    From: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podejrzenie o wyłudzenie na Allegro
    Date: Thu, 30 Nov 2006 20:00:37 +0100

    Witam

    Ponad miesiąc temu kupiłem na Allegro żel silikonowy do leczenia blizn za
    90 zł. Po tygodniu od zapłaty za towar przelewem wysłałem zapytanie do
    sprzedającego czy towar wysłał. Otrzymałem odpowiedź, że wysłał 27
    października. Do dzisiejszego dnia oczywiście przesyłka do mnie nie
    dotarła. Przez prawie miesiąc wysyłam maile do sprzedającego z prośbą o
    przesłanie skanu dowodu nadania przesyłki, a ostatnio prośbę o przesłanie
    skanu bądź ksera dowodu złożenia reklamacji, bo skoro wysłał, a minęło już
    przecież 14 dni od daty nadania, to najwyższy czas by złożyć reklamację na
    poczcie. Kontaktowałem się w tej sprawie z Allegro, które do sprzedającego
    wysłało już dwa maile ponaglające z prośbą o ustosunkowanie się do
    problemu.

    Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem ani zamówionego produktu ani zwrotu
    pieniędzy, ani nawet żadnego dowodu, że przesyłka taka została nadana,
    sprzedający obiecywał wielokrotnie, że złoży reklamację na poczcie i
    prześle mi skan potwierdzający zgłoszenie.

    W związku z powyższym chciałbym skorzystać z Programu Ochrony Kupujących i
    odzyskać wpłacone pieniądze. Warunkiem jednak jest zgłoszenie sprawy na
    Policji i w związku z tym mam kilka pytań.

    Po pierwsze pod jaki paragraf podpada ten czyn?

    Po drugie czy na Policji mogą odmówić przyjęcia zgłoszenia?

    Po trzecie, czy takie coś rzeczywiście jest ścigane czy sprawa jest
    umarzana? Nie tyle zależy mi na procesowaniu się z kimś, co na odzyskaniu
    pieniędzy, bo choć kwota może wielka nie jest, to drogą to również nie
    chodzi.

    A teraz najważniejsze, czy jeśli zgłoszę to na Policji, a sprzedający
    rzeczywiście wysłał przesyłkę (nie udowodnił mi jednak tego faktu), to czy
    grożą mi z tego tytułu jakieś konsekwencje prawne czy finansowe, że np.
    niesłusznie zgłosiłem, itp.?

    chairon