  • 111. Data: 2019-04-07 07:49:04
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2019 o 10:11, Kviat pisze:

    > A niektórzy kolekcjonują znaczki.

    A znaczki służą do przyjmowania opłat za przesyłki pocztowe.

    > Co to ma wspólnego ze zwiększeniem dostępności do broni?

    Nic. To był argument na to, że broń nie jest produkowana w celu
    zabijania innych ludzi.

    > Czyli ułatwienie dostępu do broni to tak w celach kolekcjonerskich?
    > Do gabloty za szybkę żeby sobie popatrzeć? Żeby sobie na wiwat
    > postrzelać ślepakami?
    > To co piszesz to absurd i gwałt na rozumie.

    Może "zgwałcony" będzie lepiej spełniał swą rolę :-)

    > No faktycznie, dajmy wszystkim dostęp do broni, bo przecież broń
    > służy do noszenia, a nie do zabijania. Przekonałeś mnie.

    Cieszę się.

    > Nie. Ale widziałem samochód służący do jeżdżenia. Widziałeś pistolet,
    > którym można dojechać do pracy?

    Jest komunikacja publiczna :-)

    > I to ma być argument za zwiększeniem dostępności do broni palnej? No
    > to są jakieś jaja :):)
    > Jak sam zauważyłeś, młotek służy do wbijania gwoździ. Broń palna
    > powstała tylko i wyłącznie w celu zabijania.

    A już myślałem.

    Z bron małokalibrowej (a tej w prywatnych rękach jest masa) zabić jest
    bardzo ciężko.

    > A te wypadki drogowe o których pisałeś, to miałeś na myśli, że kogoś
    > w samochodzie zastrzelili? Ręce opadają.

    To po co wpychasz w dyskusję o broni statystyki BHP?

    > Żeby zmniejszyć możliwość zastrzelenia kogoś na placu budowy, trzeba
    > zwiększyć dostępność do broni palnej. To logiczne...

    Nie. Nielogicznym jest zastanawianie się nad ilością wypadków na budowie
    w kontekście dostępu do broni - ale nie ja taki kierunek dyskusji
    wymyśliłem. Chciałem, byś sam do absurdalności tej logiki doszedł.

    > Skoro są wypadki na budowie i na drogach, to dajmy ludziom dostęp do
    > broni palnej. To logiczne...

    Dla mnie niekoniecznie, ale mam nadzieję, że potrafisz jakoś tę tezę
    uzasadnić.

    > Oprócz wypadków na budowie i na drodze dołóżmy im wypadki z bronią. A
    > co im będziemy wypadków żałować...

    To już byłoby lepiej. Nie znalazłem niestety takiej statystyki.
    Osobiście za 37 lat na strzelnicy osobiście widziałem, albo przynajmniej
    byłem na strzelnicy gdy się wydarzyły trzy wypadki. Raz się kolega w
    stopę postrzelił (ale wcześniej trzech instruktorów mu powiedziało, ze
    zaraz się postrzeli i się postrzelił), raz facetowi w ucho rykoszet od
    popera trafił, a raz na torze strzelania dynamicznego gość się wywalił i
    we własną rękę postrzelił.

    > Dla twojego przypadku nie ma innego rozwiązania.

    Może Pitrze warto sie zastanowić nad tym, a nie powtarzać obiegowe opinie.

  • 112. Data: 2019-04-07 07:52:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2019 o 18:59, Budzik pisze:

    > Uzyłes sformułowania "jest rejestrowana jako" zapewne podskórnie czując
    > fałszywosc tej tezy...
    > To troche tak, jak dopalacze sprzedaje sie jako probki kolekcjonerskie.

    Bo u nas jest w tej materii chore prawo. Zamiast skupić się nad
    zbadaniem, czy osoba zamierzająca posiadać broń stanowi jakieś
    zagrożenie ponadprzeciętne, to zmusza zainteresowanego do wykazania, ze
    ma jakiś strasznie ważny powód. Moim zdaniem to jest tak, jakbyśmy
    liczyli, ze terrorysta wpisze we wniosek, że ma zamiar terroryzm uprawiać.

    Natomiast argument, że ludzie kupują broń, by kogoś zabijać jest po
    prostu "od czapy" i tyle. WIększość ani nie ma takiego zamiaru, ani w
    praktyce do tego posiadanej broni nie używa.

  • 113. Data: 2019-04-07 07:53:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2019 o 21:22, Shrek pisze:

    > To trochę tak jak większość dopalaczy.

    Dopalacze były odpowiedzią na chore przepisy określające w ustawie
    wykazy zabronionych substancji.

  • 114. Data: 2019-04-07 07:55:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2019 o 12:12, PlaMa pisze:

    > Bo ponieważ?

    Bo jest w tym celu mało skuteczny. Możesz owym nożem podźgać śmiertelnie
    napastnika, a i tak Cie zabije, zgwałci, pobije - dopiero potem
    ewentualnie umrze. Celem samoobrony jest odparcie ataku, a nie zabicie
    napastnika.

  • 115. Data: 2019-04-07 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > nie jest prawdą, że w USA broń jest powszechnie dostępna.

    No to ja mowie pas takiej dyskusji...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 116. Data: 2019-04-07 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > prostu "od czapy" i tyle. WIększość ani nie ma takiego zamiaru, ani
    > w praktyce do tego posiadanej broni nie używa.

    Mysle ze wiekszosc kupuje sobie "na wszelki wypadek".
    A co oznacza ten wszelki wypadek? Ano ze w razie czego beda mogli kogos
    zabic, pewnie sadza ze w ramach wyzszej koniecznosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 117. Data: 2019-04-07 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nic. To był argument na to, że broń nie jest produkowana w celu
    > zabijania innych ludzi.

    Bron jest produkowana w celu zarobku firmy produkującej bron.
    Zabijanie to tylko srodek marketingowy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 118. Data: 2019-04-07 10:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Co faktu, że szału nie ma nie zmienia, a poprzednik twierdził, że
    > mamy jakieś wiekopomne sukcesy na tej niwie i tyle chciałem pokazać.
    > Przecież te statystyki są powszechnie dostępne.

    Ja tylko twierdze ze działa sie w tym kierunku.
    Pomimo coraz wiekszej ilosci samochodów, coraz wiekszej ilosci drog,
    coraz wiekszej ilosci przejezdzanych km liczbaofiar spada...
    Tylko ze nie zawsze w Polsce ale czy ja twierdziłem ze mowie o Polsce?

    https://moto.wp.pl/w-europie-liczba-ofiar-wypadkow-s
    pada-w-polsce-rosnie-
    6106292295206017a

    Przy czym dla celów uczciwej statystyki to imo liczbe ofiar trzebaby
    liczyc na przebyte km (i to uwzgledniajac komunikacje zbiorową etc) a nie
    w liczbach bezwzglednych bo czy jezeli liczba km sie zwieksza a liczba
    ofiar pozostaje taka sama to oznacza ze liczba ofiar spadła czy nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 119. Data: 2019-04-07 12:03:45
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.04.2019 o 09:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Bron jest produkowana w celu zarobku firmy produkującej bron.
    > Zabijanie to tylko srodek marketingowy.

    ano, karabin ma potrójne znaczenie : kara, arab i rabin:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 120. Data: 2019-04-07 13:05:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co faktu, że szału nie ma nie zmienia, a poprzednik twierdził, że mamy
    > jakieś wiekopomne sukcesy na tej niwie i tyle chciałem pokazać.

    W sumie to mamy. w 2000 roku 6294 ofiary śmiertelne, w 2018 2837. Ponad
    dwa razy mniej - przy znacznym wzroście ruchu.

    > Przecież
    > te statystyki są powszechnie dostępne.

    No właśnie.

    Shrek