  • 1. Data: 2005-10-20 19:38:43
    Temat: Pozew o odstąpienie od sprzedaży
    Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Znajomy ma pewien problem ze sprzedawcą z allegro - doszło do pozwu.
    Aby nie komplikować sprawy będę występować w osobie pierwszej - tak jakby to
    mnie dotyczyło.
    Proszę o wyjaśnienie aspektów prawnych.

    Więc do rzeczy:

    Kupiłem na allegro od sprzedawcy A plany modelarskie, które jak sugerował w
    opisie aukcji były oryginalne.
    Po otrzymaniu paczki okazało się, że jest to dosyć nieudolne ksero (zresztą
    koszmarnie opakowane co przyczyniło się dodatkowo do pogorszenia jej stanu).
    Zacząłem dochodzić u sprzedawcy A swoich praw - czyli zarzuciłem
    nieoryginalność.
    Sprzedawca A upierał się przez pewien czas, że plany są oryginalne. Później
    zaczął twierdzić, że w sumie to nie były jego plany ale jego wujka (nazwijmy
    go B), który przysłał je ze USA.

    Po kilku mailach wtrącił się B i powiedział, że w takim razie to ja mam mu
    zwrócić te plany a on zwróci mi pieniądze.
    Nie zgodziłem się na to ze względu na to, że zaczęli obydwaj kręcić, ponadto
    B chciał abym pokrył koszty wysyłki.
    Po kilku utarczkach mailowych, B napisał, że żąda zwrotu planów !!! Wysłał
    mi pieniądze na konto.
    Wkurzony lekko bezczelnością gościa stwierdziłem, że nie będzie "żądać" i
    ustalać swoich warunków i zwróciłem mu pieniądze na konto (potrącająć koszt
    przelewu).
    "Wujek" B, ponownie mi przesłał pieniądze łącznie z groźbą pozwu do sądu.
    Odpowiedziałem mu, że plany są w tej chwili moją własnością i nie życzę
    sobie aby on ustalał warunki (byłem już całkiem wkurzony).

    Ostatecznie otrzymałem ów pozew !

    Na pozwie było napisane, że chodzi o odstapienie od sprzedaży oraz pokrycie
    wszelkich kosztów postępowania. Świadkiem w sprawie ma być sprzedawca A.

    Napiszcie proszę o co tutaj chodzi bo już sam nie wiem po czyjej stronie
    jest racja.

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 2. Data: 2005-10-20 20:10:05
    Temat: Re: Pozew o odstąpienie od sprzedaży
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik " Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    ma być sprzedawca A.

    > Napiszcie proszę o co tutaj chodzi bo już sam nie wiem po czyjej stronie
    > jest racja.

    O to, że w Polsce idiotów też nie brakuje i że powoli się tu drugie USA
    robi.

    - Nipodobało sie, nie
    - chciałeś zwrotu kasy, chciałeś
    - dostałeś tą kasę, dostałeś
    - to trzeba było odesłać towar, a nie z siebie idiotę robić.
    - a co do kosztow przesylki, to niestety jestes raczej po przegranej stronie

  • 3. Data: 2005-10-20 20:46:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dj8s11$drl$1@news.onet.pl...

    W sumie trochę zamotałeś niepotrzebnie, ale jeśli Twój opis jest
    ścisły, to oni popełnili jeden istotny błąd. Sprzedającym była "A",
    więc oświadczenie "B" o odstąpieniu od umowy sprzedaży, czy też jego
    obecny pozew są bezpodstawne. W odpowiedzi na pozew napisz, że "B"
    stroną umowy nie jest, toteż w sposób ważny od niej odstąpić nie może.
    A jak rozumiem "A": w tej sprawie formalnego stanowiska nie zajął.

    Poza tym do zawarcia umowy doszło już dawno. W chwili obecnej do jej
    rozwiązania konieczna by była dobra wola Twoja i "A". Wola "B" nie ma
    tu nic do rzeczy. Nawet traktując Twoje oświadczenie o żądaniu zwrotu
    pieniędzy jako ofertę zawarcia ugody i rozwiązania umowy, to przyjąć
    bądź odrzucić ją może tylko "A", a nie "B". "B" jest tak naprawdę w
    tym sporze osobą postronną, która nie ma nic do gadania.

    Jeśli plany są opatrzone jakimikolwiek atrybutami, na podstawie
    których można ustalić właściciela praw autorskich, to po prostu złóż
    zawiadomienie o naruszenie tych praw poprzez bezprawne
    zwielokrotnienie. To sprawę ostatecznie utnie.

  • 4. Data: 2005-10-21 14:52:28
    Od: " Shreek" <p...@M...onet.pl>

> [...]
    > stroną umowy nie jest, toteż w sposób ważny od niej odstąpić nie może.
    > A jak rozumiem "A": w tej sprawie formalnego stanowiska nie zajął.

    Mam nadzieję, że odzwierciedliłem sprawę w miarę solidnie.

    Co do Twojej opinii, to się z nią zgadzam.
    Nie rozmawiałem z gościem B ponieważ to nie on mi to sprzedał a nagle zaczął
    żądać zwrotu.
    Sprzedawca A nie wtrącał się już do tego.

    Teraz pozew złożył B a sprzedawca A jest jako świadek.

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 5. Data: 2005-10-21 17:22:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zaczął żądać zwrotu.
    > Sprzedawca A nie wtrącał się już do tego.
    > Teraz pozew złożył B a sprzedawca A jest jako świadek.

    W mojej ocenie nie mają żadnej szansy w ten sposób wygrać. już samo
    zmuszenie nabywcy do odstąpienia od umowy nie jest łatwe i wymagało by
    przyjęcia, ze Ty zaoferowałeś odstąpienie od umowy i ofertę tę
    przyjęto. A co dopiero, gdy to ma być na rzecz osoby trzeciej.

    Ale pomyśl o zawiadomieniu o przestępstwie. Bo podejrzewam, że tego
    się obawiają.