  • 151. Data: 2009-08-29 20:02:21
    Temat: Re: Prawo dyskryminacji a selekcja
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan napisal:
    > Dlaczego Burak W Dresie nie może być dyskryminowany zabronieniem mu wejścia
    > do prywatnego lokalnu, a Właściciel Lokalu Oraz Pozostali Klubowicze mogą
    > być dyskryminowani i muszą tolerować BWD w swoim towarzystwie?

    Bo to nie jest zamkniety klub z kartami czlonkowskimi. I facet w dresie
    moze w nim przebywac dopoty, dopoki nie staje sie 'burakiem', czyli
    zaczyna rozrabiac. A wtedy jest czas na ochrone w wariancie lekkim lub
    policje w wariancie ciezkim. Zabawne, ale nawet do filharmonii mozesz
    wejsc w dresie i NIKT nie ma prawa cie stamtad usunac dopoki nie naruszasz
    spokoju.

    I nie falszuj slownictwa w stylu fanatyczno-religijnym: przymus tolerowania
    nie jest dyskryminacja. Przemysl jeszcze taka mysl: twoja wolnosc konczy sie
    tam, gdzie zaczyna naruszac swobody innych. W efekcie wychodzi rownowaga
    z reguly okreslana prawem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 152. Data: 2009-08-29 20:25:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 22:02
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h7c1gd$fhu$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Bo to nie jest zamkniety klub z kartami czlonkowskimi.

    jest. Tylko karty nie są plastykowe. Muszą być plastykowe?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 153. Data: 2009-08-29 20:26:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > Bo to nie jest zamkniety klub z kartami czlonkowskimi.

    jest. Tylko karty nie są plastykowe. Muszą być plastykowe?
    Poza tym nadal nie wiem czemu klubowicze mają być dyskryminowani
    koniecznością tolerowania obecności kogoś, kogo nie chcą. To jest prywatny
    teren klubu.

  • 154. Data: 2009-08-30 01:21:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > Natomiast "widzimisię" w odniesieniu do osoby ma znamiona
    > dyskryminacji, i IMVHO w tym problem (nie ma takich znamiom
    > w odniesieniu do przedmiotu, więc majstrowi od stawiania
    > kominów może się "nie widzieć" *budynek* na którym ma stawiać
    > komin, i w tym jego przewaga nad sklepikarzem sprzedającym
    > bułki).

    Moim zdaniem nie tyle ma znamiona dyskryminacji co może mieć, ale
    ograniczeniu powinno wyłącznie podlegać to co jest prawnie zabronione.
    Widzimisię to taki kontener w którym się wiele zmieści, ale takich
    kontenerów jest cała masa - ot chociażby kryteria przy przyjmowaniu do
    pracy w zawodach artystycznych (porównywalna pojemność).

    --
    Marcin

  • 155. Data: 2009-08-30 01:38:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-29, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 14:54
    > (autor Gotfryd Smolik news
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0908291450570.3880@quad>):

    > A dlaczego taka forma? Nie wystarczy umowa ustna? Od razu jakąś dziwną
    > biurokrację chcesz uskuteczniać. Pozostałości mentalne po PRL? A to przecie
    > ja jestem zatwardziały komunista.

    Myślę, że forma może być dowolna, ale to własciciel lokalu będzie miał
    pewnie potem problem jak ktoś go oskarży o dyskryminację.

    > No i to jest chore. Szukanie biurokratycznych furtek na obejście problemu
    > jest bez sensu.

    Dlaczego? Co za różnica czy jest to w formie pisemnej czy też jest to
    coś, co każdy z członków klubu po prostu wie?

    --
    Marcin

  • 156. Data: 2009-08-30 01:49:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-29, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota 29 sierpień 2009 09:38
    > (autor Marcin Debowski
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <p...@z...router>):

    > Ale selekcja odbywa się przy wejściu, więc jakby są znane.

    Chyba nie zawsze sądząc po tym co ktoś tu wczęsniej napisał - że ich już
    po wejsciu wywalili z klubu (zakładam, że jak kretyni się nie
    zachowywali).
    Zresztą ja bym właśnie oczekiwał pewnej, niechby i szerokiej definicji
    tych zasad, bo jak nie ma żadnych określonych (znanych przed wejściem),
    a jest bramkarz, to ja raczej zakładam zdroworozsądkowe zasady a nie
    widzimisie ochroniarza. Dla mnie różnica jak pójść do danego lokalu a
    nie pójść.

    --
    Marcin

  • 157. Data: 2009-08-30 05:14:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > do prywatnego lokalnu, a Właściciel Lokalu Oraz Pozostali Klubowicze mogą
    > być dyskryminowani i muszą tolerować BWD w swoim towarzystwie?

    i znowu pokazujesz ze nie wiesz o czym piszesz
    przez pewien czas w weikszoszci klubow warszawaskich, a w czesci i do tej
    pory wisiala informacja ze osob w strojach i obowiu sportowym nie
    wpuszczamy, sam kiedys nie zostalem wpuszczony do tanga, jak jeszcze
    istnialo, bo bylem w tramkpach, ale wrocilem do domu, zmienilem buty i bylo
    ok, natomiast dzisiejsza selekcja, to loteria, ta sama osoba, tak samo
    ubrana, tak samo zachowujaca, jednego dnia wejdzie, innego moze juz nie
    wejsc, o i tym wlasnie mowa

  • 158. Data: 2009-08-30 05:23:54
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisali:
    > policje w wariancie ciezkim. Zabawne, ale nawet do filharmonii mozesz
    > wejsc w dresie i NIKT nie ma prawa cie stamtad usunac dopoki nie naruszasz
    > spokoju.

    Bzdura. To Ty masz obowiazek szybciutko sie zwijac na zadanie osoby
    uprawnionej.
    "Art. 193. Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu,
    pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby
    uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku."

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 159. Data: 2009-08-30 05:23:55
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisali:

    > Podejmij trud czytania ze zrozumieniem. Wskaz w zacytowanym punkcie (2)
    > jakakolwiek wzmianke o wladzy publicznej. Bo ja takiej wzmianki nie
    > widze.

    Jest w pierwszym. Caly Art. dotyczy wladzy publicznej. Masz to tez
    zaznaczone w przepisach ogolnych.

    P.S.
    Skoro uwazasz, ze ten przepis dotyczy knajpiarza, to zaskarz go na
    podstawie Konstytucji . Jakie sankcje sa przewidziane?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 160. Data: 2009-08-30 09:15:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    KRZYZAK napisal:
> [...]
    > uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    Nonsens. Jezeli wchodzisz posiadajac bilet do filharmonii, a NA KASIE
    ani NA BILECIE nie bylo adnotacji o koniecznosci posiadania stroju
    wieczorowego, to jedyna podstawa do UPRAWNIONEGO zadania opuszczenia
    jej jest albo pozar lub alarm bombowy (to i tak kazdy wtedy sie zwija),
    albo niestosowane zachowanie. Ubior, z zastrzezeniem uprzednio poczynionym,
    nie. Posiadacz biletu sie nie wdziera, ale zada wykonania umowy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek