    From: Pawel Chmielewski <c...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
    Date: Mon, 14 Jul 2003 18:58:12 +0200

    Witam,

    Przeszukalem googla i archiwum grupy, dzieki czemu wiem, ze nie istnieje juz
    cos takiego, jak zwrot towaru w jakims terminie bez podania przyczyny.
    Niemniej nie znalazlem odpowiedzi co z taka sytuacja:

    Wczoraj kupilem w hipermarkecie Geant czajnik elektryczny. Po zaplacaniu
    idzie sie tam do punktu obslugi klienta w celu zawarcia umowy gwarancyjnej.
    Tamze pani poinformowala mnie, ze najlepiej, zebym wzial czajnik do domu i
    stwierdzil, czy dziala. Wtedy w terminie 5-ciu dni moge przyjsc i zawrzec z
    nimi umowe gwarancyjna. Jesli nie dziala, to wymienia od reki. Na pytanie,
    co bedzie, jesli jednak teraz mi podbije gwarancje, a czajnik nie bedzie
    dzialal, pani powiedziala, ze nie wymienia ani nie zwroca pieniedzy, tylko
    oddadza do serwisu.
    Poniewaz:
    a) bylem przekonany, ze w terminie 2-och tygodni moge czajnik oddac bez
    podania przyczyn, wiec ich jakies tam zasady sa sprzeczne z prawem,
    b) nie mam ani czasu ani ochoty pamietac o jakichs tam gwarancjach,

    poprosilem pania o natychmistowe podbicie gwarancji.

    Czajnik na szczescie sprawuje sie dobrze, ale chcialbym na przyszlosc
    wiedziec, jakie przysluguja mi prawa, gdyby jednak okazal sie
    niedzialajacy.
    Czy:
    1. mam prawo zadac zwrotu pieniedzy?
    2. mam prawo zadac wymiany czajnika?

    ... czy tez jednak pani miala racje mowiac, ze tylko mam prawo tylko do
    naprawy gwarancyjnej?

    Czy argumentem moze byc to, ze towar mial ukryta wade (bo nie dzialal :)
    ktorej nie mozna bylo stwierdzic w momencie zakupu?

    Dziekuje za pomoc. Jesli temat sie powtarza, to przepraszam -- szukalem w
    archiwum pilnie.

    Pawel

    P.S. Na marginesie, to czy dobrze odgaduje, ze sklep wprowadzajac takie
    udogodnienie, jak 5-cio dniowy okres probny, ma raczej niecne plany..?
    Przeciez taki zwrocony i nie dzialajacy towar, bez podbitej gwarancji, moze
    z powrotem wystawic na polke, liczac, ze ... Hmmm... Dosc.