eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Problem z reklamacją
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 11. Data: 2009-04-27 11:37:19
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: f...@g...com

    On 27 Kwi, 13:30, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:37:14 -0700, fuzzy80 napisał(a):
    >
    > >> Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie
    > >> może się zasłaniać tym, że ma inny sklep.
    >
    > > Czyli wracamy do punktu wyjścia. Rozumiem, że muszę sprawdzić
    > > właściciela/właścicieli i do nich kierować pismo reklamacyjne?
    >
    > Mi chodziło o coś innego. Czy możesz reklamować komputer zależy od tego
    > co się stało, w związku z czym go kupiłeś, ile czasu minęło itd.

    Komputer wg dokumentów jakie posiadam jest na gwarancji, a jego
    usterka kwalifikuje do naprawy gwarancyjnej.

    > Adresatem reklamacji na pewno będzie ten facet, niezależnie od tego czy
    > dziś prowadzi sprzedaż śpioszków czy koparek.

    Czyli muszę go "znać" z imienia i nazwiska aby napisać reklamację? Na
    paragonie nie ma takich informacji.

    Pozdrawiam


  • 12. Data: 2009-04-27 11:39:47
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    f...@g...com pisze:
    > On 27 Kwi, 13:30, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    >> Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:37:14 -0700, fuzzy80 napisał(a):
    >>
    >>>> Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie
    >>>> może się zasłaniać tym, że ma inny sklep.
    >>> Czyli wracamy do punktu wyjścia. Rozumiem, że muszę sprawdzić
    >>> właściciela/właścicieli i do nich kierować pismo reklamacyjne?
    >> Mi chodziło o coś innego. Czy możesz reklamować komputer zależy od tego
    >> co się stało, w związku z czym go kupiłeś, ile czasu minęło itd.
    >
    > Komputer wg dokumentów jakie posiadam jest na gwarancji, a jego
    > usterka kwalifikuje do naprawy gwarancyjnej.

    A kto tej gwarancji udzielił? Musisz się zgłosić do osoby/firmy,
    która udzieliła gwarancji. W karcie gwarancyjnej powinny być wszystkie dane.

    >
    >> Adresatem reklamacji na pewno będzie ten facet, niezależnie od tego czy
    >> dziś prowadzi sprzedaż śpioszków czy koparek.
    >
    > Czyli muszę go "znać" z imienia i nazwiska aby napisać reklamację? Na
    > paragonie nie ma takich informacji.


    A jakie są informacje? Musisz go znać, dane są jawne, można sprawdzić
    w urzędzie gminy/miasta w wydziale ewidencji działalności gospodarczej.

    --
    Liwiusz


  • 13. Data: 2009-04-27 11:46:27
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:37:19 -0700, fuzzy80 napisał(a):

    >> Mi chodziło o coś innego. Czy możesz reklamować komputer zależy od tego
    >> co się stało, w związku z czym go kupiłeś, ile czasu minęło itd.
    >
    > Komputer wg dokumentów jakie posiadam jest na gwarancji, a jego usterka
    > kwalifikuje do naprawy gwarancyjnej.

    Nie ma odniesienia do punktu serwisowego? Zważ, że często tak jest, że
    sklep nie prowadzi obsługi gwarancyjnej -- masz zupełnie inne serwisy od
    tego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl


  • 14. Data: 2009-04-27 11:48:10
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:
    > Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:37:19 -0700, fuzzy80 napisał(a):
    >
    >>> Mi chodziło o coś innego. Czy możesz reklamować komputer zależy od tego
    >>> co się stało, w związku z czym go kupiłeś, ile czasu minęło itd.
    >> Komputer wg dokumentów jakie posiadam jest na gwarancji, a jego usterka
    >> kwalifikuje do naprawy gwarancyjnej.
    >
    > Nie ma odniesienia do punktu serwisowego? Zważ, że często tak jest, że
    > sklep nie prowadzi obsługi gwarancyjnej -- masz zupełnie inne serwisy od
    > tego.


    Często nawet to nie sklep jest gwarantem, tylko zupełnie inny podmiot.

    --
    Liwiusz


  • 15. Data: 2009-04-27 11:48:39
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 13:48:10 +0200, Liwiusz napisał(a):

    >> Nie ma odniesienia do punktu serwisowego? Zważ, że często tak jest, że
    >> sklep nie prowadzi obsługi gwarancyjnej -- masz zupełnie inne serwisy
    >> od tego.
    >
    > Często nawet to nie sklep jest gwarantem, tylko zupełnie inny
    > podmiot.

    Tys prowda.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl


  • 16. Data: 2009-04-27 11:54:28
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: f...@g...com


    > >> Nie ma odniesienia do punktu serwisowego? Zważ, że często tak jest, że
    > >> sklep nie prowadzi obsługi gwarancyjnej -- masz zupełnie inne serwisy
    > >> od tego.
    >
    > >    Często nawet to nie sklep jest gwarantem, tylko zupełnie inny
    > >    podmiot.
    >
    > Tys prowda.

    Karta gwarancyjna wystawiona była przez sklep, w którym sprzęt był
    zakupiony i tam chcę reklamację złożyć.
    Dziękuję Wam za pomoc.

    Pozdrawiam


  • 17. Data: 2009-04-27 12:19:39
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:54:28 -0700, fuzzy80 napisał(a):

    >> >    Często nawet to nie sklep jest gwarantem, tylko zupełnie inny
    >> >    podmiot.
    >>
    >> Tys prowda.
    >
    > Karta gwarancyjna wystawiona była przez sklep, w którym sprzęt był
    > zakupiony i tam chcę reklamację złożyć.

    Nienie, wystawić mógł w sumie sklep.
    Wyobraź sobie sytuację: idziesz do sklepu ABC, gdzie kupujesz laptopa z
    dystrybucji HP, a serwisować masz go (gwarancyjnie) w firmie ZYX.

    W tym modelu ABC jest tylko sprzedawcą -- może Ci sprzedać to, co ma od
    dostawców, razem z ich papierami, kartonami, zasilaczami etc.
    Gwarantem (tym, kto udziela Ci gwarancji) jest HP, bo to oni obiecują, że
    *ktoś* to naprawi "w ich imieniu". Ale jak się już naprawdę popsuje, to
    po naprawę masz udać się do ZYX.

    Dawno dawno temu sam popełniłem błąd. W Vobisie kupiłem laptoka FS, po
    jakimś czasie zaczął się psuć napęd combo. Poszedłem do serwisu raz,
    drugi, trzeci. Po trzeciej naprawie FS już nie zdzierżył, przysłał do
    mnie kuriera po sprzęt. Jak mi go zwrócili, okazało się, że sprzęt jest
    zepsuty.

    I ja -- głupi -- wysłałem do nich (do FS) poleconym oświadczenie
    reklamacyjne, z wiadomej ustawy, m.in. pisząc, że jeśli nie potrafią
    zapewnić prawidłowego serwisu, to niech nie sprzedają niczego oprócz
    opiekaczy do grzanek.

    Za FS odpisała mi jakaś kancelaria (!), że jasne, że proszę bardzo. Ale
    to oświadczenie powinienem złożyć sklepowi.
    Ot taka drobna i śmieszna nauczka, dla mnie na pewno i może dla tych,
    którzy to czytają.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl


  • 18. Data: 2009-04-27 14:08:26
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: f...@g...com

    On 27 Kwi, 14:19, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:54:28 -0700, fuzzy80 napisał(a):
    >
    > >> >    Często nawet to nie sklep jest gwarantem, tylko zupełnie inny
    > >> >    podmiot.
    >
    > >> Tys prowda.
    >
    > > Karta gwarancyjna wystawiona była przez sklep, w którym sprzęt był
    > > zakupiony i tam chcę reklamację złożyć.
    >
    > Nienie, wystawić mógł w sumie sklep.
    > Wyobraź sobie sytuację: idziesz do sklepu ABC, gdzie kupujesz laptopa z
    > dystrybucji HP, a serwisować masz go (gwarancyjnie) w firmie ZYX.
    >
    > W tym modelu ABC jest tylko sprzedawcą -- może Ci sprzedać to, co ma od
    > dostawców, razem z ich papierami, kartonami, zasilaczami etc.
    > Gwarantem (tym, kto udziela Ci gwarancji) jest HP, bo to oni obiecują, że
    > *ktoś* to naprawi "w ich imieniu". Ale jak się już naprawdę popsuje, to
    > po naprawę masz udać się do ZYX.

    Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest
    podmiotem realizującym naprawy. Komputer był składakiem, nie laptopem,
    na który wystawiana jest gwarancja producenta, a sprzedawca tylko
    podbija gwarancję aby "wystartowała". Mimo to, takiego laptopa można
    reklamować zarówno u sprzedawcy jak i u producenta, zależy na jaki
    rodzaj reklamacji się zdecydujemy. Tak więc sklep, chce czy nie chce
    zawsze jest gwarantem, nawet jeśli wystawiona jest karta gwarancyjna
    producenta - wynika to z polskiego prawa.
    Tak czy inaczej, sprzęt będę reklamować uszkodzony sprzęt u
    sprzedawcy.

    > Dawno dawno temu sam popełniłem błąd. W Vobisie kupiłem laptoka FS, po
    > jakimś czasie zaczął się psuć napęd combo. Poszedłem do serwisu raz,
    > drugi, trzeci. Po trzeciej naprawie FS już nie zdzierżył, przysłał do
    > mnie kuriera po sprzęt. Jak mi go zwrócili, okazało się, że sprzęt jest
    > zepsuty.
    >
    > I ja -- głupi -- wysłałem do nich (do FS) poleconym oświadczenie
    > reklamacyjne, z wiadomej ustawy, m.in. pisząc, że jeśli nie potrafią
    > zapewnić prawidłowego serwisu, to niech nie sprzedają niczego oprócz
    > opiekaczy do grzanek.
    >
    > Za FS odpisała mi jakaś kancelaria (!), że jasne, że proszę bardzo. Ale
    > to oświadczenie powinienem złożyć sklepowi.
    > Ot taka drobna i śmieszna nauczka, dla mnie na pewno i może dla tych,
    > którzy to czytają.

    Trzeba było reklamować laptopa z ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej (odpowiedzialność sprzedawcy).

    Pozdrawiam


  • 19. Data: 2009-04-27 14:11:12
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 07:08:26 -0700, fuzzy80 napisał(a):

    > Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest
    > podmiotem realizującym naprawy.

    No to wio :-)

    > Mimo to, takiego laptopa można
    > reklamować zarówno u sprzedawcy jak i u producenta, zależy na jaki
    > rodzaj reklamacji się zdecydujemy. Tak więc sklep, chce czy nie chce
    > zawsze jest gwarantem, nawet jeśli wystawiona jest karta gwarancyjna
    > producenta - wynika to z polskiego prawa.

    Dobrze myślisz, źle mówisz (nazywasz). Gwarantem nie jest, to są zupełnie
    odrębne instytucje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl


  • 20. Data: 2009-04-27 14:13:10
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    f...@g...com pisze:


    > Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest
    > podmiotem realizującym naprawy. Komputer był składakiem, nie laptopem,

    Ale to nie sklep ma osobowość prawną i to nie sklep, tudzież nie okno
    sklepowe, albo nie pracownica sklepu odpowiada za reklamację.
    Odpowiedzialna jest osoba, która ten sklep prowadziła w ramach swojej
    działalności gospodarczej.

    Jeśli zatem wiesz, że gwarancji udzielił "sklep u doroty", to musisz
    się dowiedzieć, który przedsiębiorca prowadził taki sklep, aby pociągnąć
    go do odpowiedzialności.


    > na który wystawiana jest gwarancja producenta, a sprzedawca tylko
    > podbija gwarancję aby "wystartowała". Mimo to, takiego laptopa można
    > reklamować zarówno u sprzedawcy jak i u producenta, zależy na jaki
    > rodzaj reklamacji się zdecydujemy. Tak więc sklep, chce czy nie chce
    > zawsze jest gwarantem, nawet jeśli wystawiona jest karta gwarancyjna
    > producenta - wynika to z polskiego prawa.

    Z polskiego prawa to nie wynika. Według polskiego prawa gwarancja
    jest dokumentem nieobowiązkowym, a jej warunki mogą być w miarę dowolnie
    kształtowane, zwłaszcza w relacji firma-konsument.


    > Tak czy inaczej, sprzęt będę reklamować uszkodzony sprzęt u
    > sprzedawcy.

    Wydaje się być to słuszne.

    >
    >> Dawno dawno temu sam popełniłem błąd. W Vobisie kupiłem laptoka FS, po
    >> jakimś czasie zaczął się psuć napęd combo. Poszedłem do serwisu raz,
    >> drugi, trzeci. Po trzeciej naprawie FS już nie zdzierżył, przysłał do
    >> mnie kuriera po sprzęt. Jak mi go zwrócili, okazało się, że sprzęt jest
    >> zepsuty.
    >>
    >> I ja -- głupi -- wysłałem do nich (do FS) poleconym oświadczenie
    >> reklamacyjne, z wiadomej ustawy, m.in. pisząc, że jeśli nie potrafią
    >> zapewnić prawidłowego serwisu, to niech nie sprzedają niczego oprócz
    >> opiekaczy do grzanek.
    >>
    >> Za FS odpisała mi jakaś kancelaria (!), że jasne, że proszę bardzo. Ale
    >> to oświadczenie powinienem złożyć sklepowi.
    >> Ot taka drobna i śmieszna nauczka, dla mnie na pewno i może dla tych,
    >> którzy to czytają.
    >
    > Trzeba było reklamować laptopa z ustawy o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej (odpowiedzialność sprzedawcy).


    A czytałeś to, na co odpisujesz? :)

    --
    Liwiusz

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1