    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami
    Date: Thu, 26 May 2011 23:09:43 +0200

    Witam.

    Kupiłem domek. Załatwiania różnych spraw od groma. Trudno, wypełniam te
    druczki.

    Nie potrafie pojąć jednak dlaczego na statystycznie wszystkich druczkach
    musze podawać NIP. Po ch.. komu numerek podatkowy jesli chce podlaczyć
    wodę, załatwić adres, zrobić pozwolenie na budowę? To nie ma nic
    wspólnego z podatkami.

    Podobnie z numerem dowodu - a po jaką cholerę podaje go wszedzie? Co on
    ma ze mną wspólnego że wystepuje obok mojego nazwiska?

    Efektem czego mam przed sobą kilka druczków na podstawie ktorych można
    przejść niektore weryfikacje mojej osoby np. przez konsultanta z banku
    dostepne przez połowę urzędników z okolicznych instytucji.

    Czy jest jakiś przepis który móglby stanowić podstawę do *nie* wpisania
    w dokument mojego NIPu (a być może innych parametrów, typu imiona
    rodziców) w sytuacji kiedy jest to zbędne dla identyfikacji mojej osoby
    i załatwienia sprawy?

    Chciałbym zrobić wielką kreskę i podpisać "odmawiam z uwagi na ustawe
    xx, paragraf yy, punkt zz".

    A może ukrycie np. imion rodziców podlega pod ustawę o ochronie danych
    osobowych? Z nieznanej mi przyczyny urzedy potrzebują wiedziec jak mają
    na imię (i nie potrafią uzasadnić merytorycznie po co bo oczywiście
    pytam za każdym razem, dostępne są tylko uzasadnienia tumanistyczne tzn.
    "bo mamy taką rubrykę prosze pana").

    A może jest przepis w druga stronę? Tzn urzednik ma obowiązek wypytać
    petenta o wszelkie dane jakie mu przyjdą do urzedniczej głowy?

    Mam niesłychaną potrzebe zrobienia małego sabotazu tych cholernych
    druczków. A mam wrażenie (ale ja tylko tępy umysł ścisły jestem) że
    jedynym parametrem związnym z moją osobą jest mój pesel. W zasadzie
    mógłby zastapić wszystko inne, gdyby tylko paru debili nie nadało takich
    samych kilku osobom w tym kraju.