eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 131. Data: 2015-08-26 04:00:21
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Stokrotka o...@g...pl ...

    > Dziwne, ogniska też nie umiesz rozpalić?

    Rzeczywiście dziwny wniosek...

  • 132. Data: 2015-08-26 05:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A gdzie chcesz zsyłać tych, co się poruszają po omacku?

    Skoro poruszajac sie po ciemku depcza mi po nogach to właczam dla nich
    swiatło.

  • 133. Data: 2015-08-26 06:01:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-25 22:48, Liwiusz wrote:

    > Rozumowanie równie błędne jak to, że "wielbiciele zupy pomidorowej
    > chcieliby zupy pomidorowej dla wszystkich".

    Jedzenie zupy pomidorowej wymaga zmian systemowych państwa i jego
    gospodarki?

    To odwróćmy sytuację - kto chce wolnego rynku niech sobie stworzy własny
    i żyje jak mu się podoba:P

    > Z mojej strony eot, bo z twoimi chochołami nie będę dyskutował.

    I na wzajem:P

    Shrek.

  • 134. Data: 2015-08-26 07:14:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 06:01, Shrek pisze:

    > Jedzenie zupy pomidorowej wymaga zmian systemowych państwa i jego
    > gospodarki?

    Jeśli w państwie jest zakaz jedzenia zupy pomidorowej, albo nakaz
    jedzenia ogórkowej - to tak.

    --
    Liwiusz

  • 135. Data: 2015-08-26 10:08:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2015 o 15:44, Liwiusz pisze:

    > To jednak nie jest argument. Jeśli większość życzyłaby sobie zjeść
    > Liwiusza na obiad, to chyba nawet Ty uznałbyś, że demokracja to zły
    > ustrój ;)

    Tutaj jednak większość życzy sobie, żeby takie małe Liwiusze nie miały
    okazji do zjadania ich.

    > Nie jest proste, bo godzi w największą wartość, czyli wolność.

    Wolność to bycia zagrożeniem epidemiologicznym?

    Och, to może broń od razu wolności do detonowania ładunków nuklearnych
    na własnym podwórku?

    Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność (i
    bezpieczeństwo) innych.

    > Takie życie. Bywa. Cały czas jesteś narażany na jakieś zarazki.

    Nie tak groźne i nie tak łatwe do uniknięcia.

    Promieniowania jonizującego też całkiem nie unikniemy, ale jednak chyba
    nie chciałbyś, żeby twój sąsiad mógł postawić sobie w ogrodzie
    nieosłonięty stos atomowy w celach grzewczych?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 136. Data: 2015-08-26 10:15:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2015 o 16:01, Liwiusz pisze:

    > To zależy jacy klimatolodzy. Opłacani przez EU się nie zgadzają,
    > niezależni zgadzają.

    Niezależni także się nie zgadzają. Zgadzają się zależni od lobby paliw
    kopalnych oraz religijne oszołomy.

    > Oczywiście, że nie, ale też nie za bardzo mamy możliwość uchronienia się
    > ani przed napieprzaniem meteorów, ani przed normalnymi cyklami
    > temperatury (choć, w tym pierwszym przypadku być może broń jądrowa coś
    > pomoże. A być może nie).

    Ale za to możemy sami nie rozpieprzać działającego w miarę stabilnie
    systemu. Dodatkowo - paliwa węglowodorowe to ograniczony zasób. Nie
    dość, że rozpieprzamy naturalny obieg węgla w przyrodzie to jeszcze
    uzależniamy się od zasobów, które w krótkiej perspektywie mogą się skończyć.

    Zresztą gdy mamy prostą możliwość zapobiegania (patrz: szczepionki) to
    należy zapobiegać.

    > *Normalne cykle temperatury* - nie wyjeżdżaj z Wenus i 500C.

    Wenus to właśnie efekt cieplarniany na ogromną skalę - to nie jest tylko
    problem większej stałej słonecznej.

  • 137. Data: 2015-08-26 10:15:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 10:08, Andrzej Lawa pisze:

    > Tutaj jednak większość życzy sobie, żeby takie małe Liwiusze nie miały
    > okazji do zjadania ich.

    I to (zjadanie) jest zakazane.

    > Wolność to bycia zagrożeniem epidemiologicznym?

    Zagrożenie to tylko konsekwencja. Wolnością jest nieprzyjmowane
    szczepionek pod przymusem.

    > Och, to może broń od razu wolności do detonowania ładunków nuklearnych
    > na własnym podwórku?

    Co do zasady jest taka wolność - przynajmniej dla podmiotów
    dysponujących odpowiednio dużym podwórkiem (czyli dla państw).

    > Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność (i
    > bezpieczeństwo) innych.

    Zatem, łaskawie, nie wbijaj we mnie swoich igieł ;)

    Nieszczepienie nie jest narażaniem na epidemię. Narażaniem jest bycie
    chorym w towarzystwie i tutaj wszelkiego rodzaju kwarantanny czy zakazy
    przebywania nie tylko są uzasadnione, ale i są w praktyce stosowane.

    > Nie tak groźne i nie tak łatwe do uniknięcia.

    A o których piszesz?

    > Promieniowania jonizującego też całkiem nie unikniemy, ale jednak chyba
    > nie chciałbyś, żeby twój sąsiad mógł postawić sobie w ogrodzie
    > nieosłonięty stos atomowy w celach grzewczych?

    Analogia nietrafna - "stos" to ekwiwalent osoby chorej, a nie zdrowej,
    tylko nieszczepionej.

    --
    Liwiusz

  • 138. Data: 2015-08-26 10:17:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2015 o 16:02, Liwiusz pisze:

    > A to już kwestia światopoglądowa - ja uważam, że decydować powinni
    > rodzice, ty, że "komisja". Wnioskuję, że nie masz dzieci?

    Niby dlaczego? Bo wg ciebie wszyscy rodzice uważają, że decyzja o
    szczepieniach powinna należeć wyłącznie do rodziców tych dzieci?

  • 139. Data: 2015-08-26 10:28:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 10:17, Andrzej Lawa pisze:

    > Niby dlaczego? Bo wg ciebie wszyscy rodzice uważają, że decyzja o
    > szczepieniach powinna należeć wyłącznie do rodziców tych dzieci?

    Na tym polega właśnie władza rodzicielska. Zakładam, że każdy rodzic ją
    wykonuje i nie chce, aby jej mu pozbawiono. Wyjątkiem są "nierodzice",
    którzy nie rozumieją o co chodzi i rodzice-ciapaty, którzy i tak władzy
    rodzicielskiej nie sprawują.

    --
    Liwiusz

  • 140. Data: 2015-08-26 10:30:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.08.2015 o 16:26, Shrek pisze:

    > Jest tylko jedno małe ale. Zakładasz, że klimat jest w naturalny sposób
    > wyważony

    Raczej: bezwładny.

    > i każde nawet niewielkie odchylenie "nienaturalnne" tą
    > równowagę bezpowrotnie niszczy. Nie - jeśli by tak było, to znaczy, że

    Nie bezpowrotnie. Problem jest dwojaki: gwałtowne zmiany spowodowane
    przez ludzi oraz nowy, mniej korzystny poziom równowagi.

    > klimat jest niestabilny i się rozbiega przy najmniejszej "dotknięciu".
    > Tak nie jest, bo dawno by się już rozbiegł, bo "dotknięć" mniej lub
    > bardziej naturalnych bylo mnóstwo. Za każdym razem wracał do równowagi
    > (co najwyżej punkt równowagi był nieco przesunięty). I tak będzie tym

    Ano właśnie.

    > razem. Jakąś równowagę osiągniemy. Możemy ją co najwyżej przesunąć. O
    > ile - ono z grubsza o tyle jaki jest nasz udział w stosunku do emisji
    > "naturalnych". Czyli bardzo niewiele. Magia sprężenia zwrotnego

    Nie chwytasz sedna. Zmiany naturalne, o ile nie są spowodowane gwałtowną
    katastrofą, są dość powolne.

    My powodujemy stosunkowo gwałtowną zmianę. To pierwszy problem.

    Drugim problemem jest nie to, że zagrożone są misie polarne czy jakieś
    rzadkie motyle, tylko nasza cywilizacja, która jest cholernie wrażliwa
    na nawet dość drobne zmiany.

    Ekosystem się dostosuje do zmian - może parę gatunków wyginie, parę
    nowych powstanie. Ale dla ludzkości nawet krótkotrwała (kilkadziesiąt
    lat) i względnie lokalna "awaria" dostaw żywności do rejonu aktualnie
    niemającego z tym problemów spowoduje nieproporcjonalnie wielką katastrofę.

    > (ujemnego, którego zwolennicy globcia starają się nie zaważać - w
    > zasadzie żadnego sprzężenia ujemnego w ich modelach nie ma, co oznacza,
    > że modele są do d4, bez dalszej analizy - są z założenia niestabilne, a
    > prakrtyka pokazuje, że klimat z założenia jest układem stabilnym).

    Cóż, klimat Marsa i Wenus też są stabilne ;->

    > Znów to samo - jakby tak było, to większość biznesów by poupadała w
    > wyniku pierwszego lepszego kryzysu. A nie upadają. Patrz wyżej.

    Primo: pisałem o MALUTKIEJ MARŻY. Firmy mają z reguły dość duże marże.

    Secundo: nie upadają? no popatrz...
    Znaczy się ta fala plajt i ratowania z pieniędzy podatników różnych
    biznesów to było tylko takie... złudzenie?

    > Nie przeczę, że klimat się ociepla, uważam tylko, że antropogeniczny
    > proces tego zjawiska nie jest przesądzony, a wiara w modele, które
    > sprawdzają się w okresie dwóch stuleci, i są bardzo wątpliwe jako całość
    > jest oznaką naszej pychy jako gatunku ludzkiego;) IMHO założenie, że
    > wiemy o klimacie wszystko, a niedostrzegamy żadnych ujemnych sporzężeń
    > świadczy o naszym małym rozumku. Takie sprzężenia muszą być, bo inaczej
    > skończyli byśmy jako kula lub Wenus.

    Wenus ma 2x wyższą stałą słoneczną i brak pola magnetycznego.

    I zgadzam się, że o klimacie nie wiemy wszystkiego... niemniej jednak
    (1) przesłanki względem antropogenicznych zmian klimatycznych są bardzo
    mocne, a poza tym (2) skoro nie znasz dokładnie mechanizmu to może
    jednak lepiej byłoby starać się jak najmniej nań wpływać na oślep czy
    wręcz losowo?

    "Nie wiem, jak to działa, więc nic złego się nie stanie jak wrzucę tam
    swoje śmieci", tak?