  • 11. Data: 2008-02-23 20:21:10
    Temat: Re: Prawomocne postanowienie prokuratury okręgowej?
    Od: "adam.eu" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jb <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > A które to było umorzenie w tej samej sprawie?

    Pierwsze zażalenie na odmowę wszczęcia uwzględnione. Na policji była próba
    przesłuchania jako pokrzywdzoną osobę jako świadka, pokrzywdzona osoba
    odmówiła przesłuchania jako świadek, była bowiem pokrzywdzoną i dodatkowo
    nie został rozpoznany wniosek o pełnomocnika. Druga odmowa wszczęcia
    śledztwa, drugie zażalenie oddalone.

    Ale jakie to ma znaczenie i na podstawie jakich przepisów?

    Adam

  • 12. Data: 2008-02-23 20:54:58
    Od: "adam.eu" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > postepowania z urzedu w sprawie prywatnoskargowej z powodu braku interesu
    > spolecznego w sciganiu tego czynu z urzedu (a tak wynika, z tego co
    > napisales), to wlasciwym do rozpoznania zazalenia jest prok nadrzedny
    czyli
    > okregowy (art 465 par 2a kpk) - tak to wyglada od noweli kpk
    obowiazujacej
    > od 12 lipca 2007.. Od rozstrzygniecia prok okregowego odwolania nie ma,
    ale
    > sam mozesz wniesc prywatny akt oskarzenia (krotki termin przedawnienia) i
    > prowadzic postepowanie samemu (z tzw skargi prywatnej).

    A nie jest tak, że zażalenia w tej sytuacji jednak prokurator nadrzędny nie
    powiniem rozpatrywać nawet pomimo pomyłki osoby skarżącej?

    Pierwsze zażalenie wyraźnie sugeruje, chociaż bez powołania się na
    paragrafy, przestępstwo również z art. 233 § 1, co nie zostało zauważone, a
    w drugim zażaleniu na temat fałszywych zeznań jest tylko wspomniane tyle, że
    prokuratura pominęła treść pierwszego zażalenia. Ja wniosłem już po 4
    miesiącach po napisaniu zażalenia pismo, w którym opisuję sprawy w moim
    mniemaniu z art. 233 § 1 oraz art. 233 § 4 kk. dotyczące również mnie nie
    podając paragrafów w piśmie. W części to pismo zostało przekazane do innej,
    właściwej miejscowo prokuratury, a w części przekazane w ślad za zażaleniem.

    Adam

  • 13. Data: 2008-02-23 21:21:10
    Od: "adam.eu" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > sam mozesz wniesc prywatny akt oskarzenia (krotki termin przedawnienia) i
    > prowadzic postepowanie samemu (z tzw skargi prywatnej).

    A jak biegnie okres przedawnienia bodajże z art. 212 kk, jeżeli przestępstwo
    zostało zgłoszone w prokuraturze, ale prokuratura w ogóle się nie odniosła
    do niego? Chodzi o przedstawienie fałszywych informacji przed dziennikarzami
    w celu powstania szkalującego artykułu. Bo jeżeli od momentu dowiedzenia się
    o przestępstwie, to już jest przedawnione.

    Adam

  • 14. Data: 2008-02-23 22:50:04
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > A nie jest tak, że zażalenia w tej sytuacji jednak prokurator nadrzędny
    > nie
    > powiniem rozpatrywać nawet pomimo pomyłki osoby skarżącej?

    O tym kto rozpoznaje zazalenie decyduje nie tresc zazalenia (chociazbys
    nawet napisal, ze wiesz kto zabil JFK), ale jaka byla podstawa umorzenia.
    Zawsze mozesz zlozyc nowe zawiadomienie o nowym (innym) przestepstwie i do
    tego sie beda musieli odniesc - tj wszczac lub odmowic wszczecia w nowej
    sprawie.

    Cezar

  • 15. Data: 2008-02-23 22:52:58
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > się
    > o przestępstwie, to już jest przedawnione.

    odpowiedz prosta : 1 rok od keidy pokrzywdzony dowiedzial sie o osobie
    sprawcy, ale maks. 3 lata od tego kiedy przestepstwo popelniono (plus
    przedluzenie gdy pojawil sie zarzut, ale sie nie pojawil).
    To sa terminy bezwzgledne.
    Zatem przedawnilo sie.

    Cezar

  • 16. Data: 2008-02-24 05:55:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    adam.eu pisze:
> [...]
    > w drugim zażaleniu na temat fałszywych zeznań jest tylko wspomniane tyle, że
    > prokuratura pominęła treść pierwszego zażalenia.

    to ile w końcu było zażaleń?

    KG

  • 17. Data: 2008-02-24 05:55:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    adam.eu pisze:
    > Pierwsze zażalenie na odmowę wszczęcia uwzględnione. Na policji była próba
    > przesłuchania jako pokrzywdzoną osobę jako świadka, pokrzywdzona osoba
    > odmówiła przesłuchania jako świadek, była bowiem pokrzywdzoną

    nie dziwię się że umorzyli...

    KG

  • 18. Data: 2008-02-24 06:22:27
    Od: "adam.eu" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > sprawcy, ale maks. 3 lata od tego kiedy przestepstwo popelniono (plus
    > przedluzenie gdy pojawil sie zarzut, ale sie nie pojawil).

    Dziękuje bardzo za informacje, dużo mi wyjaśniły. Zastanawiam się jeszcze
    nad Art. 20. § 1.

    Adam

  • 19. Data: 2008-02-24 06:39:03
    Od: "adam.eu" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kam <x#k...@w...pl#x> napisał(a):

    > nie dziwię się że umorzyli...

    Czy są na to przepisy? Świadek ma inne urprawnienie niż pokrzywdzony.
    Pierwsze przesłuchanie na policji tak przebiegało, że raptem udało się
    wmusić jedno zdanie do protokołu dotyczące rozszerzenia śledztwa. Argument
    policjanta taki był, że nie chaciał wyjść poza akt oskarżenia.

    No i dlaczego wycinasz tekst o tym, że nie został rozpatrzony wniosek o
    pełnomocnika? Nie wspominałem o tym, ale to sam Prokurator Rejonowy
    zasugerował skorzystanie z usług pełnomocnika z urzędu, a później nawet
    wniosek o tegoż pełnomocnika nie został w ogóle rozpatrzony. Ja to wiąże z
    innymi równoległymi sprawami w sądzie cywilnym.

    Adam

  • 20. Data: 2008-02-24 06:43:35
    Od: "adam.eu" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Dziękuje bardzo za informacje, dużo mi wyjaśniły. Zastanawiam się jeszcze
    > nad Art. 20. § 1.

    Przepraszam, nad art. 20. § 2 w tej sprawie.