  • 41. Data: 2009-08-27 12:02:03
    Temat: Re: Prawo dyskryminacji a selekcja
    Od: "Gan" <j...@w...pl>

    > Powinieneś móc. Niektóre sklepy sprzedają tylko tym, co mają
    > zarejestrowaną DG. Dyskryminacja jak nic.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Ok już wiem na czym polega problem - na tym, że nie wiecie o czym piszecie.
    Oparliście swoją wiedzę na skrócie pismaka i wymyślacie jakieś dziwne
    przykłady. Dyskryminacja została zdefiniowana w projekcie ustawy i właśnie,
    że nie jest dyskryminacją to o czym piszesz.
    Ustawa ma implementować konkretne dyrektywy, np. :

    - DYREKTYWA RADY 2000/43/WE wprowadzająca w życie zasadę równego traktowania
    osób bez względu na pochodzenie rasowe lub etniczne

    - DYREKTYWA RADY 2004/113/WE - wprowadzająca w życie zasadę równego
    traktowania mężczyzn i kobiet w zakresie dostępu do towarów i usług oraz
    dostarczania towarów i usług

    Kilka fragmentów z projektu ustawy dla rozjaśnienia sytuacji:

    Art. 5. 1. Nie jest dopuszczalne dyskryminowanie z jakichkolwiek przyczyn, w

    szczególności ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość,
    wyznanie,

    światopogląd, poglądy polityczne, niepełnosprawność, wiek, orientację
    seksualną, stan

    cywilny lub rodzinny.

    4) dostępu i warunków korzystania z:

    e) usług, w tym mieszkaniowych, rzeczy oraz nabywania praw i energii, jeżeli
    są one

    oferowane publicznie.

    Art 7 ust 2 pkt 2 Nie stanowi naruszenia zasady równego traktowania:

    2) różnicowanie sytuacji osób ze względu na wiek:

    a) gdy jest to obiektywnie i racjonalnie uzasadnione celem zgodnym z

    prawem,(...)

    3) różnicowanie sytuacji osób fizycznych ze względu na płeć, jeżeli dostęp
    do

    usług, rzeczy oraz nabywania praw i energii dotyczy wyłącznie lub głównie

    przedstawicieli jednej płci i jest to obiektywnie i racjonalnie uzasadnione

    celem zgodnym z prawem, pod warunkiem, ze środki służące realizacji tego

    celu są właściwe i konieczne.

    3. W odniesieniu do kryteriów innych niż wymienione w ust. 1 i 2 nie stanowi

    naruszenia zasady równego traktowania różnicowanie podmiotów, jeżeli jest to

    obiektywnie i racjonalnie uzasadnione celem

    Polecam lekturę zanim znów zaczniecie bić pianę i wymyślać dziwne
    przykłady:

    http://www.mps.gov.pl/bip/index.php?idkat=1603

  • 42. Data: 2009-08-27 12:04:52
    Od: "Gan" <j...@w...pl>

    > No to zwijaj się stąd. Bo teraz ty dyskryminujesz tych, którzy mają inne
    > zdanie.

    Nie dyskryminuję w sposób opisany w projekcie, nie świadczę Ci żadnej
    usługi. Poza tym przeczytajcie najpierw czym jest dyskryminacja w projekcie
    ustawy to się coś rozjaśni.

    >Np. takich, co na swoją imprezę chcą zaprosić tych, którzy im
    > pasują, a nie dowolnego obywatela. A może organizuję ekskluzywny dancing
    > dla ludzi w krawatach. I czemu nas dyskryminujesz i uważasz, że chcesz se
    > wleźć w tym swoim dresie z 4 paskiem w promocji?

    Ja tutaj nie widzę dyskryminacji. Dyskryminacja by była gdybym był w
    krawacie a ty byś mnie nie wpuścił bo jestem na wózku inwalidzkim (a osoby
    sprawne wpuszczałeś).

    > BTW: Jak ostatnio bank mi odmówi zwiększenia limitu na karcie kredytowej,
    > zmieniłem bank, a nie leciałem do sądu, że mnie dyskryminuje.

    Nic byś w sądzie nie wskórał bo tego też ustawa nie definiuje jako
    dyskryminację.
    G.

  • 43. Data: 2009-08-27 12:08:33
    Od: "Gan" <j...@w...pl>

    > Też tak myślę. Zacząć od likwidacji kiblów damskich. Niech normalnie do
    > pisuaru łażą, żeby było równouprawnienie.
    >
    > --
    > Tristan

    Bez sensu przykład.
    art. 7

    3. W odniesieniu do kryteriów innych niż wymienione w ust. 1 i 2 nie stanowi

    naruszenia zasady równego traktowania różnicowanie podmiotów, jeżeli jest to

    obiektywnie i racjonalnie uzasadnione celem zgodnym z prawem, a środki do

    osiągnięcia tego celu są właściwe i konieczne.

  • 44. Data: 2009-08-27 12:09:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gan pisze:

> [...]
    >

    > Kilka fragmentów z projektu ustawy dla rozjaśnienia sytuacji:
    >
    > Art. 5. 1. Nie jest dopuszczalne dyskryminowanie z jakichkolwiek przyczyn, w

    I tu moglibyśmy zakończyć. Jak widać katalog przyczyn dyskryminacji
    ne jest zamknięty, nie można dyskryminować z żadnego powodu.

> [...]
    >
    > obiektywnie i racjonalnie uzasadnione celem
    >
    > Polecam lekturę zanim znów zaczniecie bić pianę i wymyślać dziwne

    Co ciekawe, obywatele nawzajem nie mogą się dyskryminować, ale
    państwo dyskryminować może, bo sobie uchwaliło, że jest to uzasadnione i
    racjonalne. Na przykład różnicować wiek emerytalny itp. To nie jest
    prawo, tylko lewo. Powoływanie się na nie jest tak samo racjonalne jak
    powoływanie się na konstytucję CCCP przy dyskusji o wolności w
    komunizmie ("panowie, to nieprawda, że w ZSRR się karze za poglądy,
    przecież kosntytucja ... i tu obszerny cytat").

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2009-08-27 12:35:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > Bzdura. Kluby z selekcja dzialaja legalnie i oficjalnie. To sa imprezy
    > zamkniete i wchodzi sie na zaproszenie.

    a my mówimy o klubach otwartych a nie o zamkniętych imprezach.

  • 46. Data: 2009-08-27 12:35:41
    Od: "Gan" <j...@w...pl>

    > I tu moglibyśmy zakończyć. Jak widać katalog przyczyn dyskryminacji
    > ne jest zamknięty, nie można dyskryminować z żadnego powodu.

    No tak ale później masz sporo wyłączeń - co do konkretnych typów
    dyskryminacji, aż w końcu szerokie wyłączenie do wszystkich typów:
[...]

    Chyba da się racjonalnie i obiektywnie uzasadnić dlaczego do lokalu mają
    wchodzić tylko panowie w krawatach?

    Poza tym w preambule (wiem, że nie ma mocy przepisu ale jest to niewątpliwie
    wskazówka do wykładni):

    "dopuszczalne jest zróżnicowanie sytuacji prawnej podmiotów, pozostające
    jednak w

    związku z innymi wartościami, zasadami czy normami konstytucyjnymi

    uzasadniającymi odmienne traktowanie podmiotów podobnych,"

    > Co ciekawe, obywatele nawzajem nie mogą się dyskryminować, ale państwo
    > dyskryminować może, bo sobie uchwaliło, że jest to uzasadnione i
    > racjonalne. Na przykład różnicować wiek emerytalny itp.

    To jest konieczność - czysta statystyka.

> [...]
    >w komunizmie ("panowie, to nieprawda, że w ZSRR się karze za poglądy,
    >przecież kosntytucja ... i tu obszerny cytat").

    ;-)
    Ale może i racja, że powinni wskazać katalog zamknięty zachowań
    dyskryminacyjnych, zawężając do tych najważniejszych.

    > --
    > Liwiusz

    Pozdrawiam
    G.

  • 47. Data: 2009-08-27 12:38:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Albo czy wyprawiając urodziny w restauracji mam obowiązek wpuszczenia
    > każdego, kto się napatoczy.

    To zależy jak wyprawiasz.

    Jeśli zarezerwowałeś dwa stoilki to nie możesz oczekiwać, że nikt inny
    nie przyjdzie.

    jeśli zarezerwowałeś salę, to w tym czasie sala po prostu jest zamknięta
    i nikt nie może tem przyjść. W innych jak najbardziej.
    Jeśli zarezerwowałeś całą knajpę, to w dniu dzisiejszym knajpa nieczynna.

  • 48. Data: 2009-08-27 12:43:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Na Wiejskiej jest selekcja negatywna, a w podziemnych klubach pozytywna ;-)
    JaC

    -----

    > Choć w tym drugim przypadku jakiś odmieniec spoza okolicy mógłby się czuć trochę
    zagrożony

  • 49. Data: 2009-08-27 12:43:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > i nikt nie może tem przyjść. W innych jak najbardziej.
    > Jeśli zarezerwowałeś całą knajpę, to w dniu dzisiejszym knajpa nieczynna.

    I czym się to różni od sytuacji, jak całą knajpę zarezerwował
    właściciel i wpuszcza "po uważaniu"?

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2009-08-27 12:44:44
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Np. napis 'White tie' albo 'Black tie' na prywatnym zaproszeniu ;-))
    JaC

    -----