eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Problem z reklamacją
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2009-04-27 15:17:06
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: f...@g...com

    On 27 Kwi, 16:11, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Mon, 27 Apr 2009 07:08:26 -0700, fuzzy80 napisał(a):
    >
    > > Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest
    > > podmiotem realizującym naprawy.
    >
    > No to wio :-)
    >
    > >  Mimo to, takiego laptopa można
    > > reklamować zarówno u sprzedawcy jak i u producenta, zależy na jaki
    > > rodzaj reklamacji się zdecydujemy. Tak więc sklep, chce czy nie chce
    > > zawsze jest gwarantem, nawet jeśli wystawiona jest karta gwarancyjna
    > > producenta - wynika to z polskiego prawa.
    >
    > Dobrze myślisz, źle mówisz (nazywasz). Gwarantem nie jest, to są zupełnie
    > odrębne instytucje.

    OK, najważniejsze że można wybrać sposób reklamacji sprzętu :-)


  • 22. Data: 2009-04-27 15:21:02
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: f...@g...com

    > > Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest
    > > podmiotem realizującym naprawy. Komputer był składakiem, nie laptopem,
    >
    >   Ale to nie sklep ma osobowość prawną i to nie sklep, tudzież nie okno
    > sklepowe, albo nie pracownica sklepu odpowiada za reklamację.
    > Odpowiedzialna jest osoba, która ten sklep prowadziła w ramach swojej
    > działalności gospodarczej.

    Widzę, że czepiamy się nomenklatury :-)

    >    Jeśli zatem wiesz, że gwarancji udzielił "sklep u doroty", to musisz
    > się dowiedzieć, który przedsiębiorca prowadził taki sklep, aby pociągnąć
    > go do odpowiedzialności.

    Dokładnie, czyli sprawa sprowadza się do ustalenia kto prowadził ten
    sklep.

    > > na który wystawiana jest gwarancja producenta, a sprzedawca tylko
    > > podbija gwarancję aby "wystartowała". Mimo to, takiego laptopa można
    > > reklamować zarówno u sprzedawcy jak i u producenta, zależy na jaki
    > > rodzaj reklamacji się zdecydujemy. Tak więc sklep, chce czy nie chce
    > > zawsze jest gwarantem, nawet jeśli wystawiona jest karta gwarancyjna
    > > producenta - wynika to z polskiego prawa.
    >
    >    Z polskiego prawa to nie wynika. Według polskiego prawa gwarancja
    > jest dokumentem nieobowiązkowym, a jej warunki mogą być w miarę dowolnie
    > kształtowane, zwłaszcza w relacji firma-konsument.
    >
    > > Tak czy inaczej, sprzęt będę reklamować uszkodzony sprzęt u
    > > sprzedawcy.
    >
    >    Wydaje się być to słuszne.
    >
    >
    >
    >
    >
    > >> Dawno dawno temu sam popełniłem błąd. W Vobisie kupiłem laptoka FS, po
    > >> jakimś czasie zaczął się psuć napęd combo. Poszedłem do serwisu raz,
    > >> drugi, trzeci. Po trzeciej naprawie FS już nie zdzierżył, przysłał do
    > >> mnie kuriera po sprzęt. Jak mi go zwrócili, okazało się, że sprzęt jest
    > >> zepsuty.
    >
    > >> I ja -- głupi -- wysłałem do nich (do FS) poleconym oświadczenie
    > >> reklamacyjne, z wiadomej ustawy, m.in. pisząc, że jeśli nie potrafią
    > >> zapewnić prawidłowego serwisu, to niech nie sprzedają niczego oprócz
    > >> opiekaczy do grzanek.
    >
    > >> Za FS odpisała mi jakaś kancelaria (!), że jasne, że proszę bardzo. Ale
    > >> to oświadczenie powinienem złożyć sklepowi.
    > >> Ot taka drobna i śmieszna nauczka, dla mnie na pewno i może dla tych,
    > >> którzy to czytają.
    >
    > > Trzeba było reklamować laptopa z ustawy o szczególnych warunkach
    > > sprzedaży konsumenckiej (odpowiedzialność sprzedawcy).
    >
    >    A czytałeś to, na co odpisujesz? :)

    Przyznaję, że po powtórnym przeczytaniu zauważyłem mój błąd ;-)

    Tak więc, ponownie dziękuję Wam za pomoc, myślę że teraz nie będę mieć
    problemu ze złożeniem reklamacji, co innego jej realizacja...

    Pozdrawiam

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1