    From: nomysz <n...@m...maila.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo prasowe, ceznura etc.
    Date: Wed, 01 Jun 2005 15:48:59 +0200

    Witam.
    Jakiś czas temu pytałem Was o kwestię cenzury w internecie.
    Dla przypomnienia: mam ze znajomymi forum naszego miasta, czysto
    prywatne, nikt nie jest związany z sektorem publicznym czy coś takiego.
    Zarzucono nam cenzurę po tym, jak skasowaliśmy niektóre wypowiedzi
    pewnej osoby. Dlaczego je skasowaliśmy? Bo powodowały kłótnie, czasami
    były chamskie. Fakt, poruszały tematy niewygodne dla lokalnej władzy,
    ale co nas to obchodzi? Chcieliśmy po prostu mieć porządek.
    Tak jak napisałem, wytknięto nam cenzurę, oraz to, że działamy pod
    dyktando władzy, której skasowane posty widocznie się nie podobały, a my
    zostaliśmy przez nich zastraszeni. Potem postraszono nas sądem. I
    faktycznie. Dziś dostaliśmy telefon z prokuratury, że zostało przeciwko
    nam złożone doniesienie o popełnieniu przestępstwa, w związku ze
    złamaniem Prawa Prasowego. Więcej szczegółów nam nie podano, bo jak to
    stwierdzono: "nie jesteśmy jeszcze w tej sprawie stroną".
    I tu mam teraz kilka pytań. Co mamy w zaistniałej sytuacji robić? Na co
    mamy być przygotowani? Jak przebiega w ogóle taka procedura/postępowanie?

    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam

    ps. Forum "leży" na serwerze firmy polskiej, ale znajduje się w
    "stanach". Prokuratora jeszcze nie może zrozumieć jak to działą :) Może
    to da się jakoś wykorzystać? Tzn. nie to, że oni czegoś nir rozumieją,
    tylko to, że strona jest w Usa ?