  • 481. Data: 2023-12-07 15:21:04
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Dec 2023 12:18:39 +0100, Olin wrote:

    > Nie znam się na BTS-ach, a tym bardziej na kątach rozwarcia, osobliwie
    > równoramiennych, ale i tak udało mi się wyguglować historię o Ajfonie
    > wiceministra o nazwisku Poboży. Ajfon wicemisiewicza został szybko i
    > sprawnie namierzony i znaleziony.
    >
    > https://tvn24.pl/polska/zagubiony-telefon-wiceminist
    ra-blazeja-pobozego-szukala-go-policyjna-ekipa-sledc
    za-z-najnowszym-sprzetem-6894017

    > "Trzech policjantów z komendy głównej wyposażonych w najnowszy sprzęt
    > szukało prywatnego iPhone'a należącego do wiceministra spraw wewnętrznych
    > Błażeja Pobożego - dowiedział się tvn24.pl. - KAŻDA OSOBA, KTÓRA STANIE SIĘ
    > OFIARĄ PRZESTĘPSTWA, MOŻE LICZYĆ NA TAKIE SAME DZIAŁANIA - przekonuje w
    > oficjalnej odpowiedzi centrala policji."

    Jakby troche myśleli, to owszem.
    Telefon namierzą, znajdą złodzieja czy pasera, i jaki skok w
    statystykach.

    Tyle tylko, że złodziej też myśli i zaraz wyłączy,
    a jak widać może sie okazać, ze nie przestępstwo, ani nawet
    wykroczenie, tylko zgubienie, i co wtedy - umorzenie sprawy?

    Nie wiem, czy to dobrze wygląda w statystykach, wiec moze od razu
    ustalic, że nie wiadomo czy ukradli czy się zgubił, i odesłać do biura
    rzeczy znalezionych :-)

    A kolejna sprawa - nawet UE chce tu blokować telefon, a po co -
    poczekac aż zacznie pracować, namierzyc posiadacza, i wtedy jak po
    sznurku..

    J.

  • 482. Data: 2023-12-07 16:05:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 22:15:19 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > TAk. Wiem,. Pisałem ogólnie.

    Jak widać jest sporo różnych narzędzi, które mogą pomóc, pytanie tylko
    czy dziecko, czy inna osoba, nie będzie oponować..

    J.

  • 483. Data: 2023-12-07 16:19:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.12.2023 o 01:10, Kviat pisze:

    > Które rozporządzenie określa, że masz przemawiać do monitora i go
    > głaskać, zamiast przy pomocy klawiatury obsłużyć program, który pokaże
    > ci lokalizację?
    Żadne właśnie i w tym problem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 484. Data: 2023-12-07 16:20:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.12.2023 o 03:22, Marcin Debowski pisze:
    > Za to widzę wymóg logowania nawet inicjowanych połączeń
    Znajdź, co to inicjowane połączenie. Ułatwię Ci, jak zadzwonisz, a on
    nie odbierze. Ale BTS rejestruje tylko operator po stronie inicjującego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 485. Data: 2023-12-07 16:34:27
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Żadne właśnie i w tym problem.

    Czyli nie ma żadnego, które by ci zabraniało przy pomocy klawiatury.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 486. Data: 2023-12-07 17:00:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.12.2023 o 16:34, Kviat pisze:

    > Czyli nie ma żadnego, które by ci zabraniało przy pomocy klawiatury.

    Mój błąd. Już poprawiam:
    czyli czekasz na rozporządzenie, które nakazałoby ci to robić przy
    pomocy klawiatury...
    bo przecież działacie tylko zgodnie z prawem i tylko w granicach prawa.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 487. Data: 2023-12-07 17:12:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 20:54:50 +0100, Shrek wrote:

    > Wrocław. Wasza policja jest pojebana bardziej niż średnia:P Mam niestety
    > wrażenie, że we wrocku robią po prostu beta testy:(

    W mediach może to tak wychodzi, tu jeszcze taki ciekawy artykuł
    https://natemat.pl/529363,policja-we-wroclawiu-byly-
    komendant-obnaza-tamtejsza-jednostke

    ale ile w tym prawdy?

    Normalnie, to we Wrocławiu policji prawie nie widac, a wiec też nic
    złego nie robią. Nie wiem, czy z tymi zgonami to jakos wyraźnie ponad
    średnią, czy w normie.

    "Do Wrocławia nikt nie chce iść (do pracy - red.). Ludzie się boją.
    Wrocław jest ciężki i nikt nad tym nie panuje. To wszystko jest
    rozpuszczone, ludzie robią, co chcą. To duży garnizon. Tu się zdarzają
    mocniejsze rzeczy - dodaje."

    Hm, jak ktos z Wrocławia, to pewnie chce isc do Wrocławia do pracy.
    Jak ktos z bliskich okolic, to może też. Niektórzy z dalszych okolic
    też.
    Gdzies tam jest sprawa mieszkania i/lub zakwaterowania.
    Drogie u nas mieszkania, ale w Warszawie też drogie,
    w Krakowie czy Gdansku tez drogie.

    Z komendantem to raz afera była, bo znaleźli jednego bez butów i
    bełkoczącego, ale czy to wódka, czy ktoś mu jakiś narkotyk podał - sie
    juz pewnie nie dowiemy.

    O innych przypadkach torturowania taserem nie słychać, co mnie ciekawi
    - jednorazowy wybryk, czy inne dobrze ukrywają.

    > No i co z tego - ma regulamin to ma go przestrzegać albo podać się do
    > dymisji. Ewentualnie jak ciągle pisał do komendanta nad nim że chyba ten
    > się na łby z chujem pozamieniał bo tego się zrobić taką ilością osób nie
    > da. A jak siedział cicho, to znaczy że dobrze było i jego zadaniem jest
    > żeby działało jak w regulaminie napisane.

    Może regulamin nie określa jak ma byc obsadzona dyżurka :-)

    > Pensję są dobre, zwłaszcza jak się doliczy emkę. Ile chciałbyś żeby
    > zarabiał średnio rozgarnięty typek po maturze?

    No ale widać za mało zarabiają, skoro ich brakuje.

    > Policjanci odchodzą bo
    > mogą - ich celem jest dotrwanie do emki niejebanymi przez przełożonych a
    > to znaczy że trzeba unikać prestępców, oszołomów i pismaków. W zasadzie
    > w odwrotnej kolejności są groźni;)

    Ale te zasady sie chyba zmieniły, i od lat trzeba dłużej pracować.
    Poza tym to w całym kraju, nie tylko we Wrocławiu.

    "Według funkcjonariusza przed nową władzą stoją ciężkie wyzwania. -
    Nie ma policji. To, co tam zostało... Nie wiem, co zrobi teraz PO. Tam
    trzeba wyrzucić wszystkich, a skąd wziąć nowych? Wszystko po układach,
    znajomości. Brak szkoleń, brak czegokolwiek - podsumowuje"

    Ale czy to Wrocław, czy cała Polska?

    J.

  • 488. Data: 2023-12-07 17:20:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 20:47:00 +0100, Shrek wrote:

    > A skąd info o tym "bardzo niedokładnie". Bo interet twierdzi że
    > kilkadziesiąt metrów w mieście kilkaset poza miastem, kilka kilometrów w
    > specyficznych przypadkach parków narodowych w bieszczadach;)

    Tylko widzisz - nie bardzo wiadomo jak i kiedy.

    > To jest zapewne ta sama sprawa. Skoro istnieje system lokalizacji i
    > korzysta z niego z automatu 112, to jak zapyta inna służba to użyjesz
    > dokładnie tego samego systemu a nie będziesz rysował na mapie kreski i
    > kółka cyrklem.

    No i tu moze jest pewne nieporozumienie.
    Robert jak się pyta "gdzie telefon przebywał w okresie od .... do
    ...", to dostaje listę BTS i sektorów anten, chyba nawet bez
    odległosci.

    Jak klient dzwoni pod 112, to siec ma go zlokalizować
    i przekazać informacje do centralnej bazy.
    I tu być może jest dokładniej.

    A sam widzisz - jak pan wiceminister telefon zgubił, to policja z
    jakims urządzeniem chodziła.
    Przy czym nie wiemy, czy to urządzenie potrzebne do namierzenia z
    dokładnoscią do kilometra, czy 100m, czy 10m, bo jak siec namierzy
    do 100m, to w miescie ciągle mało dokładnie.
    Biurka urzędnika się tak nie znajdzie.

    Albo siec jest dokładniejsza, a w artykule wymysły pismaków.

    Sam Apple ma system namierzania zgubionych ... telefonów, i Airtagów
    ..

    J.

  • 489. Data: 2023-12-07 17:22:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 20:41:06 +0100, Shrek wrote:

    > Sprawdziłem jakimś programikiem - mój jest zalogowany do 10 - do jednego
    > jako "maszt obsługujący" i do 9 jako "maszt sąsiadujący". A to dopiero
    > pierwsza karta sim;)

    Ale "zalogowany", czy "BTS w poblizu"?

    Siec raczej kieruje połączenie do jednego, a potem ewentualnie
    przełącza.

    > Dokładnie. I od tego musi być komunikacja z innymi masztami w okolcy.

    Albo inne maszty nasłuchują.

    > Mamy do wyboru - albo się nauczyć jak działa sieć komórkowa - do
    > zrobienia i pewnie tak się skończy, albo uznać wyższość roberta nad
    > informacją prasową orange, albo uznać że robert jest wszechwiedzący i
    > nieomylny:P

    Problem w tym, ze to co było w starym GSM, niekoniecznie jest obecne
    we współczesnym LTE czy UMTS..

    J.

  • 490. Data: 2023-12-07 17:51:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2023 o 17:12, J.F pisze:

    > Może regulamin nie określa jak ma byc obsadzona dyżurka :-)

    Robert twierdził że określa. Akurat tu mu wierzę:P

    > No ale widać za mało zarabiają, skoro ich brakuje.

    E tam. W zasadzie to wszędzie wszystkich brakuje...

    > Ale te zasady sie chyba zmieniły, i od lat trzeba dłużej pracować.

    Dlatego dłużej trzeba się opierdalać tak, żeby nie wpierdolić sie w
    jakąś akcję co ją wredne pismaki wyciągną:P

> [...]
    > trzeba wyrzucić wszystkich, a skąd wziąć nowych? Wszystko po układach,
    > znajomości. Brak szkoleń, brak czegokolwiek - podsumowuje"

    W całym kraju brakuje. Podobno w DC najbardziej a jednak znajdą się żeby
    schodów pilnować. Więc jak widać raczej kwestia priorytetów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!