  • Data: 2002-12-02 15:59:56
    Temat: Problem...
    Od: "LEM" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Długo zastanawiałem się jaki dać temat tej wiadomości....

    Sprawa wygląda tak. Zostałem oszukany przez pewnego człowieka na kwotę ponad
    10000 zł. Fakt ten zgłosiłem na policje. Dziś dzwonili do mnie policjanci i
    stwierdzili, że ciężko będzie tego człowieka pociągnąć do jakiejś
    odpowiedzialności. Powiedzieli także, że sprawa byłaby prostsza gdyby
    okazało się, że ten człowiek, który mnie oszukał miał na sumieniu także inne
    grzeszki podobne do mojej sprawy. Między czasie zrobiłem rozeznanie i wiem z
    nieoficjalnych źródeł, że akurat ten człowiek już nie jedną osobę oszukał.
    Tak więc stoje przed problemem jak znaleźć te osoby. Wpadłem na pomysł, aby
    dać ogłoszenie w prasie, które wyglądałoby mniej więcej tak:

    "Poszukuje osób, które zostały oszukane przez pana <imie> <pierwsza litera
    nazwiska>"

    Teraz zastanawiam się, czy dając takie ogłoszenie nie łamie prawa (które w
    naszym kraju jest chore). Bo jeśli coś mogłoby mi grozić za takie ogłoszenie
    to lepiej dać sobie spokój.

    Muszę coś sam zdziałać w tej sprawie, ponieważ jak zauważyłem policja za
    wiele nie chce zrobić, a raczej czekają na gotowe.

    Zapraszam do dyskusji w tej sprawie.

    P.S.

    Poszukuje jakiś komentarzy do art. 304, 286, 294 KK - bo prawdopodobnie z
    tych paragrafów mógłbym się spróbować dobrać do tego oszusta. Wolę być
    przygotowany, ponieważ nie znam jeszcze opini prokuratury.