  • 1. Data: 2008-02-22 21:21:45
    Temat: nietypowy problem z ZUS
    Od: l...@g...com

    Witam
    Potrzebuję pomocy w sprawie z ZUS.
    A wygląda to tak.

    Wlatach 1999-2001 moj teściowa wraz z siostrą żony (S.C.) prowadziła
    działalność. W 2003 roku zmarła. W latach 2001-2003 pracowała w innej
    firmie. Nie miałem z zoną pojącie że cokolwiek zostało niezakończone w
    związku z tamtą działalnością.
    Jakiś tydzień temu do siostry żony przyszło wezwanie do ZUS w sprawie
    spłaty zaległości w składkachZUS. NIe mieliśmy pojęcie że firma ne
    jest zamknieta - wg zus nadal działa poimo śmiwrci teściowej.
    Wg ZUS sprawa jest przesądzona - płacić i koniec.
    Ale wg mnie :
    1. Czy to nie podlega pod umorzeniiu jezeli zaległość powstała powyżej
    5 lat temu (przed 2003r)?
    2. Od czasu śmieric teściowej nie orzymaliśmy żadnego wezwania czy
    listu w tej sprawie do ZUS (mieszkam z żoną pod adresem firmy). ZUS
    twierdzi że na poczcie powiedzieli że teściwa nie żyje więc więcej
    pism nie wysyłali - bardzo dziwne, bo mnie jako spadkobiercę ZUS
    powinien powiadomić szybciej.
    3. ZUS wypłacił zasiłek pogrzebowy - ale to chybanie ma związku.
    4. Pomimo tego że Zus nie wysyłał pism bo podobno wiedzieli że
    teściwoa nie żyje to w 2004 roku jednak przyszedłraport ze składek
    teściowej za okres 2002-2003.

    Czy w takim przypadku mam jakieś szanse na wygranie z ZUS. Przecież
    nic nie wiedziałem o zaległościach w chwili smierci teściwej (gdybym
    wiedział to bym zapłacił należność główną- teraz to juz jest 9k + 15k
    odsetek) a ZUS nawet mnie o tym nie poinfrmował.

    Wielkie dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2008-02-23 20:22:29
    Temat: Re: nietypowy problem z ZUS
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Czyli zus chce pieniądze za okres kiedy pracowała w innej firmie?
    Na moje oko to wygląda że się nie wyrejestrowała z zusu z dg. Może takie
    wyrejestrowanie by wystarczyło? A wogóle zamknęła działalnośc? Czy macie
    jakieś papiery dotyczące wyrejestrowania?
    Może by się udało takie coś : znaleźć papiery kończącą działalność. Pokazać
    to w zusie i spytać w jaki sposób wyrejestrować tamtą dg.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2008-02-24 07:33:28
    Od: l...@g...com

    ZUS chce piniądze za zaległości w firmie teściowej i to rozmumiemy bo
    składki płacone nie były.
    Działalnośc nie została wyrejestrowana.
    W ZUS równiez nic nie jest wyrejestrowane.

    A co dokumentów to są duże braki.

    Własciwie to rozumiemy i uznajemy roszzcenia ZUS za wyjatkiem tych
    odsetek. A na pewno by ich nie było gdbysmy wiedzieli o zaległości. No
    ale ZUS nas przez te lata nie poinformował.

  • 4. Data: 2008-02-24 10:17:35
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    ZUS chce piniądze za zaległości w firmie teściowej i to rozmumiemy bo
    składki płacone nie były.
    Działalnośc nie została wyrejestrowana.
    W ZUS równiez nic nie jest wyrejestrowane.

    No t owygląda że trzeba zapłacić...

    A co dokumentów to są duże braki.

    Własciwie to rozumiemy i uznajemy roszzcenia ZUS za wyjatkiem tych
    odsetek. A na pewno by ich nie było gdbysmy wiedzieli o zaległości. No
    ale ZUS nas przez te lata nie poinformował.

    Bo mial prawo nie informować. a termin przedawnienia wobec zus to chyba
    zmienili na 10 lat.
    Ale ja nijaki prawnik - niech się mądrzejsi wypowiedzą

    --
    Pawełj

  • 5. Data: 2008-02-24 13:35:38
    Od: l...@g...com

    Skoro iał prawo nieinformowac to ok. Ale chyba moją teściową. W
    momentcie jak zmarła to należało szukać spadkobierców. (?)
    A o jej śmierci na pewno wiedzieli bo zasiłek pogrzebowy wypłacono.

  • 6. Data: 2008-02-24 15:02:20
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    Skoro iał prawo nieinformowac to ok. Ale chyba moją teściową. W
    momentcie jak zmarła to należało szukać spadkobierców. (?)
    A o jej śmierci na pewno wiedzieli bo zasiłek pogrzebowy wypłacono.

    Ale w zusie jest przepływ informacji jaki jest. Pewnie potrzeba było 4 lata
    żeby z działu zasiłków pogrzebowych informacja trafiła do działu
    działalności gosp.

    --
    pawełJ

  • 7. Data: 2008-02-24 16:24:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > momentcie jak zmarła to należało szukać spadkobierców. (?)
    > A o jej śmierci na pewno wiedzieli bo zasiłek pogrzebowy wypłacono.

    Poszukaj w KC, być może jest jakiś termin w którym wierzyciel
    powiadomiony o śmierci dłużnika powinien zgłosić roszczenie spadkobiercom.

  • 8. Data: 2008-02-24 17:34:25
    Od: l...@g...com

    Wyczytałem cos ciekawego.

    Kodeks Cywilny mówi, że udziały w Spółce Cywlinej mogą przechodzić na
    spadkobierców jezeli odpowiedni zapis znajdzie się w umowie spółki.
    A czy ktoś wie co sie dzieje z udziałami (również zobowiązania) gdy
    takiego zapisu nie ma?

    Może udziały przechodzą na pozostałych członków spółki?

  • 9. Data: 2008-02-25 14:56:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Feb 2008, l...@g...com wrote:

    > Wyczytałem cos ciekawego.
    >
    > Kodeks Cywilny mówi, że udziały w Spółce Cywlinej mogą przechodzić na
    > spadkobierców jezeli odpowiedni zapis znajdzie się w umowie spółki.

    O nie :)
    KC mówi, że jeśli jest zapis w umowie, to *wchodzą w miejsce wspólnika*.
    A to oznacza, że umowa spółki *trwa* i spółka może nadal *działać* tak
    jakby nic się nie stało.

    Do samych "udziałów" nic owa regulacja nie ma!

    > A czy ktoś wie co sie dzieje z udziałami (również zobowiązania) gdy
    > takiego zapisu nie ma?
    >
    > Może udziały przechodzą na pozostałych członków spółki?

    Że niby co, należny "na głowę wspólnika" udział w majątku znienacka
    wzbogaca pozostałych wspólników??? :O
    Toż wtedy częste by były przypadki śmierci z nieodgadnionego powodu ;)

    Normalnie - udział jaki był taki zostaje.
    Z okazji śmierci wspólnika spółka przestaje być taką, jaką była.
    Z p. widzenia spadkobierców - jest rozwiązana. Remanent itepe...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-02-25 16:58:14
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    l...@g...com pisze:
    > Witam
    > Potrzebuję pomocy w sprawie z ZUS.
    > A wygląda to tak.
    >
    > Wlatach 1999-2001 moj teściowa wraz z siostrą żony (S.C.) prowadziła
    > działalność. W 2003 roku zmarła.

    Poczytaj ostatnie doniesienia prasowe.(wczoraj/dzisiaj)

    http://firma.onet.pl/1698480,wiadomosci.html
    "...ZUS błyskawicznie zajmuje konta tysięcy przedsiębiorców, którzy mają
    zaległości składkowe jeszcze sprzed 2003 r. Według większości ekspertów
    odzyskuje w ten sposób przedawnione długi, które powinien darować -
    pisze "Rzeczpospolita".
    Kością niezgody jest obowiązująca od 1 stycznia 2003 r. nowelizacja
    ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, która przedłużyła z pięciu do
    dziesięciu lat przedawnienie wymagalnych składek. Zabrakło w niej
    przepisów przejściowych...."

    Z tego co piszą to sprawa jest przedawniona bo do 2003 był 5-letni
    okres przedawnienia. ZUS rzucił się na ściąganie tych należności łącznie
    z zajmowaniem kont firmowym nie wypełniając przy tym masy obowiązków.

    Ale co robić w tej sytuacji - nie wiem... z tym molochem się ciężko walczy