    From: "marek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z nieuczciwym wynajmującym
    Date: Tue, 09 Mar 2010 15:38:36 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witam serdecznie w marcu tamtego roku znajomy mojego kolegi wiedząc ze
    wyjeżdzam na kilka miesięcy poprosił mnie aby pod moją nieobecność mógł
    zamieszkać w moim mieszkaniu wraz ze swoją żoną. Nie bardzo chciałem sie
    zgodzić ale wreszcie sie zgodziłem. Na kawałku papieru napisałem że pobrałem
    600 zl na poczet mieszkania tj czynsz. Na myśli miałem normalny czynsz który
    się wpłaca do Spółdzielni mieszkaniowej. Miałem rachunki i wyliczyłem że nie
    będzie mnie 4 mc. Tak sie złożyło ze pobyt mi sie przedłużył i postanowiłem
    podpisać umowę z tymi ludźmi. Niestety cały czas mnie zwodzili prosili i w
    ogóle nie bardzo wiedziałem czemu nie chcą podpisać umowy. Od września wreszcie
    zacząłem płacić podatek od najmu tj. ryczałt nie dostając ani złotówki od
    wynajmujących. Wreszcie w grudni kompletnie zdenerwowany wymusiłem na nich aby
    sie wyprowadzili. Ostatecznie wyprowadzili sie końcem stycznia. Zapłacili mi za
    cały czas który mieszkali. Do końca stycznia złożyłem pit 28 do skarbówki. Po
    otrzymaniu ksero pitu od księgowej nie wiem jakim cudem sie pomyliła
    stwierdziłem ze zamiast wpisać na picie kwotę 3500 wpisała 350 Natychmiast
    udałem sie do US i złożyłem korektę pitu 28 na odpowiednia kwotę. Po ok
    miesiącu dostałem wezwanie do urzędu skarbowego. Jak sie okazało moi
    wynajmujący złożyli na mnie donos że nie płaciłem podatku od marca. A oni mi
    płacili co miesiąc co jest kłamstwem.Urząd skarbowy przyjął że jeśli pobrałem
    tą zaliczkę na czynsz to powinienem już wtedy wybrać formę opodatkowania a tak
    de facto ja nic nie zarobiłem dopiero pod koniec roku otrzymałem od nich cała
    zapłatę za odstępne. US sporządził protokół w którym odbierają mi formę
    ryczałtu a wchodzę na formę opodatkowania ogólną. Dodatkowo kazano mi złozyc
    pit 36 z moimi zarobkami i zony i tam wpisać uzyskany dochód z najmu. Mam
    pytanie czy us mógł potraktować ta kartkę jako dowód ze ja brałem co miesiąc
    kase choć to nie jest prawda. Dodatkowo Panie które mnie kontrolowały
    powiedziały ze moja korekta sie nie liczy. Za pomoc serdecznie dziękuję