eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPodawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami › Re: Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami
  • Data: 2011-05-27 05:24:23
    Temat: Re: Podawanie NIPu organom nie mającym nic wspólnego z podatkami
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-26 23:32, Robert Tomasik wrote:
    > Jeżeli dany druk jest wprowadzony ustawą, czy rozporządzeniem

    Nie jest, każde miasto/instytucja ma swój w przykładach ktore posiadam.
    Im mniej ważna sprawa tym więcej danych o mnie zbiera. Najwiecej zbiera
    o mnie w tej chwili dostawca energii elektrycznej, ale to firma prywatna
    i inna bajka zawsze mogę go zmienić. W przypadku instytucji urzedowych
    nawet miejski dostawca wody żąda NIPu, numeru dowodu i rozmiaru buta na
    formularzu wyprodukowanym przez jakiegoś kierownika tej instytuacji.
    Tutaj mam ogromną ochotę prostestować zostawiając im jestnie pesel na
    otarcie łez.

    > uzasadnienie, że tam jest taka rubryka jest jak najbardziej sensowne.

    A nie nie, moment. A jak uzasadnia to ustawodawca? W ogóle musi ;)?
    Rozdaje swoje istotne dane na lewo i prawo i przechodzi to przez tysiące
    urzedników.

    > że w praktyce zamiast dla świętego spokoju im dać te dane i sparwę
    > załatwić za kilka minut będziesz miesiącami kopał się - choć szanse na
    > ostateczną wygraną są tu spore.

    W zderzeniu z urzedniczym tumanizmem mam jednak ochotę w niektórych
    sprawach być upierdliwy wiedząć że istnieją ustawowe terminy maksymalne
    załatwienia sprawy.