  • 171. Data: 2016-10-12 13:16:07
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    On Monday, October 10, 2016 at 9:43:57 AM UTC+2, szerszen wrote:

    >Raczej malo prawdopodobne, jesli wszystkim wyszly doplaty to nikt nie
    >sprawdzil dlaczego?

    Nawet jesli ktos sprawdzal, to go spoldzielnia mogla zbyc, teraz kazdy
    placi w/g tego ile zuzyl, widac pan lubi cieplo :-)

    >Ja co rok dostaje rozliczenie, w nim. m.inn. koszt ogrzania calego
    >bloku
    >drive.google.com/uc?export=download&id=0B_Ngl-igrN3
    oQ1RJSFhmTy00TGM

    No i widac tam:
    -koszt rozliczenia - 35zl. Niemalo, nie duzo, tak w sam raz :-)
    Ciekawe jak to wyjdzie z tymi radiowymi :-)
    Podzielniki w tym sa, czy ukryte w Ryczalty lacznie ?

    -koszty ogrzewania budynku - 88 tys zl. Zakladam, ze prawdziwe i
    zgodne z faktura od EC.
    -koszty podstawowe ... no, ciekawe jakie. 23 tys razem. Dzielone od
    metra. A po podziale prawie pol kosztu lokatora.
    -koszty ogrzewania mieszkan - 55 tys. Dzielone wedle podzielnikow.
    Czyli ... jakby nie bylo tej czesci wspolnej, dzielonej
    sprawiedliwie od metra.
    Przy zastrzezeniach co do poprawnosci zliczania podzielnikow to nie
    jest dobry kierunek :-)

    I ... po podziale wyszlo mniej niz z tej czesci podstawowej. Z czego
    wniosek, ze inni zaplacili wiecej.
    W zlych ukladach - duzo wiecej, wiec sie czuja poszkodowani :-)
    A Ty jak sie spytasz skad ta doplata, to sie tylko ucieszysz, ze tak
    malo zaplacilws.

    Teraz szczegoly podzielnikow - w mm odczyt - czyzby cieczowe/wyparkowe
    ?
    Stan biezacy, cokolwiek oznacza, jakos dziwnie wyliczony z tych mm.
    Ale moze tak ma byc.

    Ale ... masz 4 pokoje. W jednym zuzycie 2.6, w trzecim 2.0, a w drugim
    0.6.
    Czy to nie dziwne ? Jeden byl zimniejszy ?

    J.

  • 172. Data: 2016-10-12 13:48:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 12, 2016 at 1:16:10 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Nawet jesli ktos sprawdzal, to go spoldzielnia mogla zbyc, teraz kazdy
    > placi w/g tego ile zuzyl, widac pan lubi cieplo :-)

    niby tak, ale jak przepytal sasiadow, to mozna liste zrobic ;) i tal latwo sie nie
    wykreca

    > -koszt rozliczenia - 35zl. Niemalo, nie duzo, tak w sam raz :-)
    > Ciekawe jak to wyjdzie z tymi radiowymi :-)

    tez jestem ciekawy ;) zobacze za rok

    > Podzielniki w tym sa, czy ukryte w Ryczalty lacznie ?
    w tym, tzn. rurki

    chyba w tym sa

    > Czyli ... jakby nie bylo tej czesci wspolnej, dzielonej
    > sprawiedliwie od metra.

    > Przy zastrzezeniach co do poprawnosci zliczania podzielnikow to nie
    > jest dobry kierunek :-)

    zobaczymy teraz, bo duza szansa, ze wskaza zero ;)

    > Teraz szczegoly podzielnikow - w mm odczyt - czyzby cieczowe/wyparkowe
    > ?

    dokladnie, grzanie bylo wlaczone ~tydzien

    > Ale ... masz 4 pokoje. W jednym zuzycie 2.6, w trzecim 2.0, a w drugim
    > 0.6.
    > Czy to nie dziwne ? Jeden byl zimniejszy ?

    3 pokoje, w jednym 2 grzejniki, najwieksze zuzycie(odparowanie) ma kaloryfer, ktory
    nie byl odkrecany - glowicy nawet nie ma ;) w kacie przy szafie, kiedys nawet pytalem
    przy odczycie - twierdzili, ze moze stojacy obok TV ;) ale juz go nie ma, a dawniej i
    tak TV nie byl praktycznie wlaczany

    WS

  • 173. Data: 2016-10-12 14:31:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >kiedys nawet pytalem przy odczycie - twierdzili, ze moze stojacy obok
    >TV ;) ale juz go nie ma, a dawniej i tak TV nie byl praktycznie

    No i o to chodzi, to jest glowny zarzut - licza nie wiadomo co, a
    protestowac nie mozna.
    Jeszcze w te wyparkowe w miare wierze, ale te elektroniczne - licza
    cos, i jak to sprawdzic.

    P.S. a pozycja "Lokal nieopom. nieodcz" ? Sztuk 0, to pewnie nie
    wiesz.
    Jak na "nieopomiarowany", to koszt rozliczenia wyjatkowo duzy, 16 zl.
    Ale moze to taniej niz podzielniki ?

    J.

  • 174. Data: 2016-10-12 15:28:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 12, 2016 at 2:32:04 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > P.S. a pozycja "Lokal nieopom. nieodcz" ? Sztuk 0, to pewnie nie
    > wiesz.
    > Jak na "nieopomiarowany", to koszt rozliczenia wyjatkowo duzy, 16 zl.
    > Ale moze to taniej niz podzielniki ?

    a to do konca nie wiem, ale jest 16.34 x 0 = 0

    Moze to powierzchcia nieopomiarowana? Pi razy oko moglo by sie zgadzac jesli policzyc
    lazienke + przedpokoj, maja po jednym pionie samych rurek grzejnych (bez podzielnikow
    i mozliwosci wylaczenia grzania), w lazience 2 grube ~80-100mm + powrot(zasilanie?)
    zwykla 1/2", przedpokoj tylko 2x 1/2"

    WS

  • 175. Data: 2016-10-12 16:56:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >samych rurek grzejnych (bez podzielnikow i mozliwosci wylaczenia
    >grzania), w lazience 2 grube ~80-100mm + powrot(zasilanie?) zwykla

    No ale zero, a przeciez masz.

    Mysle, ze to jakies nieodczytane podzielnik, jak lokator nie wpusci.
    Drogo ... ale moze taniej niz w rozliczeniu ?

    J.

  • 176. Data: 2016-10-12 18:12:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    protestowac nie mozna.
    Jeszcze w te wyparkowe w miare wierze, ale te elektroniczne - licza
    ---
    Jak sprawdzić wyparkowe ?

  • 177. Data: 2016-10-12 19:11:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."

> [...]
    >protestowac nie mozna.
    >Jeszcze w te wyparkowe w miare wierze, ale te elektroniczne - licza

    Sprawdzic ... nie trzeba, jest malo prawdopodobne aby nalali ci cos
    innego niz sasiadom.
    Co tam jeszcze moze byc istotne - srednica dziury ? Tez pewnie
    podobna.

    Ale w razie problemow - drugi taki przykrecic obok, kaloryfer na
    maksa, i zobaczymy co wyjdzie.

    J.

  • 178. Data: 2016-10-12 19:25:49
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > -koszty ogrzewania mieszkan - 55 tys. Dzielone wedle podzielnikow.
    > I ... po podziale wyszlo mniej niz z tej czesci podstawowej. Z czego

    Nakradłeś ciepła.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 179. Data: 2016-10-12 19:44:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]
    >---
    >Jak sprawdzić wyparkowe ?

    Sprawdzic ... nie trzeba, jest malo prawdopodobne aby nalali ci cos
    Skończyła się jedna seria zaczęła druga. Mogą być istotnie inne.

    Co tam jeszcze moze byc istotne - srednica dziury ? Tez pewnie
    podobna.
    ---
    A jak mikropęknięcie jest ?

    Ale w razie problemow - drugi taki przykrecic obok, kaloryfer na
    maksa, i zobaczymy co wyjdzie.
    ---
    To tak samo możesz "sprawdzić" elektroniczny.

    Ja się pytam jak w ogóle sprawdzić, że to odparowywanie w ogóle oddaje
    zużycie ciepła ?

  • 180. Data: 2016-10-12 19:46:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Stokrotka"

> [...]
    > -koszty ogrzewania mieszkan - 55 tys. Dzielone wedle podzielnikow.
    > I ... po podziale wyszlo mniej niz z tej czesci podstawowej. Z czego

    I w lampie alladyna je trzyma