  • 41. Data: 2024-01-09 10:37:38
    Temat: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 08.01.2024 o 17:50, io pisze:

    > Czemu nie, dolary chyba ciągle te same.

    A kiedy robili denominację?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 42. Data: 2024-01-09 11:24:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 08.01.2024 o 21:18, nadir pisze:

    > Unia ma w miarę znormalizowane wzory praw jazdy, więc to żaden problem.

    Mniejszy problem byłby, jakby były wszystkie znormalizowane.
    Mniejszy problem jest lepszy od większego.

    > Poza tym nadal można sobie wyrobić międzynarodowe prawo jazdy, które
    > jest honorowane praktycznie wszędzie.

    Nie jest. Nawet w UE.
    Musisz mieć przy sobie również "normalne".
    Międzynarodowe to w zasadzie tylko tłumaczenie. Bez "normalnego" to nic
    nie warty papierek.
    Po drugie, w UE nie jest potrzebne, więc tym bardziej warto ujednolicić
    dokumenty.

    > W Polsce już nie jest wymagany, a niektóre z krajów Unii chcą takie same
    > systemy wprowadzić u siebie lub nawet w całej UE.

    Żeby to miało ręce i nogi, to musi to być wspólny system.
    Pierwszym dobrym krokiem jest ujednolicenie dokumentów.

    Tyle, ze "patrioci" mają z tym problem. Bo jakże to tak? Że niemiecki
    funkcjonariusz będzie miał dostęp do danych polskiego obywatela?

    > I wcale nie po to żeby
    > ułatwić życie ludziom, ale w przypadku praw jazdy, żeby karać i mieć
    > wgląd w przewinienia wszystkich kierowców.

    Czyli żeby ułatwić życie ludziom.
    Policjant w np.Hiszpanii wchodzi do systemu, widzi przewinienia i cyk -
    pirat drogowy wyeliminowany z dalszej jazdy.

    > A to "patriotów" pytaj, i po co ten cudzysłów?

    Po to, bo jest potrzebny. Bo mowa jest o "patriotach", a nie o patriotach.
    Pytanie już zadałem. Może się jakiś odezwie.

    > No przecież chcą wprowadzić wspólne banknoty.

    To właśnie napisałem.
    Wspólny wzór banknotu, wspólny wzór praw jazdy... w czym problem?

    > Ale my byliśmy i jesteśmy
    > zieloną wyspą i nam się to nie kalkuluje.

    Nie zgadzam się z tym, że się nie kalkuluje. Ale to temat na inną dyskusję.
    W przypadku ujednolicenia praw jazdy, to zdecydowanie się kalkuluje.

    > A już nie "Powrotu do zdrowia życzę."?

    A potrzebujesz?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 43. Data: 2024-01-10 14:11:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.01.2024 o 11:24, Kviat pisze:

    > Mniejszy problem byłby, jakby były wszystkie znormalizowane.
    > Mniejszy problem jest lepszy od większego.

    Jak sobie wyobrażasz znormalizowanie praw jazdy chociażby między UE,
    Chinami i Izraelem? Nie wiem jakie są różnice w kategoriach i
    wymaganiach między tymi obszarami, ale już sam zapis znaków graficznych
    sporym problemem do normaliacji.

    > Nie jest. Nawet w UE.

    Każdy kraj, który jest sygnatariuszem Konwencji Wiedeńskiej lub
    Genewskiej ma obowiązek honorować międzynarodowe prawo jazdy. A że nie
    tylko w Polsce podchodzi się do prawa z ułańską nonszalancją, to ja już
    na to wpływu nie mam.

    > Musisz mieć przy sobie również "normalne".
    > Międzynarodowe to w zasadzie tylko tłumaczenie. Bez "normalnego" to nic
    > nie warty papierek.

    A ktoś twierdził, że jest inaczej?

    > Po drugie, w UE nie jest potrzebne, więc tym bardziej warto ujednolicić
    > dokumenty.

    No i w UE jest ujednolicony wzór, szczególnie jeżeli chodzi o dane
    osobowe, szatę graficzną i kategorie uprawnień.

    > Żeby to miało ręce i nogi, to musi to być wspólny system.
    > Pierwszym dobrym krokiem jest ujednolicenie dokumentów.

    Dokumenty, to akurat najmniejszy problem, każdy z krajów UE ma różne
    "drobne" niuanse w przepisach i ogromne w karach za ich złamanie.

    > Tyle, ze "patrioci" mają z tym problem. Bo jakże to tak? Że niemiecki
    > funkcjonariusz będzie miał dostęp do danych polskiego obywatela?

    Już ma, nie wszystkie i nie natychmiast, ale ma, w drugą stronę to
    trochę gorzej działa.

    > Czyli żeby ułatwić życie ludziom.

    Administracji i służbom tak, przeciętnym obywatelom nie bardzo, no i
    zgadza się wszyscy oni są w grupie ludzie.

    > Policjant w np.Hiszpanii wchodzi do systemu, widzi przewinienia i cyk -
    > pirat drogowy wyeliminowany z dalszej jazdy.

    Pirata Hiszpan już teraz może wyeliminować, więc nie o to w tym
    wszystkim chodzi.

    > A potrzebujesz?

    Ty decydujesz.

  • 44. Data: 2024-01-10 17:29:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 14:11, nadir pisze:

    > Jak sobie wyobrażasz znormalizowanie praw jazdy chociażby między UE,
    > Chinami i Izraelem?

    Wszystkie w UE - to miałem na myśli. A nie wszystkie na całym świecie.
    To dobry początek.

    > Każdy kraj, który jest sygnatariuszem Konwencji Wiedeńskiej lub
    > Genewskiej ma obowiązek honorować międzynarodowe prawo jazdy.

    Nie ma, jeżeli nie masz przy sobie "normalnego" prawa jazdy.

    > A ktoś twierdził, że jest inaczej?

    Tak to odebrałem.

    Wracając do sedna, po co robić międzynarodowe jeżeli ktoś porusza się
    tylko w obrębie UE?
    A skoro tak, to wspólny wzór, ujednolicenie sytemu, wiele spraw by
    uprościło.
    Nie uważam, że wspólny wzór jest większą komplikacją, niż dwadzieścia
    siedem wzorów + ewentualne wyrabianie dodatkowo załącznika
    międzynarodowego. Uważam, że wręcz przeciwnie.

    I nawet wtedy, gdy z takim ujednoliconym prawem jazdy ktoś wyjeżdża poza UE.
    Funkcjonariuszom poza UE też byłoby łatwiej znać jeden, ujednolicony
    wzór, niż dwadzieścia siedem różnych (a nawet więcej, nie chce mi się
    sprawdzać ile jest obecnie ważnych w samej tylko Polsce) z
    międzynarodowym załącznikiem.

    > No i w UE jest ujednolicony wzór, szczególnie jeżeli chodzi o dane
    > osobowe, szatę graficzną i kategorie uprawnień.

    No i fajnie.
    Dlatego nie rozumiem tej rozpaczy niektórych ludzi, że trzeba będzie
    stare plastiki zmienić na nowe. Sam mam jeszcze takie, które wygląda jak
    zalaminowany kawałek tekturki, ale żebym był jakoś emocjonalnie z nim
    związany, to raczej nie...

    > Dokumenty, to akurat najmniejszy problem, każdy z krajów UE ma różne
    > "drobne" niuanse w przepisach i ogromne w karach za ich złamanie.

    Pierwszy krok jest lepszy niż żaden.

    > Już ma, nie wszystkie i nie natychmiast, ale ma, w drugą stronę to
    > trochę gorzej działa.

    Tak więc tym bardziej warto dążyć do tego, żeby to działało w dwie
    strony tak samo. A nawet w 27 stron.

    > Ty decydujesz.

    Możesz być pewien, że jak będziesz potrzebował, to wesprę dobrym słowem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 45. Data: 2024-01-10 19:11:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.01.2024 o 10:37, Kviat pisze:

    > A kiedy robili denominację?

    Czyli odpada argument o złych zabezpieczeniach.

  • 46. Data: 2024-01-10 19:17:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.01.2024 o 17:29, Kviat pisze:

    > No i fajnie.
    > Dlatego nie rozumiem tej rozpaczy niektórych ludzi, że trzeba będzie
    > stare plastiki zmienić na nowe.

    ... o ograniczonej ważności.

    > Sam mam jeszcze takie, które wygląda jak
    > zalaminowany kawałek tekturki, ale żebym był jakoś emocjonalnie z nim
    > związany, to raczej nie...

    Bezterminowe?

  • 47. Data: 2024-01-11 10:14:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 19:17:01 +0100, io wrote:

    > ... o ograniczonej ważności.

    > Bezterminowe?

    Kiedys wszyscy takie mieli, i wiekszosc bezterminowe.
    Wczesniej kartonik był nielaminowany, jeszcze wczesniej była
    książeczka ... i te książeczki jakos wymienili na tekturki, i nikt
    dramy nie robił :-)

    J.

  • 48. Data: 2024-01-11 10:30:52
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.01.2024 o 10:14, J.F pisze:

    > Kiedys wszyscy takie mieli, i wiekszosc bezterminowe.
    > Wczesniej kartonik był nielaminowany, jeszcze wczesniej była
    > książeczka ... i te książeczki jakos wymienili na tekturki, i nikt
    > dramy nie robił :-)

    To jak widzę był dowcip?

    Nikt nie robił dramy bo nic się nie zmieniło w uprawnieniach.
    Jak było bezterminowe to i tak zostało.

    Teraz uprawnienia zostają zmienione - skrócony czas ważności i to jest
    już istotna zmiana.

    Udajesz że nie rozumiesz czy co?

    Nie mam nic przeciwko zmianie jednego plastiku na drugi, ale chcę mieć
    takie samo prawo jazdy jak miałem - bezterminowe!

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 49. Data: 2024-01-11 10:42:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 19:11, io pisze:

    > Czyli odpada argument o złych zabezpieczeniach.

    Nie.
    Po prostu w głowie ci się nie mieści, że powodów może być więcej niż
    jeden. Że mogą występować łącznie, albo i nie.
    Równie dobrze możesz być zdziwiony, dlaczego nie można w sklepach płacić
    talarami.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 50. Data: 2024-01-11 10:48:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 10:42, Kviat pisze:

    > Nie.
    > Po prostu w głowie ci się nie mieści, że powodów może być więcej niż
    > jeden. Że mogą występować łącznie, albo i nie.

    Po prostu pieprzysz bzdury. Można dalej używać starych dokumentów prawa
    jazdy tak, jak używa się dolarów. Nie ma przede wszystkim żadnego powodu
    by wymieniać je na dokumenty o krótszej ważności.

    > Równie dobrze możesz być zdziwiony, dlaczego nie można w sklepach płacić
    > talarami.

    Pieprzy i pieprzysz a sprawa jest naprawdę banalna. Ludzie coś stracili
    i nie jest to normalne.

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    No to wracaj.