  • 21. Data: 2006-06-22 09:32:40
    Temat: Re: Prawo do oprogramowania.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jarek Spirydowicz* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Wsparcie? W sensie przepisu? Nie mam teraz kp pod ręką ale nawet jeśli
    nie pojawia się tam słowo "zakres obowiązków" to wystarczy przejść
    się do sądu. Niestety (albo stety) sądy nie przyjmują wyjaśnienia,
    że pracownik znał zakres obowiązków bądź odpowiedzialności bo mu
    przełożony wszystko opowiedział.

    > Dlaczego niekorzystna?

    Bo przy pierwszym z brzegu wypadku przy pracy okazuje się, że pracownik
    zajmował się nie tym czym miał się zajmować, co znacznie utrudnia np.
    możliwości wywinięcia się od odszkodowania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 22. Data: 2006-06-22 09:51:33
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <p...@o...wordpress.co
    m>,
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > się do sądu. Niestety (albo stety) sądy nie przyjmują wyjaśnienia,
    > że pracownik znał zakres obowiązków bądź odpowiedzialności bo mu

    Ja mam. Z zakresem obowiązków pracodawca ma tylko obowiązek pracownika
    zapoznać, na piśmie to umowa o pracę albo potwierdzenie jej zawarcia z
    warunkami.

    > Bo przy pierwszym z brzegu wypadku przy pracy okazuje się, że pracownik
    > zajmował się nie tym czym miał się zajmować, co znacznie utrudnia np.
    > możliwości wywinięcia się od odszkodowania.

    Chyba nie rozumiem. Mój kasjer (który przy zatrudnianiu podpisał, że
    robi za kasjera i został zapoznany z obowiązkami) skoczył na piwo
    (zamiast siedzieć przy kasie) i wpadł pod samochód, więc ja mam mu
    płacić odszkodowanie?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 23. Data: 2006-06-22 15:32:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > robi za kasjera i został zapoznany z obowiązkami) skoczył na piwo
    > (zamiast siedzieć przy kasie) i wpadł pod samochód, więc ja mam mu

    Jeśli dostał takie polecenie to owszem. Ale jeśli był kasjerem i
    niezgodnie z zakresem obowiązków pracowałby jako kierowca, no i miałby
    wypadek w tym samochodzie - pracodawca będzie miał poważne kłopoty.

  • 24. Data: 2006-06-23 07:35:40
    Od: Dany <D...@m...orkafilm.com.pl>

    On 2006-06-21, Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> wrote:

    > Podejrzewam, że nic (w sensie istnienia szczegółowego przepisu na taką
    > okoliczność).

    > Skądś musiał wiedzieć, co ma do roboty.

    Miałem oplecenie ustne. Nie miałem nic w umowie o proacę.

    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2006-06-27 08:48:34
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <p...@o...wordpress.co
    m>,
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Osoba przedstawiająca się jako *Jarek Spirydowicz* stuknęła w klawisze
    > i oto co powstało:

    > Jeśli dostał takie polecenie to owszem.

    Nie, sam sobie skoczył.

    > Ale jeśli był kasjerem i
    > niezgodnie z zakresem obowiązków pracowałby jako kierowca, no i miałby
    > wypadek w tym samochodzie - pracodawca będzie miał poważne kłopoty.

    A. To na przyszłość uprzejmie proszę o jaśniejsze wyrażanie swoich myśli
    :)

  • 26. Data: 2006-06-27 08:51:41
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <s...@m...orkafilm.com.pl>,
    Dany <D...@m...orkafilm.com.pl> wrote:

    > Miałem oplecenie ustne. Nie miałem nic w umowie o proacę.

    No to moim zdaniem kłopot będzie miała ta strona, która zechce swoje
    prawa do programu udowadniać. Ale ja prawnikiem nie jestem.

  • 27. Data: 2006-06-27 20:43:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > No to moim zdaniem kłopot będzie miała ta strona, która zechce swoje
    > prawa do programu udowadniać. Ale ja prawnikiem nie jestem.

    Zgadza się, kłopot będzie miał pracodawca. Nie zadbał o to, żeby
    umowa o pracę mówiła o pisaniu oprogramowania ;-)

  • 28. Data: 2006-06-27 20:44:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jarek Spirydowicz* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > Nie, sam sobie skoczył.

    To nie dostanie odszkodowania od pracodawcy.

    > A. To na przyszłość uprzejmie proszę o jaśniejsze wyrażanie swoich
    > myśli

    Rzecz w tym, że pracodawca we własnym dobrze pojętym interesie powinien
    pilnować papierologii w firmie.

  • 29. Data: 2006-06-28 09:21:57
    Od: Dany <D...@m...orkafilm.com.pl>

    On 2006-06-27, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Zgadza się, kłopot będzie miał pracodawca. Nie zadbał o to, żeby
    > umowa o pracę mówiła o pisaniu oprogramowania ;-)
    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wzięcie udziału w dyskusji.

    Pozdrawiam.

  • 30. Data: 2006-06-28 09:39:38
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <p...@o...wordpress.co
    m>,
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Rzecz w tym, że pracodawca we własnym dobrze pojętym interesie powinien
    > pilnować papierologii w firmie.

    Z tym akurat trudno się nie zgodzić.