    From: "TomeK" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawa konsumenta - jak to jest ??
    Date: Fri, 14 Nov 2008 13:24:49 +0100

    Witam,
    Zamowilem wypoczynek w firmie X, ktora zamawia je u producenta we Wloszech
    Termin realizacji 8 - 12 tygodni, jednak dostaje wiadomosc emailem, ze
    samochod z transpotrem mebli mial wypadek i moj wypoczynek uszkodzil sie.
    Producent musi wykonac nowy i termin realizacji przeciagnie sie o kilka
    tygodni, a ja po remoncie bede siedzial w domu na podlodze, w wigilie i
    sylwestra tez
    Wplacilem pieniadze i chcac nie chcac musze czekac, czy mam jakies prawa
    odnosnie zmian w umowie? Moge sie wycofac a sprzedajacy odda mi zaliczke? Z
    drugiej strony czekam juz 8 tygodni, marnowanie czasu moglem kupic inny od
    reki dlatego szkoda mi sie wycofywac, mam tez umowe oto jej tresc

    Umowa przedwstępna sprzedaży

    Umowa przedwstępna sprzedaży

    zawarta w Sobótce w dniu06.09.08 r. pomiędzy:

    Firmą "X" w Sobótce, ul. Y, NIP: xxx, zwaną dalej Sprzedającym,

    Tomasz Yyy, zamieszkałym w xxx. przy ulicy yyy pod nr , dowód seria xxx
    numer 111 , zwanym dalej Kupującym.

    Tel. 123 e-mail: aaa

    § 1

    Sprzedający oświadcza, że:

    1) Sprzedaje Kupującemu towar Nowy model LM 2009 wyceniony na

    6 280zł Razem z transportem [sześć tysięcy dwieście osiemdziesiąt złotych]
    , a Kupujący uiszcza zaliczkę w kwocie 980zł [dziewięćset osiemdziesiąt
    złotych]

    2)

    § 2

    Sprzedający zobowiązuje się [dostarczyć]/udostępnić* do odbioru ww. towar w
    terminie: od 8-12 tygodni.

    § 3

    Kupujący zobowiązuje się uiścić resztę należności w gotówce w dniu odbioru
    towaru.

    § 4

    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, a wszelkie zmiany
    tej umowy są możliwe jedynie w formie pisemnych aneksów.

    Zaliczkę proszę wpłacać na konto bankowe