  • Data: 2006-03-19 18:36:04
    Temat: Prawa autorskie - software
    Od: "PiTiP" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam następujący problem.
    Od 2 lat współpracuje (moja firma DG) z z wiekszą firmą softwareową. W
    efekcie stworzyłem dla nich system komputerowy który cos tam robi. Oni przez
    2 lata płacili mi miesięczny ryczałt na podstawie mojej faktury (pozycja
    Usługa informatyczna).
    Od samego początku wszystko było robione na gębe, nie podpisałem z nimi
    zadnej umowy, jedyne papiery jakie były to moje faktury i ich przelewy.
    Teraz kiedy zaczynają robić pieniądze na systemie stwierdzili, że muszę im
    oddać prawa autorskie do systemu. Więc pytam jak to zrobić najlepiej, nie
    chce być gnojem i powiedzieć żeby spadali na drzewo i mogę im tylko licencje
    sprzedawać, jak chcą te prawa to im je oddam, ale.... chę się zabezpieczyć w
    następujący sposób:
    - Informacja o autorze musi być jawnie określona w systemie.
    - Opłata procentowa od każdej sprzedanej przez nich licencji.
    - Zmiany w progamie moge tylko ja wykonywać.
    - Wdrażać i obsługiwać system mogę tylko ja wykonywać.

    Czy moge te wszystkie elementy zawrzeć w umowie o zbyciu praw autorskich czy
    jest to niedopuszcalne.

    I pytanie jeszcze jedno:
    Załóżmy ze firma nie zgodzi się na moje warunki, w związku z tym juz
    zapowiedziałem, że oddam im pełne prawa bezwarunkowo, ale kończe z nimi
    współpracę. I czy moge bez problemu zrobić system bardzo podobny
    funkjonalnie do tego co zbyłem ??