  • 161. Data: 2005-02-03 09:24:19
    Temat: Re: Przywrocono pozew p-ko McDonald's !
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wiem od Ciebie, a nie od McDonalda. To wielka roznica jezeli chodzi o
    > odpowiedzialnosc cywilna producenta. FDA zrobilo pomiary frytek, okazalo
    > sie ze byly duze problemy, i... MD nic nie zrobil. No i jak to teraz
    > zwalic na ofiare?

    ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha

  • 162. Data: 2005-02-03 15:02:35
    Od: spaam <e...@i...pl>

    Przemek R. wrote:

    > generalenie to pier. jak nawiedzona dewota.
    >
    > Jezeli bys zarla sam chleb bez chemikaliow dzien w dzien
    > po 6 bohenkow dziennie, nie ruszala sie to tez bys sie rozpasla,
    > czy wtedy producent ponosi wine?

    To zalezy co jest podkladane do tego "chleba" bez wiedzy konsumenta.

    > hamburgery cyjanek zawieraja czy co? pieprzyl jak pokrecona o
    > niebezpieczenstwach, powiedz
    > dokladnie jaki skl;adnik powoduje otylosc ???? bo o tym mowa.

    Na kim ciazy obowizek poinfrmowania (i ostrzezenia)? Na producencie czy
    na konsumencie?

    > przy produckji amfetaminy mozna dostac raka a czy od brania amfetaminy go
    > dostaniesz? nie
    > (przyklad brutalny ale mam nadzieje ze zrozumiesz o co biega).

    Przy samym dzialkowaniu kokainy w proszku mozna nawdychac sie. A juz
    napewno kiedy robiloby sie to 8 godzin dziennie. Pracownicy IFF
    pochorowali sie przy pracy, co stwierdzil sad. Czy jest to jakis sygnal
    dla MD (ktory zatrudnil IFF) ze maja problem z produktem? A jezeli nie,
    to dlaczego?

    > Wiesz na jakiej zasadzie sa zakladane restauracje mcDonald na calym
    > swiecie?
    > Zapoznaj sie z pojeciem: franchising .

    Polega to na tym ze Kowalski w Pcimiu jest wlascicielem MD, ale jest
    zobowiazany stosowac sie do NAKAZOW MD, wlacznie z kolorem reklamy dla
    dzieci. Skad bierzesz idee ze MD nie jest odopwiedzialny za o co
    dostarcza Kowalskiemu tylko dlatego ze w lancuchu producent-konsument
    jest jedno dodatkowe ogniwo?

    > Twirezxisz ze kazdy przedsiebiorca zakladajac restauracje jest w stanie
    > przekupic odpwiednie instytucje? jestes smieszna dziecinko.
    >
    > P.

    Przeplacac moze MD. Hurtowo. Po wniesieniu omawianego procesu na Bronxie
    jakosc dziwnie w legislaturze Illinois (siedziba MD) wniesiono projekt
    ustawy dajacy immunitet fast foodom za szkody otylosci. Przypadek?

    Porownujac metody dzialania MD i Philip Morris, mozna spodziewac sie ze
    nie tylko placa lapowki urzednikom, ale i "dziennikarzom" z takiego
    GWna. Kiedy ostatnio GWno opublikowalo liste dodatkow chemicznych MD?

  • 163. Data: 2005-02-03 15:12:09
    Od: spaam <e...@i...pl>

    Iwon(k)a wrote:
    > "pura" <i...@i...pl> wrote in message

    > tzn?

    Za oszustwo oszust odpowiada karnie i cywilnie. Wyobrazasz sobie sad
    ktory uzasadnia ze to ofiara oszustwa nie powinna byla dac sie oszukac?

    > nie wiem co sie dzieje w McD w Poznaniu.

    Pod Poznaniem sa magazyny gdzie przechowuje sie cudenka chemiczne
    McDonalda po ktorych czuje sie glow w 5 minut po wyjsciu z przybytku.

    moge ewentualnie
    > wiedziec co sie dzieje w McD w moim otoczeniu. Do Nowego Yorku tez
    > mam kawalek, ale smieszy mnie, kiedy rodzice
    > chca zwalic wine na innych ale nie na siebie.
    >
    > iwon(k)a

    A ja zapytalam eksperymentalnie w MD na poludniu Polski o liste srodkow
    chemicznych. Pracownica zrobila takie oczy: "00" ze sa tam jakies
    chemikalia w ogole. No wina wtedy jest po mojej stronie ze nawet
    pracownicy MD nie maja pojecia o oszustwach ich wlasnego pracodawcy.

  • 164. Data: 2005-02-03 15:18:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To zalezy co jest podkladane do tego "chleba" bez wiedzy konsumenta.

    co jest dokladane do produktow mc donalda CO WYOWUJE otylosc?
    SAkladnik po zjedzeniu ktorego urosnie mi dupa. konkretnie prosze.

    > Na kim ciazy obowizek poinfrmowania (i ostrzezenia)? Na producencie czy
    > na konsumencie?

    ale przed czym? cofnij sie do przykladu chleba, czy piekarz ma pisac na
    kazdym boiechenku ze zjedzenie
    dziennie 5 spowoduje po pewnym okresie otylosc?

> [...]
    > pochorowali sie przy pracy, co stwierdzil sad. Czy jest to jakis sygnal
    > dla MD (ktory zatrudnil IFF) ze maja problem z produktem? A jezeli nie,

    Sygnal sygnalem, jezeli jedzenie te bylo by tak szkodliwe jak tu
    opisujecie
    to nie byo by dopusczone do rynku, koniec kropka

> [...]
    > dzieci. Skad bierzesz idee ze MD nie jest odopwiedzialny za o co
    > dostarcza Kowalskiemu tylko dlatego ze w lancuchu producent-konsument

    bo kowalski wie co sprzedaje i godzi sie na to, jezeli ktos ma odpowidac w
    tym momencie to pan kowalski.
    oczywiscie nie mam na mysli otylosci bo to absurd

    > Przeplacac moze MD. Hurtowo. Po wniesieniu omawianego procesu na Bronxie
    > jakosc dziwnie w legislaturze Illinois (siedziba MD) wniesiono projekt
    > ustawy dajacy immunitet fast foodom za szkody otylosci. Przypadek?

    nie przypadek logiczne myslenie, pozywanie ich za otylosc to absurd.

    > Porownujac metody dzialania MD i Philip Morris, mozna spodziewac sie ze
    > nie tylko placa lapowki urzednikom, ale i "dziennikarzom" z takiego
    > GWna. Kiedy ostatnio GWno opublikowalo liste dodatkow chemicznych MD?

    wszystkim, we wszystkich krajach? w cuda wierzysz?

    P.

  • 165. Data: 2005-02-03 15:20:02
    Od: spaam <e...@i...pl>

    Iwon(k)a wrote:
    > "pura" <i...@i...pl> wrote in message

    > nie wiem czy w ogole wiesz na jaki temat piszesz. moze
    > siegnij do postu pierwotnego i przeczytaj link.

    Chodzi o swiadome powodowanie szkod dzieciom wadliwym produktem przez
    McDonalda

    > jescze raz, za dzieci ODPOWIDAJA _rodzice_.

    Dopiero w czesci po tym kiedy odpowiedzialnosc ponosi producent. Przy
    zalozeniu ze MD nie manipuluje po cichu zachowaniami rodzicow.

    MD kieruje reklame do dzieci a nie do rodzicow. Drobna roznica
    przesuwajaca odpowiedzialnosc cywilna.

    > no wlasnie? jesli jajko jest zepsute, to go nie
    > jem a zwracam i prosze o nowe.

    A jezeli zjadlas nie wiedzac ze byla tam salmonella i MD o tym wiedzil
    przez caly czas i ukryl ten fakt. Tez Twoja wina i MD nie ponosi
    odpowiedzialnosci?

  • 166. Data: 2005-02-03 15:32:01
    Od: spaam <e...@i...pl>

    Przemek R. wrote:

    > co jest dokladane do produktow mc donalda CO WYOWUJE otylosc?
    > SAkladnik po zjedzeniu ktorego urosnie mi dupa. konkretnie prosze.

    Tego nie wiemy. I wlasnie DOKLADNIE o to chodzi. Skoro MD nie jest
    winien manipulacji skladnikami chemicznymi, to w ich wlasnym interesie
    lezy stwierdzenie publiczne pod przysiega sadowa ze tak jest. Pozew
    zostanie szybciutko oddalony i agenci Public Relations MD z panem Klapa
    (absolwentem Hamburger University - wcale nie zmyslam!) rusza w swiat.
    Tymczasem MD panicznie boi sie publicznej dyskusji w sadzie nad tym co
    dodaje do swojej "zywnosci". I tutaj jest pies pogrzebany.

    Przypominam, ze pozew nie jest dowodem, a jest jedynie przedstawieniem
    zarzutow i obie strony maja dalej obowiazek ujawnic wszelkie fakty
    zwiazane ze sporem. Zaczynajac od listy srodkow chemicznych o ktore
    pytasz, a ktorej MD nie chce ujawnic. Ba, nawet nie przyznaje sie do tego.

    > ale przed czym?

    Przed wszelkimi znanymi szkodliwymi skutkami srodkow chemicznych w ich
    "zywnosci". Z osobna i w kombinacji w innymi srodkami.

    cofnij sie do przykladu chleba, czy piekarz ma pisac na
    > kazdym boiechenku ze zjedzenie
    > dziennie 5 spowoduje po pewnym okresie otylosc?

    Jezeli w chlebie bedzie 150 dodatkow chemicznych procz maki, soli i
    drozdzy to jak najbardziej. A juz za zadanie konsumenta. Na witrynie MD
    jest zaledwie pare srodkow chemicznych. Gdzie jest co najmniej
    kilkadziesiat pozostalych?

    > go

    > Sygnal sygnalem, jezeli jedzenie te bylo by tak szkodliwe jak tu
    > opisujecie
    > to nie byo by dopusczone do rynku, koniec kropka

    A moze to wlasnie poczatek. Jak to mozliwe ze srodek chemiczny powoduje
    chorobe u pracownikow IFF w USA (wymagana specjalna dokumentacja przy
    przewozie dorgowym!) a srodek z tej samej tasmy produkcyjnej przyslany
    do Polski juz nie. Tak przynajmniej mozna sadzic z wymownego milczenia MD.

  • 167. Data: 2005-02-03 15:37:13
    Od: spaam <e...@i...pl>

    Przemek R. wrote:

    > bo kowalski wie co sprzedaje i godzi sie na to,

    Pojdz do MD i porpos o liste dodatkow chemicznych. I nawet jezeli
    Kowalski sie godzi, to umowa Kowalskiego z MD nie moze narazic
    Wasilewskiego na szkode. I to bez jego wiedzy.

    > stanie

    > nie przypadek logiczne myslenie, pozywanie ich za otylosc to absurd.

    Mysle nie czyje? W jaki sposob urzednik proponuje ustawe, a nie sam MD?
    Bez lapowki? Jezeli tak, to proces pomoze wyjasnic.

    > wszystkim, we wszystkich krajach? w cuda wierzysz?
    >
    > P.

    W cuda nie. W cudowne dzialanie 2 miliardow dolarow rocznie na "reklame"
    tak. Z procesu w odleglym USA powinnismy dowiedziec sie czy w tej kwocie
    byly lapowki dla "dziennikarzy" takiego GWna w Polsce. Philip Morris
    placil im, co wyszlo przy okazji innego procesu.

  • 168. Data: 2005-02-03 15:52:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zwiazane ze sporem. Zaczynajac od listy srodkow chemicznych o ktore
    > pytasz, a ktorej MD nie chce ujawnic. Ba, nawet nie przyznaje sie do

    kupic hamburgera i go przebadacm jezeli sa szkodliwe skladniki
    stwierdzi to biegly, to ni eoni maja udowodnic nie sa jeleniem.

> [...]
    > drozdzy to jak najbardziej. A juz za zadanie konsumenta. Na witrynie MD
    > jest zaledwie pare srodkow chemicznych. Gdzie jest co najmniej

    potrafisz je wykazac? Przeceiz wystarczy kupic hamburgera i do
    labolatorium zaniesc.

> [...]
    > przewozie dorgowym!) a srodek z tej samej tasmy produkcyjnej przyslany
    > do Polski juz nie. Tak przynajmniej mozna sadzic z wymownego milczenia

    ja tez bym receptury nie podal.

    zapodaj mi znazwse chemikaliow ktore powoduja otylosc bo tego najbardziej
    ciekaw jestem.

    P.

  • 169. Data: 2005-02-03 16:08:24
    Od: spaam <e...@i...pl>

    Przemek R. wrote:

    > tego.
    >

    > kupic hamburgera i go przebadacm jezeli sa szkodliwe skladniki
    > stwierdzi to biegly, to ni eoni maja udowodnic nie sa jeleniem.

    Nie prawda. Przed sadem powod i pozwany maja obowiazek ujawnic fakty na
    rowni. Tam nie ma zabawy w kota i myszke. I dlatego MD jest w panice.

    > potrafisz je wykazac?

    W pozwie nie musisz udowadniac, a jedynie przedstawic zarzut. Wykazac
    mozna z wlasnych zeznan McDonalds'a. Jezeli dodatkow chemicznych nie ma,
    to to pwoinno byc podparte zeznaniem pod przysiega.

    I wlasnie stad ten krzyk.

    Przeceiz wystarczy kupic hamburgera i do
    > labolatorium zaniesc.

    Ktory konsument ma spektometr w domu? A MD ma w laboratoriach.
    Przy okazji sprawy z kawa wyszlo ze temperatura byla swiadomie
    niebezpieczna, bo kawa lepiej smakowala goraca i postawiono profity
    ponad bezpieczenstwo konsumentow.

    No i zgadnij co czy po sprawie zmniejszono temperature. Nie.

    > MD.
    >
    > ja tez bym receptury nie podal.

    ROFTL

    Philip Morris probowal zaslaniac sie tajemnica handlowa przed zarzutem
    ze manipuluja uzaleznieniem palaczy. Kosztowalo to ich sporo kar.
    Ostatnio BAT (konkurencja) dostal 30 tys. USD DZIENNIE za kazdy dzien
    odmowy ujawnienia sadowi dokumentow z oszustwami zwanymi przez nich
    "tajmenica handlowa". Pekli.

    Sugerujesz,z e kazdy popychacz narkotykow moze zarejestrowac biznes i
    zaslonic sie "tajmenica handlowa"?

    > zapodaj mi znazwse chemikaliow ktore powoduja otylosc bo tego najbardziej
    > ciekaw jestem.
    >

    > P.

    Ja tez. Dlatego te procesy MD maja tak fenomenalne znaczenie. Ujawnianie
    surowych dokumentow pod przysiega! Zadne kolorowe zurnaly, zadem Public
    Relatons.

  • 170. Data: 2005-02-03 16:22:38
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie prawda. Przed sadem powod i pozwany maja obowiazek ujawnic fakty na
    > rowni. Tam nie ma zabawy w kota i myszke. I dlatego MD jest w panice.

    MD twiredzi ze nie ma nic specjalnego.
    Ty teraz wykaz ze on klamie, bo samo stwirdzenie ze klamie nic nie da.

    > W pozwie nie musisz udowadniac, a jedynie przedstawic zarzut. Wykazac
    > mozna z wlasnych zeznan McDonalds'a. Jezeli dodatkow chemicznych nie ma,
    > to to pwoinno byc podparte zeznaniem pod przysiega.

    al o jakich konkretnie chemikaliach mowisz, bo na dzien dzisiejszy
    prawie we wszystkich artykulach spozyczych masz chemie.

    > Przeceiz wystarczy kupic hamburgera i do
    >

    > Ktory konsument ma spektometr w domu? A MD ma w laboratoriach.

    ja pierd. ZANIESC DO LABOLATORIUM a nie do domu, widzisz roznice?

    > Przy okazji sprawy z kawa wyszlo ze temperatura byla swiadomie
    > niebezpieczna, bo kawa lepiej smakowala goraca i postawiono profity
    > ponad bezpieczenstwo konsumentow.

    no chyba mi nie wmowisz ze zimna kawa leipiej smakuje co? Tutaj
    akurat bledem nie byl fakt temteratury kawy a sposob jej podania,(slomka),
    jednakl czlowiek choc troche myslacy zdejmie gore i wypije jak z kubka.

    > No i zgadnij co czy po sprawie zmniejszono temperature. Nie.

    i prawidlowo. Zawsze mozesz napisac ustawe nakazujac pic zimna kawe zebrac
    100 tys :)

    > Sugerujesz,z e kazdy popychacz narkotykow moze zarejestrowac biznes i
    > zaslonic sie "tajmenica handlowa"?

    co Ty pierd. mowimy o hamburgerach. Podaj skladnik KONKRETNY ktory
    uzaleznia, czy woywyoluje otylosc

    > Ja tez.

    twierdzisz ze to robia a nie zastanawiasz sie , wiec prosze to wykazac.

    P.