i placici od metrazu podatek
    ? :-(

    Piotr A.

  • 10. Data: 2002-11-12 20:52:46
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > a moge nie zglaszac i jednoczesnie miec faktury na inny adres?

    Mozesz, ale wtedy narazasz sie na sankcje z powodu naruszenia ustawy o
    ewidencji i identyfikacji podatnikow: termin na poinformowanie US o zmianach
    to teraz 2 tygodnie.
    Sprawa moze trafic do sadu - jesli trafisz na kogos upierdliwego. Nie widze
    zagrozenia np. wyjeciem z k.u.p. wydatkow na nie zgloszone miejsce
    prowadzenia dzialalnosci. Taki ruch jest nie do obronienia przez US.

    > akurat to ten sam US :-)

    No to wszystko po staremu. Tylko pisales, ze mieszkasz w X a firme masz w Y.
    Czyli dochodowy powinienes placic w X a VAT w Y (wg dzialalnosci) chyba, ze
    juz wczesniej zglosiles miejsce zamieszkania jako jedno z miejsc prowadzenia
    dzialalnosci. Wtedy rzeczywiscie oba podatki do US wedlug zamieszkania. Ale
    jesli tak to nie masz problemu. Albo obie miejscowosci leza na terenie tego
    samego US - to trzeba zglosic.

    > a chyba bede musial takze zglosci do urzedu gminy i placici od metrazu
    podatek
    > ? :-(

    Jeszcze nie spotkalem sie z przypadkiem by urzad gminy upomnial sie o
    wiekszy podatek (od nieruchomosci?) z tytulu zgloszenia miejsca dzialalnosci
    do USkarbowego. Ale ja mieszkam w duzej miejscowosci gdzie praktycznie w
    trakcie prowadzenia dzialalnosci gospodarczej urzedy gminne i skarbowe nie
    wymieniaja sie informacjami o podatnikach. Nie wiem jak to moze dzialac w
    mniejszych gminach, gdzie i tak wszyscy o wszystkich wszystko wiedza.

    Pozdrawiam

    D.A.