  • Data: 2009-01-30 05:38:05
    Temat: Problem ws. wynajmowanego mieszkania.
    Od: " Pawelb" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, mam problem z wlascicielem mieszkania ktore wynajmuje.
    Oparlem sie o "Ustawe o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy
    i o zmianie kodeksu cywilnego"

    Umowe podpisalem na czas nieokreslony.
    Umowa zawiera niezgodne z prawem (wg. mnie) zapisy. Prosze mi pomoc i ew.
    poprawic.

    - Czynsz na umowie zostal ustalony na kwote 600 zl. Faktyczna kwota czynszu
    wynosila 1200 zl. Oczywiscie nie liczac rachunkow ktore wlasciciel kaze
    placic na swoje dane na poczcie.

    - Umowa zaklada mozliwe podniesienie czynszu co 1 mc.

    - Wlasciciel podniosl cene czynszu o 100zl bez jakiejkolwiek adnotacji na
    papierze.

    - Umowa zaklada wystawienie faktur na kwote 500zl.
    Nigdy nie otrzymalem faktur, Place gotowka 1300zl przy spotkaniu z
    wlascicielem.

    - Wg. umowy wlasciciel oraz ja mozemy wypowiedziec umowe z 3 mcznym
    wyprzedzeniem. Czy musze na to przystac ?

    - Wplacilem kaucje zawarta w umowie w wysokosci 1100zl.
    Czy przysluguje mi waloryzacja tej kwoty ?

    Czy ta umowa wogole miala jakas wartosc, oraz w przypadku jej niewaznosci od
    samego poczatku mam szanse na odzyskanie kaucji.

    Prosze napisac jak to najlepiej rozwiazac, nie chcialbym odpowiadac za ew.
    przestepstwo.