  • Data: 2010-10-22 09:16:29
    Temat: Przewlekle męczę przewlekłość
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak zapewne pamiętacie, złożyłem dwie skargi o przewlekłość postępowania.
    Jedną opisałem, teraz druga.

    Sąd stwierdził przewlekłość postępowania, jednak przyznał mi kwotę nie w
    takiej wysokości, jakiej żądałem, ale według swojego widzimisie. Moim zdaniem
    jest to naruszenie prawa, bo żaden przepis nie upoważnia sądu do oceny jaka
    kwota będzie dla mnie wystarczająca. Zgodzę się, że rozpatrując poprzednią
    wersję Ustawy (2004 r.) można na upartego stwierdzić, że sąd ma prawo decyzji
    co do wysokości kwoty. Jednak, po nowelizacji w 2009 r., ustawa po prostu
    nakazuje sądowi przyznanie kwoty, o jaką wnosi skarżący:

    "Uwzględniając skargę, sąd na żądanie skarżącego przyznaje od Skarbu Państwa,
    a w przypadku skargi na przewlekłość postępowania prowadzonego przez komornika
    &#8211; od komornika, sumę pieniężną w wysokości od 2 000 złotych do 20 000 złotych."

    W takim razie postanowienie sądu o uznaniu przewlekłości i przyznaniu
    mniejszej kwoty jest niezgodne z prawem (konkretnie oddalenie skargi w
    pozostałym zakresie). Trochę się już zaczynam gubić, więc mam pytanie: w
    jakiej formie i do kogo można to postanowienie zaskarżyć? Sąd Najwyższy? Od
    razu ETPCz §6 Konwencji? Czy może sąd powinien zwrócić się o wykładnię tego
    paragrafu?

    Czarek