    From: "Marcin Kowalski" <m...@m...krakow.plwytnijto>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Proszę o poradę - sklep internetowy.
    Date: Thu, 5 Apr 2007 19:03:35 +0200

    Witam,

    Chciałbym się poradzić osoby które bardziej są zaznajomione z prawem
    konsumenta na temat sytuacji która mnie spotkała. Poniżej przedstawiam
    sytuację która mnie spotkała, a raczej już mail ktory udało mi się napisać
    do firmy/sklepu internetowego. Jakie mam prawa, jeśli firma nie będzie
    chciała jakoś pozytywnie podejść do tej sprawy.

    "Dzień dobry, Chciałbym przedstawić przykrą sprawę, która spotkała mnie
    podczas zamówienia/zakupu w Państwa sklepie internetowym. W dniu 4 kwietnia,
    w środę, zamówiłem 2 produkty za pośrednictwem Państwa strony www (www., w
    załączeniu przesyłam kopie maili) 1 produkt - karta CF 2GB Transcend, oraz
    obiektyw Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO NIKON. Aby być pewnym stanu
    magazynowego pozwoliłem sobie dodatkowo (oprócz potwierdzenia które należy
    dokonać w link) zadzwonić z pytaniem o dostępność. Okazało się, że oba
    produkty są dostępne i dostanę wiadomość mailową o terminie odbioru w
    (osobiście), wiadomość otrzymałem jeszcze tego samego dnia, że towary bedą
    dostępne w dniu dzisiejszym do odebrania i należy odebrać je w dniu
    05.04.2007 roku w godzinach od 16:30 do 18:00 lub w ciągu pięciu
    najbliższych dni. Dodatkowo należy pamiętać o tym by mieć przy sobie
    gotówkę, ponieważ w Państwa sklepie nie można płacić kartami
    debetowymi/kredytowymi. W dniu dzisiejszym dostałem także informacje, że
    zamówienie jest gotowe i czeka do odbioru. Po przybyciu do punktu w dniu
    dzisiejszym o godzinie 17:30 przekazano mi do odbioru następujące
    przedmioty - 1 produkt karta CF 2GB Transcend według zamówienia, oraz
    obiektyw Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO NIKON, który to obiektyw nie jest
    zgodny z tym który zamówiłem. Osoba wydająca po mojej uwadze, że ten produkt
    nie jest zgodny z zamówieniem, stwierdziła że obiektyw którego zamówiłem nie
    macie Państwo na stanie magazynowym, później że cena jego jest dużo wyższa,
    następnie że była to pomyłka na stronie internetowej, i jest to wina
    administratora strony. O tym fakcie nie zostałem przez Państwa
    poinformowany. Jestem bardzo rozczarowany, że nie mogłem dokonać zamówionego
    zakupu. Chciałbym dodatkowo nadmienić, że do tej pory na Państwa stronie
    wystawiony jest produkt, który chciałem zakupić i w cenie odpowiadającej
    początkowemu zamówieniu (zrzut ekranu w dołączonym pliku), co sugeruje że za
    taką cenę powinien zostać sprzedany. Zwracam się do Państwa, jako do firmy
    wiarygodnej, polecanej przez wiele osób o rozwiązanie tego przykrego
    doświadczenia w taki sposób, by to zaufanie do Państwa firmy zostało także
    po mojej stronie, i żebym mógł śmiało polecać Państwa usługi innym."

    Dodam jeszcze tylko że różnica w cenie pomiędzy tymi obiektywami to jakieś
    200 zł,
    wiem że jest to wina pomyłki i nie miałbym nic przeciwko, gdyby ktoś podczas
    trwania całego procesu zamówienia poinformował mnie o tym, a tak musiałem
    dziś przez pół miasta się przedzierać, po czym zostałem w ten sposób
    "potraktowany"

    Z góry dziękuję za wszelkie pomocne porady,
    Pozdrawiam: Marcin Kowalski