    From: "Szymon \"Orson\" Małek" <o...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Publikacja na stronie www i problemy z ksiedzem
    Date: Wed, 1 Jun 2005 15:23:23 +0200

    Witam

    Mamy z kolega mały problem, najpierw naświetle troche sytuacje. A wiec tak:

    Jako klasa mamy swoja strone klasowa, strona istnieje od poczatku pierwszej
    klasy jak tylko przyszlismy do liceum. Adresu strony ani nie ukrywalismy
    przed nikim, nawet sami mowilismy nauczyciela ze bardzo chetnie ich
    zapraszamy do obejrzenia strony. Ksiadz pare razy powtarzal, ze byl na
    naszej stronie klasowej i ze ja obserwuje, nigdy nie mial do niej zadnej
    zastrzezen. Ostatnio gdy na lekcji ksiadz sie zdenerwowal i poszedl po
    dyrektora, gdy przyszedl dyrektor omowilismy i opisalismy cala zaistniala
    sytuacje i ksiadz wyszedl na .... przed dyrektorem. Strona nie byla
    aktualizowana przez dlugi czas, ostatnio (w kwietniu) gdy byly obchody 60
    rocznicy Solidarnosci (gdzie Mlodziez Wszechpolska i Radio Maryja obrzucali
    Lecha Wałęse jajkami) i rozmowie na ten temat z ksiedzem kolega zamiescił
    newsa na stronie (nie mialo to na celu obrazenie osoby ksiedza,tylko
    wynikalo to z rozmowy na lekcji)

    [b]Chciałem pozdrowić z tego miejsca bardzo serdecznie naszego księdza
    (księżulka) Jana K. (znanego w środowisku pod pseudonimem BUFOR, MACIUŚ Z
    KLASNU, KAPOWINIK itp.), chciałem księdza pozdrowić bo ksiądz mówi, że RADIO
    MARYJA jest DOBRE :\| Nie, żebym uważał inaczej, ale każdy ma prawo do
    swojego zdania, a zdanie księdza jest właśnie takie.
    DLATEGO WYSUWAM APEL ! MÓDLMY SIĘ ZA KSIĘDZA, ŻEBY CZASEM "NIE BYŁ" JAK TA
    RESZTA DEBILI Z RODZINY RADIA MARYJA I CZASEM NIE KOZACZYŁ KONTATKTAMI Z O.
    RYDZYKIEM.[/b]

    (Jezeli chodzi o pseudonimy ksiedza widnialy one na stronie od poczatku
    pierwszej klasy i nigdy mu nie przeszkadzaly i nic na ten temat nie
    wspominal, wrecz sam nieraz uzywal ich na lekcji)

    I po tej sytuacji jak ksiadz poszedl po dyrektora, zaczal sie mscic na nas
    grozil ze postara sie aby pare osob z mojej klasy wylecialo z tej szkoly.

    Wczoraj na jednej lekcji przychodzi do nas dyrektor z wychowawca i wydrukami
    naszej strony. No i oznajmiaja nam ze takie cos jest na naszej stronie, my
    oczywiscie to potwierdzilismy i mowia ze obraza to ksiedza i uczucia
    religijne.

    Rada pedagogiczna zadecydowala, iz Ja (jako webmaster strony) i Kolega (jako
    autor newsa) [zapomnialem dodac iz newsy na stronie mogli dodawac uczniowie
    naszej klasy] otrzymamy publiczna nagane przed społecznoscia szkoly.
    Poniewaz kazdy z nauczycieli poczul sie dotkniety tym tekstem.

    I teraz mam pytania:

    1. Czy szkola moze sie wtracac w sprawy co znajduje sie na naszej stronie
    internetowej ? (Za serwer i domene sami zaplacilismy i nie maja nic
    wspolnego ze szkola)
    2. Czy z prawnego punktu widzenia mozna uznac ten tekst za obrazenie
    konkretnej osoby ? (nie pada przeciez nazwisko)
    3. Czy rada pedagogiczna szkoly moze dac nam nagane z tego powodu ?
    4. Czy slusznie zostalismy ukarani w sensie tylko Ja (Webmaster) poniewaz
    moglem usunac to i kolega jako autor newsu. Skoro nie tylko my zajmowalismy
    sie ta strona ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz !

    Pozdrawiam
    Szymon "Orson" Małek