  • 31. Data: 2024-01-08 17:50:54
    Temat: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.01.2024 o 12:39, Kviat pisze:

    > Twierdzisz, że powinno się nadal móc płacić w sklepach banknotami sprzed
    > denominacji?

    Czemu nie, dolary chyba ciągle te same.

    > Czy po zmianie wzorów banknotów na nowe straciłeś prawo do kupowania
    > towarów w sklepach?

    Pytasz czy stwierdzasz?

    > Uważasz, że nie powinno być możliwości wprowadzania nowych wzorów
    > dokumentów, lepiej zabezpieczonych, nawet wtedy, gdy fałszerze dochodzą
    > do perfekcji w fałszowaniu starych?

    A wiesz, że osoby starsze dostają dowody osobiste bezterminowe?

    > Oczywiście, co do opłaty za wymianę starego dokumentu na nowy, to sprawa
    > dyskusyjna - moim zdaniem wymiana powinna być za "darmo" (za podatki) -
    > ale jest jeszcze wiele innych powodów, dla których warto zmienić
    > obowiązujący wzór prawa jazdy (i nie tylko prawa jazdy).

    Nie, prawo jazdy dla pojazdów osobistych należy zlikwidować a zastąpić
    je nauką prowadzenia pojazdów w szkołach powszechnych. Nie ma absolutnie
    żadnego usprawiedliwienia dla pomijania przez nie nauki tej podstawowej
    umiejętności życiowej.

  • 32. Data: 2024-01-08 17:59:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.01.2024 o 13:47, nadir pisze:

    > Odebrano komuś prawo do zapłaty/wpłaty/wypłaty? Czy nakazano jedynie
    > płacić nowymi banknotami? No to teraz trzeba się posługiwać nowymi
    > prawami jazdy.

    No i to właśnie jest prawnie niewłaściwe.

    > Ciebie nikt o zdanie nie pyta i unijne, a potem nasze urzędasy robią co
    > chcą.

    Ciebie też nie. Niemniej jednak, jak wyżej.

    > Prawa jazdy, to jeszcze pikuś, ci co montowali sobie w domach kotły C.O.
    > na węgiel/drewno, olej opałowy czy gaz, też nie mieli terminów ważności.
    > A teraz już mają.

    Czego dokładnie?

    > Fajna ta Unia Europejska, no nie?

    Zależy czym mierzyć.

  • 33. Data: 2024-01-08 18:01:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.01.2024 o 13:37, nadir pisze:

    > No widzisz, i sam na to wpadłeś.

    A co, Ty jeszcze nie wpadłeś?

    > Prowadzić pojazd nadal będziesz mógł, tylko w razie kontroli dostaniesz
    > mandat za brak *obowiązujących* dokumentów.

    Nie próbuj wyjaśniać bo i tak Ci nie wierzę. To może jednak inaczej
    wygląda prawnie.

    > Fajna ta Unia Europejska, no nie?

    A co?

  • 34. Data: 2024-01-08 18:06:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.01.2024 o 13:54, Kviat pisze:

    > Fajnie jest być policjantem drogowym w UE i orientować się we wszystkich
    > istniejących wzorach dokumentów uprawniających do jazdy.
    >
    > Może kiedyś dojdziemy do etapu, kiedy taki dokument nie będzie wymagany
    > do noszenia "przy sobie", albo w ogóle nie będzie konieczny, wystarczy
    > jakiś dowód tożsamości (na wspólnym wzorze?), a uprawnienia będą tylko w
    > systemie do sprawdzenia w 2 minuty.[...]

    Tak mamy w Polsce, ale niekoniecznie możemy korzystać z uprawnień bo z
    tego, co kojarzę, dopiero jak wydadzą prawo jazdy.

  • 35. Data: 2024-01-08 18:19:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-08 o 13:37, nadir pisze:

    > No widzisz, i sam na to wpadłeś.

    > Prowadzić pojazd nadal będziesz mógł, tylko w razie kontroli dostaniesz
    > mandat za brak *obowiązujących* dokumentów.

    Tutaj będzie chyba nieco inaczej, bo obecnie mogę nie mieć
    przy sobie dokumentu i wiadomo, że mam uprawnienia i nie ma mandatu.
    Natomiast niewyrobienie nowego dokumentu w tym wypadku oznaczać
    ma w systemie "brak uprawnień" i to zasadniczo zmienia traktowanie
    zatrzymanego. Więc z tym nieodbieraniem uprawnień nie jest tak jasno.
    Nie sprawdzałem w przepisach - gdzieś to wyczytałem, że niepodjęcie
    procedury
    wymiany prawka ma dawać w tym wypadku taki efekt.

  • 36. Data: 2024-01-08 21:18:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.01.2024 o 13:54, Kviat pisze:

    > Fajnie jest być policjantem drogowym w UE i orientować się we wszystkich
    > istniejących wzorach dokumentów uprawniających do jazdy.

    Unia ma w miarę znormalizowane wzory praw jazdy, więc to żaden problem.
    Poza tym nadal można sobie wyrobić międzynarodowe prawo jazdy, które
    jest honorowane praktycznie wszędzie. A jak ktoś z Mozambiku przyjedzie
    i nie będzie miał odpowiednich glejtów, to już jego problem.

> [...]
    > do noszenia "przy sobie", albo w ogóle nie będzie konieczny, wystarczy
    > jakiś dowód tożsamości (na wspólnym wzorze?), a uprawnienia będą tylko w

    W Polsce już nie jest wymagany, a niektóre z krajów Unii chcą takie same
    systemy wprowadzić u siebie lub nawet w całej UE. I wcale nie po to żeby
    ułatwić życie ludziom, ale w przypadku praw jazdy, żeby karać i mieć
    wgląd w przewinienia wszystkich kierowców.

    > Ale co na to powiedzą "patrioci"? Taka głęboka integracja UE? Skandal!

    A to "patriotów" pytaj, i po co ten cudzysłów?

    > Może jeszcze zachce im się wprowadzić wspólne wzory banknotów?
    > A nie... czekaj...

    No przecież chcą wprowadzić wspólne banknoty. Ale my byliśmy i jesteśmy
    zieloną wyspą i nam się to nie kalkuluje.

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    A już nie "Powrotu do zdrowia życzę."?

  • 37. Data: 2024-01-08 21:28:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.01.2024 o 18:19, cef pisze:

> [...]
    > procedury
    > wymiany prawka ma dawać w tym wypadku taki efekt.

    Rilaks, mamy nowy rząd on to wszytko ogarnie. Na razie zajmują się
    najistotniejszymi sprawami dla tego kraju, potem przyjdzie czas na te
    przyziemne. Dajmy im czas.

  • 38. Data: 2024-01-08 21:40:00
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A wiesz, że osoby starsze dostają dowody osobiste bezterminowe?

    Od 2015 r. już nie dostają.

  • 39. Data: 2024-01-08 23:38:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.01.2024 o 21:40, Uncle Pete pisze:

    > Od 2015 r. już nie dostają.

    Niemniej jednak, te które zostały wydane są ważne. Że niby banknoty mają
    słabe zabezpieczenia i prawa jazdy a dowody osobiste już nie. Po prostu
    pierdoły.

  • 40. Data: 2024-01-08 23:40:33
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.01.2024 o 21:28, nadir pisze:

    > Rilaks, mamy nowy rząd on to wszytko ogarnie. Na razie zajmują się
    > najistotniejszymi sprawami dla tego kraju, potem przyjdzie czas na te
    > przyziemne. Dajmy im czas.

    No i pieniądze dajmy bo swoich nie mają :-)