    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Date: Tue, 9 Jan 2024 11:24:31 +0100

    W dniu 08.01.2024 o 21:18, nadir pisze:

    > Unia ma w miarę znormalizowane wzory praw jazdy, więc to żaden problem.

    Mniejszy problem byłby, jakby były wszystkie znormalizowane.
    Mniejszy problem jest lepszy od większego.

    > Poza tym nadal można sobie wyrobić międzynarodowe prawo jazdy, które
    > jest honorowane praktycznie wszędzie.

    Nie jest. Nawet w UE.
    Musisz mieć przy sobie również "normalne".
    Międzynarodowe to w zasadzie tylko tłumaczenie. Bez "normalnego" to nic
    nie warty papierek.
    Po drugie, w UE nie jest potrzebne, więc tym bardziej warto ujednolicić
    dokumenty.

    > W Polsce już nie jest wymagany, a niektóre z krajów Unii chcą takie same
    > systemy wprowadzić u siebie lub nawet w całej UE.

    Żeby to miało ręce i nogi, to musi to być wspólny system.
    Pierwszym dobrym krokiem jest ujednolicenie dokumentów.

    Tyle, ze "patrioci" mają z tym problem. Bo jakże to tak? Że niemiecki
    funkcjonariusz będzie miał dostęp do danych polskiego obywatela?

    > I wcale nie po to żeby
    > ułatwić życie ludziom, ale w przypadku praw jazdy, żeby karać i mieć
    > wgląd w przewinienia wszystkich kierowców.

    Czyli żeby ułatwić życie ludziom.
    Policjant w np.Hiszpanii wchodzi do systemu, widzi przewinienia i cyk -
    pirat drogowy wyeliminowany z dalszej jazdy.

    > A to "patriotów" pytaj, i po co ten cudzysłów?

    Po to, bo jest potrzebny. Bo mowa jest o "patriotach", a nie o patriotach.
    Pytanie już zadałem. Może się jakiś odezwie.

    > No przecież chcą wprowadzić wspólne banknoty.

    To właśnie napisałem.
    Wspólny wzór banknotu, wspólny wzór praw jazdy... w czym problem?

    > Ale my byliśmy i jesteśmy
    > zieloną wyspą i nam się to nie kalkuluje.

    Nie zgadzam się z tym, że się nie kalkuluje. Ale to temat na inną dyskusję.
    W przypadku ujednolicenia praw jazdy, to zdecydowanie się kalkuluje.

    > A już nie "Powrotu do zdrowia życzę."?

    A potrzebujesz?

    Pozdrawiam
    Piotr