  • 1. Data: 2009-08-26 19:01:46
    Temat: [wchodzenie w kompetencje]
    Od: "rav" <u...@g...pl>

    Witam.

    Czy istnieje jakiś zapis (prawny), mówiący o tym, iż w przypadku próby czy też
    dokonania wejścia w kompetencje innego organu, popełnia się wykroczenie? Dla
    przykładu: hipotetycznie próbuję wejść w zakres działalności UKE i nakazać
    użytkownikowi radia CB demontaż anteny z uwagi na zakłócenia.

  • 2. Data: 2009-08-26 19:14:10
    Temat: Re: [wchodzenie w kompetencje]
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rav wrote:
> [...]
    > przykładu: hipotetycznie próbuję wejść w zakres działalności UKE i nakazać
    > użytkownikowi radia CB demontaż anteny z uwagi na zakłócenia.

    a możesz nakazywac. ja ci mogę np. nakazać demontaż anteny z balkonu.
    Wchodząc tym samym w kompetencje twojej spółdzielni mieszkaniowej, która
    też może ci to nakazać. A ty mnie możesz olać.

    Tak długo jak długo nie twierdzę, że jestem przedstawicielem twojej
    spółdzielni, a ty nie twierdzisz, że jesteś urzędnikiem UKE możesz
    możesz sobie nakazywać co chcesz.

    nakazywanie karalne nie jest, ale podszywanie sie pod inną osobę już tak.

    A tak przy okazji co ci CB zakłóca? Mikrofalówkę w kuchni?

  • 3. Data: 2009-08-26 19:30:20
    Od: "rav" <u...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    >
    > nakazywanie karalne nie jest, ale podszywanie sie pod inną osobę już tak.
    >
    > A tak przy okazji co ci CB zakłóca? Mikrofalówkę w kuchni?

    Nie. To raczej moja SM uzurpuje sobie kompetencję UKE i z chwilą wpłynięcia
    skargi na zakłócenia (nie ważne czy faktycznie ma to miejsce czy też są one
    generowane innymi czynnikami), nakazuje użytkownikowi radia na demontaż anten
    z uwagi na wyżej przestawione "utrudnienia". A jak zapewne wiesz:

    "Zgodnie z art. 199 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo
    telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.) Prezes UKE jest
    organem uprawnionym do kontroli przestrzegania przepisów, decyzji oraz
    postanowień z zakresu telekomunikacji, gospodarki częstotliwościami lub
    spełniania wymagań dotyczących kompatybilnosci magnetycznej, a tak.e (zgodnie
    z art. 199 ust. 2) do kontroli znajdującej się w obrocie lub oddanej do u.ytku
    aparatury, w tym telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i urządzeń radiowych."

    Tym samym SM nie może nakazać demontażu anteny z uwagi na skargę gdyż wszelkie
    związane z przedmiotem sprawy problemy przyjmuje UKE (http://tinyurl.com/cvskt3).

  • 4. Data: 2009-08-26 19:39:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    rav pisze:

    > Nie. To raczej moja SM uzurpuje sobie kompetencję UKE i z chwilą wpłynięcia

    Przysługuje Ci prawo do zażalenia. Pamiętaj - ma być *kulturalne*.

    Spłodzić pismo do piścy o treści:

    Szanowny Panie Komendancie (na ten przykład)

    W nawiązaniu do Pana pisma z dnia DD/MM/RRRR o nr l.dz.
    informuję co następuje: PROSZĘ SPIER*ALAĆ.

    Pozostając z wyrazami szacunku

    Podpis.

    P.S.
    Upewnij się, że jesteś zgodny z prawem budowlanym.

  • 5. Data: 2009-08-26 19:40:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rav wrote:

> [...]
    > generowane innymi czynnikami), nakazuje użytkownikowi radia na demontaż anten
    > z uwagi na wyżej przestawione "utrudnienia".

    No więc sobie może nakazywać. Jak długo nie twierdzą, że są UKE to sobie
    mogą. Odpisz im, że nie mają takich komptencji i już.

    Zakładam oczywiście, że antena zamontowana jest zgodnie "ze sztuką".
    I założę się, że nie jest.
    Mogą nakazać rozbiórkę czegokolwiek co gdzieś tam sobie zostało
    zamontowane jesli zostało zamontowane nieprawidłowo, ale bez znaczenia
    jest czy to CB czy cokolwiek inne.

  • 6. Data: 2009-08-26 20:07:52
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    rav pisze:
> [...]
    > przykładu: hipotetycznie próbuję wejść w zakres działalności UKE i nakazać
    > użytkownikowi radia CB demontaż anteny z uwagi na zakłócenia.

    Nie pamiętam nazwy tego co było przed UKE, ale kazali mi radio
    stereofoniczne wymienić na inne!
    CB-owca nawet nie ukarali...a ja ciagle słyszałam różne głupie gadki,
    walenie łyżką w talerz i chwalenie się: ja teraz jem papuniu...Po prostu
    głupki górą.

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-08-26 20:26:25
    Od: "Rafał Szkodziński" <u...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Zakładam oczywiście, że antena zamontowana jest zgodnie "ze sztuką".
    > I założę się, że nie jest.

    Wygrałeś. Nie postawiłem jeszcze anteny. Grzecznie napisałem prośbę o
    pozwolenie na montaż (kolejny - mam już pozwolenie na innym bloku w zasobach SM).

    > Mogą nakazać rozbiórkę czegokolwiek co gdzieś tam sobie zostało
    > zamontowane jesli zostało zamontowane nieprawidłowo, ale bez znaczenia
    > jest czy to CB czy cokolwiek inne.

    Jeśli zostało zamontowane zgodnie z ich wytycznymi (w odniesieniu do mojego
    pierwszego pozwolenia - zastosowałem się do ich zaleceń), to nie widzę
    podstawy prawnej.

  • 8. Data: 2009-08-26 20:27:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
    >Po prostu głupki górą.

    oj tak tak.

  • 9. Data: 2009-08-26 20:31:35
    Od: "Rafał Szkodziński" <u...@W...gazeta.pl>

    Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > Nie pami=EAtam nazwy tego co by=B3o przed UKE, ale kazali mi radio=20
    > stereofoniczne wymieni=E6 na inne!
    > CB-owca nawet nie ukarali...a ja ciagle s=B3ysza=B3am r=F3=BFne g=B3upie =
    > gadki,=20
    > walenie =B3y=BFk=B1 w talerz i chwalenie si=EA: ja teraz jem papuniu...Po=
    > prostu=20
    > g=B3upki g=F3r=B1.

    PAR, URT, URTiP, teraz UKE.

  • 10. Data: 2009-08-26 20:37:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Animka wrote:

> [...]
    > CB-owca nawet nie ukarali...a ja ciagle słyszałam różne głupie gadki,
    > walenie łyżką w talerz i chwalenie się: ja teraz jem papuniu...Po prostu

    Radio, nawet stereofoniczne, też musi spełniać konkretne normy
    kompatybilności elektromagnetycznej, żeby taka skarga była uzasadniona.

    M.