  • 471. Data: 2023-12-06 20:29:29
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 20:25:51 +0100, Shrek wrote:

    > Raczej nie. Cieć z mojego doświadczenia jest zawsze - co prawda go nie
    > widać, ale wychodzi z "nory". Choć z drugiej strony był kiedyś filmik na
    > jutubie jak jakaś nawalona laska demolowała poczekalnie kulsonariatu i
    > żaden kulson nie wypełzł;)

    A z mojego doswiadczenia w tym roku - dwa razy pusta.

    > W sumie to nie. Odowiedzialny politycznie - tak, ale to chuja znaczy. A
    > służbowo odpowiada jakiś komendant lokalny albo ten nad nim. Karnie to
    > milicjant na dole.

    Przeciez nie komendant lokalny zatrudnia policjantów, przyjmuje do
    służby itp..

    > To obecnie by chyba MO dostało wpierdol od ormowców;)

    No ale skoro pensji podniesc nie chce, a zatrudnionych za mało ...
    Ukraincow niech zatrudni?

    J.

  • 472. Data: 2023-12-06 20:41:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 15:37, J.F pisze:

    > A nie wiem, czy moze byc do kilku naraz.
    > Zasadniczo do jednego.

    Sprawdziłem jakimś programikiem - mój jest zalogowany do 10 - do jednego
    jako "maszt obsługujący" i do 9 jako "maszt sąsiadujący". A to dopiero
    pierwsza karta sim;)

    > A gdzies tam jeszcze są mechanizmy przełączające - gdzie trzeba
    > sprawdzać czy nie ma lepszego BTS do kontynuowania.

    Dokładnie. I od tego musi być komunikacja z innymi masztami w okolcy.

    Mamy do wyboru - albo się nauczyć jak działa sieć komórkowa - do
    zrobienia i pewnie tak się skończy, albo uznać wyższość roberta nad
    informacją prasową orange, albo uznać że robert jest wszechwiedzący i
    nieomylny:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 473. Data: 2023-12-06 20:47:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 15:36, J.F pisze:

    > Ale tu jak Robert pisze - jest BTS, jest sektor anteny - zlokalizowac
    > mozna tylko bardzo niedokładnie.

    A skąd info o tym "bardzo niedokładnie". Bo interet twierdzi że
    kilkadziesiąt metrów w mieście kilkaset poza miastem, kilka kilometrów w
    specyficznych przypadkach parków narodowych w bieszczadach;)

    > A kolejną sprawą jest dzwonienie pod 112, gdzie operator ma
    > zlokalizowac telefon i przekazac lokalizacje do operatora nr,
    > a dokładniej do PLI CBD.

    To jest zapewne ta sama sprawa. Skoro istnieje system lokalizacji i
    korzysta z niego z automatu 112, to jak zapyta inna służba to użyjesz
    dokładnie tego samego systemu a nie będziesz rysował na mapie kreski i
    kółka cyrklem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 474. Data: 2023-12-06 20:54:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 20:29, J.F pisze:

    > A z mojego doswiadczenia w tym roku - dwa razy pusta.

    Wrocław. Wasza policja jest pojebana bardziej niż średnia:P Mam niestety
    wrażenie, że we wrocku robią po prostu beta testy:(

    > Przeciez nie komendant lokalny zatrudnia policjantów, przyjmuje do
    > służby itp..

    No i co z tego - ma regulamin to ma go przestrzegać albo podać się do
    dymisji. Ewentualnie jak ciągle pisał do komendanta nad nim że chyba ten
    się na łby z chujem pozamieniał bo tego się zrobić taką ilością osób nie
    da. A jak siedział cicho, to znaczy że dobrze było i jego zadaniem jest
    żeby działało jak w regulaminie napisane.

    > No ale skoro pensji podniesc nie chce, a zatrudnionych za mało ...
    > Ukraincow niech zatrudni?

    Pensję są dobre, zwłaszcza jak się doliczy emkę. Ile chciałbyś żeby
    zarabiał średnio rozgarnięty typek po maturze? Policjanci odchodzą bo
    mogą - ich celem jest dotrwanie do emki niejebanymi przez przełożonych a
    to znaczy że trzeba unikać prestępców, oszołomów i pismaków. W zasadzie
    w odwrotnej kolejności są groźni;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 475. Data: 2023-12-06 22:15:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 20:02, J.F pisze:
    > Jakby dziecko mialo jakis zapas przytomnosci, to pewnie by powiedziało
    > "pod Aldi". Ale juz nie dało rady, wiec pineski tym bardziej nie
    > wyśle.
    TAk. Wiem,. Pisałem ogólnie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 476. Data: 2023-12-06 22:16:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 20:26, Shrek pisze:

    > Rozporządzenie chyba nie określa czy masz się komunikować paszczowo czy
    > klawiaturowo.
    Określa, ale trzeba to przeczytać i "ZROZUMIEĆ".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 477. Data: 2023-12-06 22:22:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Określa, ale trzeba to przeczytać i "ZROZUMIEĆ".

    Wyjaśnisz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 478. Data: 2023-12-07 01:10:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Określa, ale trzeba to przeczytać i "ZROZUMIEĆ".

    Które rozporządzenie określa, że masz przemawiać do monitora i go
    głaskać, zamiast przy pomocy klawiatury obsłużyć program, który pokaże
    ci lokalizację?

    Bo z tego co piszesz wynika, że za każdym razem jak prosicie o dane
    lokalizacyjne, to dostajecie jakieś dane przez jakiś interfejs i obróbka
    tych danych wymaga jakichś superduper specjalistycznych kwalifikacji, bo
    to fchuj trudne...
    Czyli, że co? Jak już te dane przez ten interfejs otrzymacie, to za
    każdym razem czekacie na jakiegoś specjalistę od triangulacji (o
    przepraszam... od cyberbezpieczeństwa), który to sobie drukuje, a potem
    ręcznie analizuje te dane, nanosi na mapę ołówkiem współrzędne BTSa,
    stuka na kalkulatorze obliczenia i rysuje cyrklem kółka na mapie?

    To weźcie może raz mu porządnie zapłaćcie i niech wam jakiś program
    napisze, który będzie mógł obsłużyć klawiaturowo byle dyżurny...

    Na 112 siedzą sami specjaliści od triangulacji i ręcznie obrabiają dane
    otrzymane przez interfejs od operatorów komórkowych? Serio?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 479. Data: 2023-12-07 03:22:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Czytałeś rozporządzenie? Nikt z nikim się nie kontaktuje. Masz interfejs
    > i dostajesz te dane. Możesz przemawiać do monitora, głaskać go, apelować
    > do jego poczucia obowiązku :-)

    Czytałem. Nie widzę nic co do wymaganego trybu komunikacji*. Za to widzę
    wymóg logowania nawet inicjowanych połączeń, czyli każde jedno
    zalogowanie do bts'a powinno być zarejestrowane i udostepnione
    (informacje o nim) na żądanie odpowiednich służb. Stoi to w sprzeczności
    z tym co napisałeś w innym poscie, że dostajecie jedynie dane po
    zakończeniu połączenia. Tzn. mogę uwierzyć, że tak dostajecie, ale być
    moze wynika to własnie z kanału komunikacji z operatorem, którego akurat
    Ty u siebie używasz. Może po prostu ktoś przyjął, że zasadniczo tyle wam
    zwykle powinno wystarczyć (lokalizacja ostatniego bts'a w danym zakresie
    czasowym). To wcale nie musi przecież oznaczać, że więcej nie jest
    dostępne. Jeśli jest inaczej niż myśle, to z pokorą przyjmę
    wyprowadzenie mnie z błędu w oparciu o jakąś konkretną i spójną
    argumentację, najlepiej popartą konkretnymi odniesieniami do konkretnych
    dokumentów.

    *) To już prędzej jest to zaszyte gdzieś w PK, ale to trochę za duży
    dokument abym tak na szybko przeanalizował.

    --
    Marcin

  • 480. Data: 2023-12-07 12:18:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 5 Dec 2023 01:19:31 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Podają Ci współrzędne GPS masztu, kierunek, zasięg i
    > kąt rozwarcia. Zasięg i kąt jest cokolwiek teoretyczny bo
    > charakterystyka anteny przypomina taką wydłużoną kropelkę, a operator
    > podaje coś przypominające segment tortu.

    Nie znam się na BTS-ach, a tym bardziej na kątach rozwarcia, osobliwie
    równoramiennych, ale i tak udało mi się wyguglować historię o Ajfonie
    wiceministra o nazwisku Poboży. Ajfon wicemisiewicza został szybko i
    sprawnie namierzony i znaleziony.

    https://tvn24.pl/polska/zagubiony-telefon-wiceminist
    ra-blazeja-pobozego-szukala-go-policyjna-ekipa-sledc
    za-z-najnowszym-sprzetem-6894017

    "Trzech policjantów z komendy głównej wyposażonych w najnowszy sprzęt
    szukało prywatnego iPhone'a należącego do wiceministra spraw wewnętrznych
    Błażeja Pobożego - dowiedział się tvn24.pl. - KAŻDA OSOBA, KTÓRA STANIE SIĘ
    OFIARĄ PRZESTĘPSTWA, MOŻE LICZYĆ NA TAKIE SAME DZIAŁANIA - przekonuje w
    oficjalnej odpowiedzi centrala policji."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/