  • 121. Data: 2019-04-07 13:12:54
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    tego nikt normalny

    > Dopalacze były odpowiedzią na chore przepisy określające w ustawie
    > wykazy zabronionych substancji.

    Nikt tego nie neguje. Powiedziałbym więcej - na chorą politykę w
    stosunku do narklotyków, gdzie za miękkie narkotyki kulsony wyrabiają
    statystykę (często rujnując życie porządnym obywatelom) a twarde
    narkotyki w postaci fajek i alko są dostępne legalnie w sklepie. Ba -
    jak już jesteś uzależniony, to masz coś na kształt immunitetu od
    kulsonów, bo przecież nie będą trzy razy dziennie do pijaka przyjeżdzać,
    jak i tak będzie robił swoje...

    Skoro służy do kolekcjonowania to powinna leżeć w gablotkach i powinien
    być zakaz jej użycia - w końcu nie do tego służy - prawda?

    Shrek

  • 122. Data: 2019-04-07 14:36:52
    Od: Kviat

    > A znaczki służą do przyjmowania opłat za przesyłki pocztowe.

    > Nic. To był argument na to, że broń nie jest produkowana w celu
    > zabijania innych ludzi.

    <SARKAZM>Oczywiście, że nie. Są produkowane do celów
    kolekcjonerskich.</SARKAZM>

    Będę zaznaczał, bo nie łapiesz sarkazmu samodzielnie.

    > Cieszę się.

    <SARKAZM>No faktycznie, dajmy wszystkim dostęp do broni, bo przecież
    broń służy do noszenia, a nie do zabijania. Przekonałeś mnie.</SARKAZM>

    > Jest komunikacja publiczna :-)

    Jeżdżą do pracy czołgami?

    > A już myślałem.

    Bo nie łapiesz ironii i sarkazmu.
    Dlaczego mnie to nie dziwi...?

    > Z bron małokalibrowej (a tej w prywatnych rękach jest masa) zabić jest
    > bardzo ciężko.

    <SARKAZM>No oczywiście. Przecież fajnie jest nosić kulkę w nodze i nie
    umrzeć.</SARKAZM>

    > To po co wpychasz w dyskusję o broni statystyki BHP?

    Przecież to ty do dyskusji o broni użyłeś argumentu o wypadkach
    samochodowych.
    Ręce opadają.

    > Nie. Nielogicznym jest zastanawianie się nad ilością wypadków na budowie
    > w kontekście dostępu do broni

    To był SARKAZM.
    Nareszcie zrozumiałeś, że nielogicznym jest zastanawianie się nad
    ilością wypadków samochodowych w kontekście dostępu do broni.

    > - ale nie ja taki kierunek dyskusji
    > wymyśliłem.

    Ręce opadają.

    > Chciałem, byś sam do absurdalności tej logiki doszedł.

    LOL :)
    Cieszę się, że doszedłeś.

    > Dla mnie niekoniecznie, ale mam nadzieję, że potrafisz jakoś tę tezę
    > uzasadnić.

    To był SARKAZM.
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/SARKAZM.html

    > To już byłoby lepiej. Nie znalazłem niestety takiej statystyki.
    > Osobiście za 37 lat na strzelnicy osobiście widziałem, albo przynajmniej
    > byłem na strzelnicy gdy się wydarzyły trzy wypadki.

    Może dlatego, bo jest bardzo ograniczony dostęp do broni?
    Nie wpadłeś na to?

    > Raz się kolega w
    > stopę postrzelił (ale wcześniej trzech instruktorów mu powiedziało, ze
    > zaraz się postrzeli i się postrzelił), raz facetowi w ucho rykoszet od
    > popera trafił, a raz na torze strzelania dynamicznego gość się wywalił i
    > we własną rękę postrzelił.

    Ja pierdziu...
    I to ma być argument, za zwiększeniem dostępności do broni...
    Ręce opadają.

    > Może Pitrze warto sie zastanowić nad tym, a nie powtarzać obiegowe opinie.

    No to się zastanów.
    Czego nie zrozumiałeś ze stwierdzenia, że zwiększony dostęp do broni
    spowoduje większą ilość wypadków (i nie tylko wypadków) z bronią?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 123. Data: 2019-04-07 15:16:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.04.2019 o 13:05, Shrek pisze:

    > W sumie to mamy. w 2000 roku 6294 ofiary śmiertelne, w 2018 2837. Ponad
    > dwa razy mniej - przy znacznym wzroście ruchu.

    ano, dla tej nadal nadzwyczajnie wysokiej liczby ofiar to już tylko
    wiekopomne nieistnienie

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 124. Data: 2019-04-07 15:25:09
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.04.2019 o 13:12, Shrek pisze:
> [...]
    > statystykę (często rujnując życie porządnym obywatelom) a twarde
    > narkotyki w postaci fajek i alko są dostępne legalnie w sklepie.

    szrek wie o jakichś twardych dragach, ale najwyraźniej nie melduje tam
    gdzie trzeba, ba, uważa że kulsony to kulsony, które i tak go
    zbędą:)))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 125. Data: 2019-04-07 15:31:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2019 o 10:00, Budzik pisze:

    > Ja tylko twierdze ze działa sie w tym kierunku.

    OK, ale rzyznasz, że nie zabierając samochody. Może zwiększać
    bezpieczeństwo poprzez budowę strzelnic, szkolenia ludzi, preferowanie
    relatywnie bezpiecznej broni małokalibrowej.

    > Pomimo coraz wiekszej ilosci samochodów, coraz wiekszej ilosci drog,
    > coraz wiekszej ilosci przejezdzanych km liczbaofiar spada...
    > Tylko ze nie zawsze w Polsce ale czy ja twierdziłem ze mowie o Polsce?
    OK!

    > https://moto.wp.pl/w-europie-liczba-ofiar-wypadkow-s
    pada-w-polsce-rosnie-
    > 6106292295206017a

    Nie drążmy tematu. Chodzi mi tylko o to, że istnieją inne, niż
    zabieranie samochodów sposoby i tyle.

    > Przy czym dla celów uczciwej statystyki to imo liczbe ofiar trzebaby
    > liczyc na przebyte km (i to uwzgledniajac komunikacje zbiorową etc) a nie
    > w liczbach bezwzglednych bo czy jezeli liczba km sie zwieksza a liczba
    > ofiar pozostaje taka sama to oznacza ze liczba ofiar spadła czy nie?

    Dorzucę jeszcze uwzględnianie obcokrajowców. Na Chorwacji w pasie
    brzegowym latem co drugi samochód jest na obcych tablicach. Ale tu w
    wypadku broni trzeba by było liczyć ilość wypadków w przeliczeniu na
    wystrzelony nabój.

  • 126. Data: 2019-04-07 15:33:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2019 o 09:59, Budzik pisze:

    > Bron jest produkowana w celu zarobku firmy produkującej bron.
    > Zabijanie to tylko srodek marketingowy.

    Bądź uprzejmy mi wskazać jakąkolwiek reklamę broni posługującą się w
    celu marketingowym zabijaniem ludzi? Bo zwierząt skierowanej do
    myśliwych bym trochę znalazł.

  • 127. Data: 2019-04-07 15:35:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2019 o 08:59, Budzik pisze:

    > Mysle ze wiekszosc kupuje sobie "na wszelki wypadek".
    > A co oznacza ten wszelki wypadek? Ano ze w razie czego beda mogli kogos
    > zabic, pewnie sadza ze w ramach wyzszej koniecznosci.

    Sprawdź statystykę celów posiadania.

  • 128. Data: 2019-04-07 15:59:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Skoro służy do kolekcjonowania to powinna leżeć w gablotkach i powinien
    > być zakaz jej użycia - w końcu nie do tego służy - prawda?

    O dziwo zaczynam się z Tobą zgadzać. Szkodliwość dopalaczy nie wynika z
    ich właściwości, ale ze sposobu użytkowania. Jak zeżresz gwoździa, to
    fakt, że możesz go legalnie i bez pozwolenia kupić oraz, ze nie znam
    przepisu zabraniającego jego spożycia nie zmieni tego, że raczej na
    zdrowie Ci to nie wyjdzie.

    Podobnie jest z bronią, czy samochodem. Zagrożenie nie wynika z samej
    istoty tych przedmiotów, a sposobu ich użycia. Z pistoletu na strzelnicy
    możesz strzelać do tarczy i szanse na to, że komukolwiek coś złego się
    stanie są minimalne. Statystycznie przesz sito przebrnie raz na ileś
    idiota i strzeli w kierunku człowieka, w sytuacji, gdy nie powinien - a
    i to powiedzmy, że szanse na skutek śmiertelny są niewielkie. Po drogach
    jeżdżą tysiące samochodów, a przecież nie one powodują zagrożenie, tylko
    sposób ich użytkowania.

  • 129. Data: 2019-04-07 16:10:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > O dziwo zaczynam się z Tobą zgadzać. Szkodliwość dopalaczy nie wynika z
    > ich właściwości, ale ze sposobu użytkowania.

    kolejny naiwniak, dupalacze są celowo sprzedawane jako przedmioty
    hobbystyczne, aby zmylić takie 'gliny' jak Robercik, a swoje krwawe
    żniwo i tak zbierają:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 130. Data: 2019-04-07 16:39:07
    Od: Kviat

    > OK, ale rzyznasz, że nie zabierając samochody. Może zwiększać
    > bezpieczeństwo poprzez budowę strzelnic, szkolenia ludzi, preferowanie
    > relatywnie bezpiecznej broni małokalibrowej.

    Bezpieczeństwo wynikające z broni palnej można jedynie zwiększyć
    ograniczając dostęp do broni palnej. W drugą stronę to nie działa.

    Sam pomysł budowania strzelnic jest co najmniej dziwny. Po co uczyć
    ludzi strzelać? To jakieś odwrócenie pojęć... W jaki sposób nauka
    strzelania miałaby zwiększyć bezpieczeństwo? Przecież to absurd. Im
    celniej ktoś będzie strzelał, tym większe prawdopodobieństwo, że kogoś
    zabije za pierwszym strzałem.

    Pozdrawiam
    Piotr