  • Data: 2005-09-10 11:58:38
    Temat: Przerejestrowanie samochodu
    Od: "Maciej" <m...@n...ru> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Temat pojawiał się co prawda wielokrotnie, ale nie udało mi się znaleźć
    odpowiedzi na mój problem.

    Sprawa dotyczy przerejestrowania samochodu z rodziców na mnie. Obecnie w
    dowodzie są wpisani oboje rodzice, a chcielibyśmy przepisać samochód tak, aby w
    dowodzie była mama i ja (chodzi o zniżki w PZU) - chcemy więc zmienić
    współwłaścicela z ojca na mnie i zrobić to możliwie jak najtaniej. (Wartość
    samochodu to ok. 35.000 zł, więc ew. podatek obrotowy 2% wyniósłby 700 zł).

    Jeśli chodzi o darowiznę - czy można zrobić tak, że ojciec darowuje mi swoją
    część, którą powiedzmy jest 20% wartości samochodu, co daje 7.000 a więc kwotę
    wolną od podatku przy darowiznie (wyczytałem że podatku nie ma do 9.700 zł)?

    Czy byłaby potrzebna do tego umowa między rodzicami odnośnie wcześniejszego
    podziału samochodu (20% - ojciec, 80% - matka) i czy taka umowa musiałaby być
    zawarta w obecności notariusza?
    I czy w ogóle taka umowa ma sens w przypadku wspólnoty majątkowej między rodzicami?

    Jeśli istnieje inne, korzystniejsze rozwiązanie, proszę o pomoc.

    Pozdrawiam

    Maciej