    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pomóżcie mi w walce ze sklepem komp.
    Date: Wed, 18 Oct 2006 15:35:13 +0200

    W lipcu kupiłem w pewnej sporej warszawskiej firmie używanego laptopa. Na
    ich stronie znalazło się ogłoszenie o sprzedaży tego komputera, w opisie
    było napisane że jest gotowy do użytkowania, z zainstalowanym systemem. Tak
    faktycznie było - sprzęt miał zainstalowany czysty system, dostałem płytę
    ze wszystkimi sterownikami, 3 miesiące gwarancji (upłynęła 2 dni temu). Do
    wczoraj wszystko było jak należy.

    Wczoraj podczas aktualizowania system stwierdził, że kopia jest nielegalna.
    Potwierdzono mi to w Microsofcie. Sklep sprzedał mi komputer z
    zainstalowanym nielegalnym Windowsem... Napisałem im o tym i spytałem jakie
    widzą rozwiązanie sprawy. Tu zaczynają się schody.

    Sklep spytał o numer faktury, który im podałem, po czym odpisali, że
    komputer sprzedali mi, owszem, ale BEZ systemu! Dlaczego? Bo na fakturze
    nie ma takiej pozycji jak system operacyjny (a na fakturze jest tylko
    "laptop używany"). W tzw. międzyczasie, tj. jakoś w sierpniu sklep ten
    zmienił swoją stronę www i sposoby opisywania ofert - i teraz przy każdej
    ofercie jest napisane, że oferują Windows XP za dodatkowe 355 zł. Gość ze
    sklepu podał mi to jako koronny argument mający udowodnić mi ostatecznie,
    że kłamię i chcę od nich coś wyłudzić. W odpowiedzi na to że sprzedali
    komputer z nielegalnym oprogramowaniem, facet bezczelnie odpisał że teraz
    mogę to oprogramowanie... u nich kupić, za wspomniane 355 zł!

    Jako że gość okazał się bezczelny, zarzucił mi kłamstwo i wysłał na drzewo,
    nie zamierzam im odpuszczać. Szczególnie, że to jest dość znana firma i
    sprzedają sporo sprzętu, kto wie czy nie na każdym jest zainstalowany
    nielegalny system? Tylko... co ja im mogę zrobić? Na fakturze rzeczywiście
    nie jest napisane, że sprzedali mi komputer z systemem. Na to że tak było
    mam jednego świadka, bo podejrzewam że oni by się wyparli - a w sklepie
    uruchamiałem jeszcze programy diagnostyczne żeby sprawdzić sprzęt. Nie
    uruchomiłbym ich gdyby nie było systemu!

    Zastanawiam się nad wystąpieniem na drogę prawną przeciwko tym oszustom, bo
    ugodowo tej sprawy raczej nie da się załatwić, a ja nie zamierzam tego tak
    zostawiać. Co radzicie?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl